اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید


منبع: تالاب

15

1401/8/16

22:40


اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

مارها دقیقاً در خانه هاي‌ اکثر مردم منظره خوشایند نیستند. متأسفانه، این مانع از ان نمی شود کـه یواشکی راه خودرا بـه داخل فضای ما بروند. یکی از بزرگ ترین مشکلات در برخورد با مارها در خانه این اسـت کـه ما طبق معمولً نمی‌دانیم آن ها آنجا هستند تا زمانی کـه بـه طور ناگهانی بـه انها برخورد کنیم، زیرا مارها تمایل دارند دور از چشم پنهان شوند.

اما در حالی کـه مواجه شدن با یک خطر غیرمنتظره مطمئناً کسی را مبهوت می کند، مجله تفریحی تالاب راهنمایی هاي‌ مهمی در مورد نحوه دقیق رفتار شـما با دیدن یک مار در خانه ارائه می کند و وحشت بخشی از ان نیست.

 

6 دلیل که مارها وارد خانه شما می شوند

مهم نیست در کجا زندگی می کنید، این احتمال وجوددارد کـه مارها دریک نقطه بـه حیاط شـما راه پیدا کنند. اما در حالی کـه کارشناسان میگویند این می تواند یک موهبت برای باغ شـما باشد، این خزندگان زمانی کـه تصمیم می گیرند بیشتر در قلمرو انسان حرکت کنند، یک مشکل بالفعل ایجاد می کنند.

 

حتی اگر در مکان‌هایي مانند گاراژ شـما – یا حتی خودرو شـما، با یکی از ان‌ها برخورد کنید، بسیار شگفت‌انگیز اسـت، اما این کـه متوجه شوید آن ها بـه فضای اصلی زندگی شـما راه پیدا کرده‌اند، کاملاً شگفت‌انگیز اسـت. تعجب می کنید کـه چرا آن ها لغزش را انتخاب می کنند؟

 

بیشتر بخوانید: این مرد مار افعی پرورش میدهد «+عکس»

 

1. آنها سعی می کنند پوست خود را بریزند.

مارها نیز مانند هر حیوان دیگری بـه غذا، آب و سرپناه نیاز دارند. اما یکیدیگر از عملکردهای اساسی آن ها آن ها را متمایز می کند و حتی می تواند سرنخی باشد کـه انها در اطراف خانه شـما آویزان هستند. مارها باید بـه طور مرتب پوست خودرا در حین ادامه رشد میریزند. این زمان برای انها آسیب پذیر اسـت و اغلب می‌توان از لبه هاي‌ سنگ، بتن و چوب برای کمک بـه کندن پوست قدیمی در طول پوست اندازی استفاده کرد. سپس خانه می تواند در حالی کـه فلس هاي‌ جدید آن ها سخت می‌شود، پناهگاه ایجاد کند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

2. آنها دنبال طعمه می گردند.

مارها بخش مهمی از اکوسیستم هستند کـه عادت هاي‌ شکار انها می تواند بـه خلاص شدن از شر آفات حیاط و باغ شـما کمک کند. اما در برخی موارد، خزندگان نیز می توانند بـه دنبال یک وعده غذایی بـه داخل خانه بازگردند. تعداد زیادی از گونه‌هاي‌ مارها بـه دنبال جوندگان برای غذا هستند، و اگر جوندگانی در اتاق زیر شیروانی یا ملک شـما زندگی می کنند، احتمال حضور مارها نیز وجوددارد. و فقط موش ها را دنبال نمیکنند. جستجوی مواد غذایی مانند تخم پرندگان، بچه پرندگان، قورباغه ها، مارمولک ها و سایر دوزیستان کوچک تر کـه می توانند برای مارها نیز جذاب باشند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

3. آنها می خواهند گرم شوند.

موجودات خونسرد مانند مارها برای گرم و فعال ماندن بـه منابع گرمای خارجی متکی هستند. متأسفانه، گاهی اوقات آسان ترین مکان برای آن ها می تواند خانه شـما باشد. مارها نمی‌توانند دمای بدن خودرا تنظیم کنند، بـه این معنی کـه وقتی خیلی سرد می شوند باید بـه دنبال یک مکان گرم بگردند. خانه شـما می تواند مار سردی را جذب کند کـه می خواهد دمای بدنش را افزایش دهد. گرمایش از کف، بخاری‌ها، دیگ‌ها و دیگر منابع گرمایی خارجی، مارها را جذب میکنند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

4. آنها یک راه آسان برای داخل پیدا کرده اند.

علاوه بر ایجاد نسیم متقاطع در خانه، هرگز درنظر نخواهید داشت کـه درب ورودی یا پنجره هاي‌ خودرا کاملا باز بگذارید. اما حتی اگر مراقب باشید کـه بیرون از خانه راه ندهید، کارشناسان هشدار می‌دهند کـه راه هاي‌ دیگری نیز وجوددارد کـه خزندگان بـه داخل راه پیدا می کنند.

 

یک موجود کوچک مانند مار می تواند بـه اسانی راه خودرا در خانه پیدا کند، اگر سوراخی وجود داشته باشد. اغلب، این می تواند از طریق پایه یا سطح زیرزمین باشد، بـه خصوص اگر ترک هایي وجود داشته باشد یا قطعاتی در حال سقوط باشند. مارها موجودات کنجکاویی هستند و می توانند بـه خانه شـما بیایند فقط بـه این دلیل کـه بـه دنبال غذا و گرما هستند و یک شکاف یا سوراخ ورود سهولت را فراهم می کند.

 

مطمئن شوید کـه بـه طور منظم نمای بیرونی خانه خودرا بررسی کنید، بـه خصوص اطراف زمین، تا از آفات پیش گیری کنید. این فقط یکی از دلایل متعددی اسـت کـه مردم باید از پایه هاي‌ خود مراقبت کنند. اگر شکاف یا شکاف کوچکی خودرا نشان دهد، خطر بسیار بالایی برای ورود خزندگان یا حیوانات دیگر بـه خانه شـما وجوددارد.

 

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

5. آنها می خواهند پنهان شوند یا به خواب زمستانی بروند.

امیدوارم خانه شـما مکانی دنج، امن و جذاب باشد کـه در ان بتوانید با خیال آسان در ان استراحت کنید و حتی در سردترین زمستان ها. با این حال، این همان چیزی اسـت کـه ان را بـه مکانی فریبنده برای تصادف مار تبدیل می کند.

 

پرندگان شکاری و سایر حیوانات بـه طور منظم مارها را میخورند، بنابر این اغلب بـه دنبال مکان هایي برای مخفی شدن میگردند. انها در مناطقی کـه نمیتوانید انها را بـه اسانی تشخیص دهید احساس امنیت می کنند.

 

همچنین، مارها از مناطقی در خانه شـما بـه عنوان مخفیگاهی استفاده می کنند کـه می توانند غذای خودرا هضم کنند، کـه گاهی اوقات ممکن اسـت روزها طول بکشد. و البته، منازل می توانند سرپناهی ارائه دهند. مخصوصاً در آب و هوای نامساعد یا در زمستان طولانی.

 

در واقع، عده اي از کارشناسان خاطرنشان می کنند کـه یک زمان از سال می تواند باعث شود کـه خزندگان بـه داخل خانه راه پیدا کنند. وقتی فصل ها تغییر می کنند، مارها بـه دنبال لانه هاي‌ خواب زمستانی می‌روند. اغلب، این مناطق شامل فضای خزنده، اتاق زیر شیروانی و سایر قسمت‌هاي‌ خانه اسـت کـه اغلب فعالیت‌هاي‌ انسانی زیادی در ان‌ها دیده نمیشود.

 

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

6. آنها به دنبال ساختن لانه هستند.

بچه دار شدن می تواند زمان آسیب پذیری برای هر حیوانی باشد. اما در مورد حیوانات خونسرد مانند مارها، می تواند بـه این معنی باشد کـه آن ها بـه مکانی نیاز دارند کـه بتواند گرما و ایمنی را فراهم کند، کـه گاهی اوقات می تواند خانه شـما باشد. بعد از جفت شدن یک مار، زن اغلب بـه دنبال مکانی امن برای بچه دار شدن می‌گردد. او ممکن اسـت در جستجوی مکانی ساکت و تاریک برای ساختن لانه خود وارد خانه شـما شود. اگر مارهایی را پیدا کردید کـه خودرا دنج می کند، لازم نیست خودرا با تلاش برای بیرون کردن آن ها از خود در معرض خطر قرار دهید. یک حرفه‌اي تجربه و تجهیزات لازم برای حذف ایمن و مؤثر مار را از خانه شـما خواهد داشت.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

بیشتر بخوانید: عکس باورنکردنی از مار دو سر ترسناک

 

کارهایی که در هنگام دیدن مار باید انجام دهید

کارگران 45 مار را در خانه اي در تگزاس درسال 2019 پیدا کردند. یک زن کالیفرنیایی درسال 2021 90 مار را در زیر خانه خود در خواب زمستانی کشف کرد. برخورد با مارها می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، اما احتمال این کـه وادار شوید هم زمان با این تعداد مار کنار بیایید بسیار کمتر اسـت. با این وجود، حتی یک مار می تواند خطرناک باشد. 

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

1. مراقب باشید کـه مارها ممکن اسـت بـه دنبال سرپناه در خانه خود باشند، بـه خصوص در شرایط خاص – مانند پس از یک بلای طبیعی کـه حیوانات ممکن اسـت از زیستگاه طبیعی خود آواره شوند. اما برای پیش گیری از گاز گرفتن درصورت برخورد با گاز چه باید کرد؟ این ساده اسـت، اگر مار را دیدید، بـه آرامی از ان دور شوید و ان را لمس نکنید. شخص معمولی هرگز نباید سعی کند خودش با یک مار برخورد کند، حتی اگر مار در خانه آن ها باشد. برداشتن خود مار یا تلاش برای بـه دام انداختن ان ممکن اسـت شـما یا شخص دیگری را در معرض خطر نیش قرار دهید. در عوض ابتدا عقب نشینی کنند و سپس با آژانس نظارت حیوانات در شهرستان خود تماس بگیرند.

 

2. ساده‌ترین تردید هنگام دیدن مار در خانه می تواند شـما را در معرض خطر قرار دهد. عده اي از مارها می توانند بـه سرعت چند ثانیه واکنش نشان دهند و اگر فوراً عقب ننشینند، فرصتی برای فرار از نیش مار باقی نمیماند. بهتر اسـت سعی کنید حداقل 5 تا 6 فوت از هر مار فاصله بگیرید.

 

برخی مارها بسیار تهاجمی هستند، وقتی هر حرکتی بـه سمت آن ها می‌بینند، احساس می کنند در خطر هستند و بـه سرعت بـه شکل حمله بـه شـما پاسخ میدهند. بنابر این بسیار توصیه میشود کـه پاهای خودرا بـه آرامی و با نهایت احتیاط از مار عقب نشینی کنید.

 

3. باید مطمئن شوید کـه مار در خانه شـما کجاست. اداره حیات وحش منطقه یا شهر شـما احتمالاً می تواند بـه شـما کمک کند کـه تشخیص دهید آیا مار موجود در خانه شـما سمی اسـت یا خیر. کسی را می‌فرستند تا ان را بازیابی کند. همچنین باید مطمئن شوید کـه آخرینبار و مکانی را کـه مار را در خانه خود دیده اید، دنبال نمایید تا در صورتی کـه در حالی کـه منتظر کسی هستید تا ان را بردارید، دید ان را از دست بدهید. هنگام ورود افراد حرفه‌اي، این اطلاعات را بـه انها گزارش دهید. بهترین کار این اسـت کـه بـه شکار مار نروید و خطر برخورد نزدیک را داشته باشید، مگر این کـه کاملاً مطمئن باشید کـه این یک گونه غیر سمی اسـت.

 

4. در مورد مارهای غیر سمی، ممکن اسـت از اداره حیات وحش شهرستان یا شهر محلی خود دستورالعمل هاي‌ خاصی بـه شـما داده شود تا خودتان این آفت را از بین ببرید. اگر شـما مسئول بیرون آوردن مار از فضای خود هستید، بازهم باید از نزدیک شدن بـه ان خودداری کنید. بهترین رویکرد ارائه یک گزینه خروج برای مار اسـت. درها یا پنجره‌هاي‌ نزدیک باید درصورت امکان باز بمانند. من توصیه نمی کنم سعی کنید مار را سد کنید یا جلوی حرکت ان را بگیرید؛ نه تنها ممکن اسـت بـه معنای نزدیک شدن بـه مار باشد، بلکه تعداد زیادی از مارها در عبور از فضاهای کوچک مهارت دارند، بنابر این ساختن مانعی برای انها دشوار اسـت. نمی‌تواند بگذرد.

 

بیشتر بخوانید: «شاه کبرا» لقب خطرناک ترین مار زهردار جهان

 

6 مکان غیرمنتظره که مارها در داخل خانه شما پنهان می شوند

تمیز و مرتب نگه داشتن خانه برای تعداد زیادی از مردم مایه مباهات اسـت. اما حتی اگر سازماندهی فوق‌العاده‌اي داشته باشید و از برنامه نظافت خود پیروی کنید، همیشه این احتمال وجوددارد کـه یک حیوان بتواند بـه داخل خانه شـما راه پیدا کند.

 

این امر بـه ویژه در مورد مارها صدق می کند، زیرا اغلب بـه دنبال گرمای فضای زندگی شـما در هنگام شکار طعمه و پناه گرفتن از شکارچیان هستند. متأسفانه، بـه همان اندازه کـه در نفوذ بـه داخل هستند، متخصصان طبیعی در ناشناخته ماندن هستند، زیرا می توانند عملاً هر چیزی را بـه یک مخفیگاه تبدیل کنند. اما اگر مشکوک هستید کـه یک خزنده در اطراف وجوددارد، ممکن اسـت بخواهید ابتدا چند نقطه را بررسی کنید. برای دیدن مکان‌هاي‌ غیرمنتظره کـه مارها در خانه شـما پنهان شده‌اند، بـه خواندن مطلب ادامه دهید.

 

 

1. زیر مبلمان

هر شخصی کـه کمی تمیز کردن بهاره را انجام داده باشد، میداند کـه فضای زیر حتی پرکاربردترین مبلمان شـما می تواند یک منطقه گرد و خاکی و غیر قابل معرض باشد. اتفاقا همین خلوت چیزی اسـت کـه این فضاها را برای خزندگان جذاب می کند. این یک مکان کلاسیک مخفی مار اسـت. مارها عاشق جمع شدن در مکان‌هاي‌ تاریک و دور از معرض هستند و کاناپه یا کمد لباس شـما بهترین مکان برای انجام اینکار اسـت. و این فقط در مورد مبل اتاق نشیمن، کمد اتاق خواب و سایر مبلمان سنگین شـما صدق نمی کند. ان‌ها میتوانند در مکان‌هایي مانند زیرزمین یا اتاق‌هاي‌ مهمان کـه ترافیک کمتری در ان‌ها وجوددارد، در داخل و اطراف مبلمان آسان باشند. اگر [زیرزمین] شـما پر از مبلمان زیادی باشد، بـه احتمال زیاد مارها زیر این قطعات پنهان می شوند تا از تماس انسانی پیشگیري کنند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

2. در اتاق لباسشویی شما

از قضا، اتاقی کـه در خانه شـما لباس‌هایتان را در ان تمیز میکنید، بـه لطف انبوهی از لباس‌ها و انبوهی از لوازم نظافت، نسبت بـه مکان‌هاي‌ دیگر کمی آشفته‌تر اسـت. و بـه دلیل ترافیک نسبتاً کم پا و گرمای نسبتاً زیاد، خزندگان می توانند خودرا در آنجا خانه کنند. اگر اتاق لباسشویی دارید، بهتر اسـت مرتباً ان را از نظر وجود مار بررسی کنید. انها عاشق پنهان شدن در لباس‌هاي‌ کثیف هستند و شـما حتی ممکن اسـت ندانید کـه آن ها آنجا هستند تا زمانی کـه لباس‌هایتان را در خودرو لباسشویی قرار دهید و مار را در ته ان پیدا کنید. با این حال، ممکن اسـت بخواهید لوازم خانگی خودرا دوباره چک کنید. آن ها از طریق دریچه هاي‌ خشک کن کـه نزدیک زمین هستند بـه بالا می خزند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

3. در لوازم آشپزخانه شما

مارها طبق معمولً بـه دنبال گرما و محافظت وارد خانه شـما می شوند. در حالت ایده آل، ان ها همچنین محیط نسبتا مرطوبی را دوست دارند کـه در ان از راه دور بمانند. بنابر این چه فضایی بهتر از وسایل گرمایش آشپزخانه شـما برای ادعای مالکیت آن ها چیست؟ باور کنید یا نه، مارها می توانند در اتومبیل ظرفشویی پنهان شوند. انها عاشق محیط گرم و مرطوب هستند و این مکان بهترین مکان برای فرار از توجه انسانها اسـت. بخشی از این بـه استراتژی اصلی بقای خزندگان مربوط میشود. مارها نمیتوانند دمای بدن خودرا تنظیم کنند، بـه این معنی کـه وقتی خیلی سرد می شوند باید بـه دنبال یک مکان گرم بگردند. خانه شـما [و برخی وسایل] می تواند مار سردی را کـه می خواهد دمای بدنش را افزایش دهد جذب کند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

4. در توالت شما

ممکن اسـت شبیه یک سناریوی کابوس بـه نظر برسد، اما واقعیت دارد: تعداد زیادی از مردم وقتی درب دستشويي خودرا باز می کنند و مار را در داخل ان می‌بینند، حيرت زده شده اند. این یکیدیگر از مکان‌هاي‌ پنهان مار کلاسیک اسـت. مارها عاشق جمع شدن در مکان‌هاي‌ تنگ و تاریک هستند و کاسه دستشويي شـما مکان مناسبی برای انجام اینکار اسـت.

در برخی موارد، خزندگان قبل از این کـه وارد حمام شوند، در طبقه همکف بـه خانه شـما راه پیدا می کنند. با این حال، هنوز هم این امکان برای انها وجوددارد کـه از طریق خود لوله ها راه خودرا بـه داخل پیدا کنند. این سناریوی ترسناک بـه لطف نحوه عملکرد طراحی لوله‌کشی در تعداد زیادی از خانه‌ها امکان پذیر اسـت، زیرا میتوانند از یک پشته هواکش استفاده کنند کـه از پشتبام شـما تا فاضلاب امتداد دارد. هنگامی کـه مارها بـه طور تصادفی وارد این لوله ها می شوند، ممکن اسـت گیر کنند و سپس وادار می شوند از سوراخ‌هایي مانند کاسه دستشويي خارج شوند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

5. در کمد شما

فرقی نمی کند کـه یک روشویی کامل داشته باشید یا فقط یک قفسه ساده با چوب لباسی، کمد شـما جایی اسـت کـه بهترین ظاهر خودرا سازماندهی می کنید. اما با توجه بـه میزان بـه هم ریختگی ناشی از ذخیره سازی، انها همچنین یک مخفیگاه فریبنده برای خزندگان فراهم می کنند.

 

مارها عاشق پنهان شدن در مکان‌هاي‌ تاریک، مرطوب و منزوی هستند، اغلب در پشت جعبه‌ها، کیسه‌ها یا در انبوهی از لباس‌ها پنهان میشوند. مانند عشق ان‌ها بـه سبدهای لباس‌شویی، انبوهی از لباس‌ها در کمد شـما یک پناهگاه امن برای مارها و طعمه‌هایي کـه شکار میکنند، مانند جوندگان، فراهم میکند. مطمئن شوید کـه اقلام خودرا بـه درستی ذخیره کرده‌اید ودر صورت امکان جعبه هاي‌ پلاستیکی سفت و سخت را روی مقوا انتخاب کنید.

 

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

6. در تخت تو

در میان تمام قسمت‌هاي‌ خانه، تخت شـما در حالت ایده‌آل امن‌ترین و شخصی‌ترین مکان اسـت. متأسفانه، کارشناسان میگویند خزندگان تمایل دارند در فضای خواب شـما آسان باشند. بله، مارها میتوانند در رخت خواب پنهان شوند. انها تشک نرم و آسان و گرمای نسبی را دوست دارند، ناگفته نماند کـه این مکان بهترین مکان برای فرار از توجه انسانها در طول روز اسـت. انها همچنین می توانند چیزهای زیادی برای لذت بردن در اطراف تشک شـما پیدا کنند. فضای زیر تخت‌ها تاریک اسـت و طبق معمولً زیر ان‌ها بـه هم ریخته اسـت، و این مکان را بـه مکانی عالی برای پنهان شدن و آرامش مارها تبدیل میکند.

 

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

بیشتر بخوانید: ترسناک‌ ترین و عجیب ترین مار دنیا «+عکس»

 

9 راه برای محافظت از حیاط خود در برابر مارها

حیاط شـما پناهگاه شخصی در فضای باز شماست کـه با مادر طبیعت بـه اشتراک می‌گذارید. و حتی اگر حیات وحش بـه ان راه پیدا کند اجتناب ناپذیر اسـت، مارها نمونه منحصر بـه فردی از حیواناتی هستند کـه علیرغم شهرت ناگوارشان می توانند بسیار مفید باشند.

 

اما اگر در جایی زندگی می کنید کـه خزندگان سمی خطر بالفعل اي برای فرزندان یا حیوانات خانگی شـما هستند، قابل درک اسـت کـه ممکن اسـت بخواهید شانس خودرا برای برخورد با خزندگان در ملک خود کاهش دهید. برای کشف چند راه آسان برای محافظت در برابر مار حیاط خود، ادامه این پست را بخوانید.

 

1. در بالای کار حیاط خود بمانید.

تعمیر و نگه‌داری منظم چمن می تواند یکی از کسل کننده ترین و سخت ترین بخش هاي‌ داشتن خانه باشد. اما اگر بـه دنبال دور نگه داشتن مارها از ملک خود هستید، بیرون زدن منظم چمن زن می تواند ظاهر علف شـما را عالی نگه دارد ودر عین حال ان را برای خزندگان کمتر مهمان نواز کند.

 

پوشش گیاهی اطراف خانه را کوتاه نگه دارید. این باعث می‌شود حیاط برای مارهای کوچک و جوندگان جذابیت کمتری داشته باشد زیرا قرار گرفتن در معرض شکارچیان را افزایش میدهد و همچنین تشخیص مارها را آسان تر می کند. تمام پوشش گیاهی را حداقل 18 اینچ از پایه کوتاه کنید. 

 

 

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

2. از جذب طعمه با تزئینات چمن جلوگیری کنید.

یکی از لذت هاي‌ نگه‌داری از چمن می تواند دعوت از پرندگان رنگارنگ برای غذا خوردن و آب پاشیدن در نزدیکی پنجره یا ایوان شـما باشد. متأسفانه، این می تواند مانند زنگ خوردن زنگ شام برای مارهایی باشد کـه بـه دنبال یک وعده غذایی آسان هستند.

 

از تغذیه پرندگان، حمام پرندگان، یا دیگر منابع غذا و آب استفاده نکنید. در نهایت، آن ها می توانند طعمه خودرا جذب کنند. از جمله موش و حشرات کـه مارها را نیز جذب می کند. ودر برخی موارد، می توانند منبع آبی برای خود مارها نیز باشند.

 

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

3. تمام آب ساکن را بردارید.

حوضچه هاي‌ تزئینی و حجم هاي‌ کوچک آب می توانند باغ شـما را بـه سطح بالاتری برسانند. سکون می تواند محیط آرامش بخش کاملی ایجاد کند و تضاد خوبی را بـه گیاهان و گل هاي‌ خوش مانیکور شـما ارائه دهد. اما کارشناسان می‌گویند کـه این می تواند باعث شود مارها احساس کنند کـه در خانه هستند. چیزهایی مانند بشکه هاي‌ باران، حوض هاي‌ تزئینی، یا دیگر منابع آب ایستاده بـه مارها دلیلی می‌دهد کـه بـه ملک شـما بیایند. مارها مانند همه ی آفات هر جا کـه میروند بـه دنبال غذا و آب هستند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

4. از مخفی گاه ها خلاص شوید.

حیاط شـما ناگزیر بـه مرور زمان عده اي از اقلام را در ان جمع می کند، چه بخواهید یا نه. اما اگر مراقب نباشید، می توانید ملک خودرا بـه مکانی آسان برای استقرار خزندگان تبدیل کنید. اقلامی مانند شیلنگ آب پیچ‌دار روی زمین، انباشته‌هاي‌ برگ، هیزم روی هم و سایر اقلام روی زمین در حیاط شـما می توانند بهشتی برای پنهان شدن مارها باشند. برای جلوگیري از استفاده مارها از انها برای سرپناه، این وسایل را بردارید یا حداقل انها را از روی زمین بردارید. و ممکن اسـت فقط ابزار یا سوخت شـما نباشد کـه پوششی برای انها فراهم می کند. بهتر اسـت در طول پاییز بالای برگ‌ها و توده‌هاي‌ برگ متحرک بمانید، همچنین در ماه‌هاي‌ گرم‌تر، توده‌هاي‌ بریده علف‌ها را پراکنده کنید تا هم مارها یا طعمه‌هایشان آسان نشوند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

5. غذای سگ یا گربه را بیرون نگذارید.

اگر سگ یا گربه شـما زمانی را بین داخل و خارج از خانه سپری می کند، گاهی اوقات منطقی اسـت کـه کاسه هاي‌ غذای انها را در جایی در گاراژ یا ایوان پشتی خود نگه دارید. می توانید علاوه بر همراهان پشمالوی خود، بوفه اي برای حیوانات نیز راه اندازی کنید. بـه حیوانات خانگی در داخل غذا دهید. تغذیه انها در خارج می تواند حشرات و جوندگان را جذب کند، کـه مارها را جذب می کند. اگر حتما باید آن ها را در فضای باز تغذیه کنید، فقط مطمئن شوید کـه غذای نخورده را فوراً تمیز کنید. ذخیره سازی مناسب نیز ضروری اسـت. کیسه هاي‌ فله اي مواد غذایی باید در داخل خانه یا در وان هاي‌ پلاستیکی سفت نگه داری شوند تا جوندگان از انها دور نشوند.

 

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

6. سوراخ ها را پر کنید.

جوندگان حفاری می توانند با کشتن علف ها، گیاهان و بوته ها، چمن شـما را خراب کنند. ودر حالی کـه مارها ممکن اسـت بـه شـما کمک کنند تا از شر این آفات خلاص شوید، اما اغلب پس از اتمام کار، این آزادی را نیز بـه جان می خرند کـه بـه خانه قبلی طعمه خود بروند. پر کردن سوراخ هاي‌ قدیمی گوفر از استفاده مارها از انها در ملک شـما پیشگیري می کند. انها این را دوست دارند زیرا مکانی برای خنک نگه داشتن و راهی برای شکار طعمه اسـت. خوشبختانه، از آنجایی کـه مارها نمیتوانند خودشان را حفر کنند، راه حل نسبتاً ساده اسـت. پر کردن ان‌ها با سنگ‌ریزه یا خاک کار درستی اسـت.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

7. نرده ضد مار نصب کنید.

اگر در منطقه‌اي زندگی میکنید کـه مارها در ملک شـما بسیار رایج شده‌اند، ممکن اسـت برای جلوگیري از آمدن مارها بیش از اقدامات پیشگیرانه لازم باشد. دراین مورد، ممکن اسـت بخواهید محیطی بسازید کـه انها را و همچنین طعمه هایشان را دور نگه دارد. برای یک پروژه سنگین‌تر، نصب حصارهای ضد مار را درنظر بگیرید، کـه طبق معمولً در بالا یا زیر زمین قرار میگیرند. این بـه پیشگیري از ورود مارها و همچنین حیوانات کوچک تر بـه ملک شـما کمک می کند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

8. چمن خود را با شن محاصره کنید.

راه ساده‌تری برای پیشگیری از لغزش خزندگان وجوددارد کـه می تواند تاثیر کمتری بر زیبایی حیاط شـما داشته باشد. پیمودن شن برای مار سخت‌تر از علف اسـت. میتوانید از شن بـه عنوان محیط اطراف حیاط خود برای پیشگیري از ورود مار استفاده کنید.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

9. به راحتی روی آبپاش بروید.

هرکسی کـه از یک تکه علف مراقبت کرده باشد میداند کـه میتواند مقدار مناسبی آب مصرف کند تا در طول دوره‌هاي‌ خشک، همه ی چیز را سرزنده و سبز نگه دارد. با این حال، انها همچنین میدانند کـه اگر خیلی مراقب نباشید، شرایط میتواند بـه سرعت شبیه باتلاق شود. متأسفانه، علاوه بر این کـه حیاط شـما را برای راه رفتن خیس می کند، می تواند زیستگاه مناسبی برای انواع مخلوقاتی کـه مارها دوست دارند بخورند، فراهم کند. چمن خودرا بیش از حد آبیاری نکنید. یک منظره بیش از حد اشباع ممکن اسـت گونه‌هایي مانند کرم‌ها، راب‌ها و حشرات را جذب کند کـه ممکن اسـت مارهایی را کـه بـه دنبال غذا هستند فریب دهند.

اگر در خانه خود مار می بینید، فورا این کار را انجام دهید

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو