دکتر استرنج بندیکت کامبربچ

«بندیکت کامبربچ» می‌گوید احساس بخشیدن به فیلم‌های مارول دشوار است. ستاره «دکتر استرنج» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) در مصاحبه جدیدی با «تاکس» می‌گوید چگونه خود را برای بازی در این نقش ابرقهرمانی مهیا می‌کند.

کامبربچ می‌گوید: «یک جور ورزشگاه بازیگری وجود ندارد تا بتوانید همیشه لایه‌هایی از خودتان را کنار بزنید و لایه حقیقت را آشکار کنید. تلاش می‌کنید کمی به این اتفاق نزدیک شوید اما برای مثال در حین ساختن فیلم‌های بزرگی چون «انتقام‌جویان» (Avengers)، دستیابی به یک لحظه کاملاً احساسی طی پنج دقیقه می‌تواند سخت باشد چرا که فقط همین اندازه به شما وقت می‌دهند و اتفاقات مهم‌تری در جریان است.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کامبربچ ادامه می‌دهد: «از این رو، شخصیت‌پردازی عظیم اهمیت ندارد، مهم این است که چگونه شخصیت در خدمت قصه قررا می‌گیرد و در عین حال تمامیت بخشی از «دنیای سینمایی مارول» که حالا محبوب شده را به توازن برساند. بنابراین، با هر نقش درس‌هایی یاد می‌گیرم. مایلم فکر کنم که یاد می‌گیرم. با تماشای دیگران یاد می‌گیرم. تماشای رابرت [داونی جونیور] شگفت‌انگیز بود. تماشای او و افرادی که واقعاً می‌دانند چه نقشی بازی می‌کنند شگفت‌آور است.»

کامبربچ در پاسخ به این پرسش که آیا پیوستن به «دنیای سینمایی مارول» را دستاوردی در بازیگری به شمار می‌آورد یا نه می‌گوید: «خوب، باید ببینیم این شخصیت بزرگ‌تر از «شرلوک» (Sherlock) است یا نه... فکر نمی‌کنم باشد. به نظر من «شرلوک» مخاطب بیشتری نسبت به «دکتر استرنج» داشت چون یک سریال تلویزیونی بود؛ دمکراتیک‌تر است، آدم‌های بیشتری آن را دیده‌اند. گستردگی مخاطب آن سریال فوق‌العاده است.»

کامبربچ اضافه می‌کند: «علاقه‌ای ندارم [در بازیگری] بالا و بالاتر بروم. به هر حال فکر نمی‌کنم بیش از این بتوان پیشرفت زیادی کرد؛ به یک مسیر حرکت غیرمحدود – بالا یا پایین – در کارنامه‌ام علاقه دارم.»

این بازیگر نامزد اسکار می‌گوید طبق آموزه‌های بودا مدیتیشن می‌کند تا «به یک ذهن بی‌حرکت دسترسی» داشته باشد و خودش را از افکارش جدا کند: «یک رفتار زودگذر نیست که جذابیت داشته باشد به این علت که «بیتلز» انجام می‌داده‌اند. عملی تجربه‌گرایانه در کنار خواب است. خوابیدن را دوست دارم اما وقتی پدر باشید برای خوابیدن وقت کافی ندارید. و همه می‌توانند انجامش دهند!»