۱۰ ماسک خانگی مناسب برای موهای خشک

۱۰ ماسک خانگی مناسب برای موهای خشک


منبع: نی نی نما

37

1401/8/16

23:14


اگر موهای خشکی دارید می‌دانید که چقدر نگهداری از آنها سخت‌تر است و موها بسیار آسیب‌پذیرند. موهای خشک و آسیب دیده از موهایی هستند که باید بیشتر از باقی جنس موها به آنها برسید و مراقب باشید که نشکنند. بیشترین فرم و حالت مویی که خشک می‌شود، موهای فر هستند. معمولا موهای فر بیشترین آسیب […]

۱۰ ماسک خانگی مناسب برای موهای خشک

اگر موهای خشکی دارید می‌دانید که چقدر نگهداری از آنها سخت‌تر است و موها بسیار آسیب‌پذیرند. موهای خشک و آسیب دیده از موهایی هستند که باید بیشتر از باقی جنس موها به آنها برسید و مراقب باشید که نشکنند. بیشترین فرم و حالت مویی که خشک می‌شود، موهای فر هستند. معمولا موهای فر بیشترین آسیب را می‌بینند. مگر اینکه از آنها به خوبی مراقبت کنید. برای اینکه موهای سالمی داشته باشید، می‌توانید از ماسک‌های مختلف برای حالت دادن موها و یا تقویت موهای خود استفاده کنید. همچنین استفاده از ماسک‌های متناسب با جنس موها می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامت آنها داشته باشد.
اگر موهای خشکی دارید،‌ می‌توانید از ماسک‌هایی استفاده کنید که جنس موهای شما را تقویت کند و از خشکی خارج کند. معمولا افرادی که موهای خشکی دارند، نیاز دارند که موهای خود را بیشتر مرطوب کنند.
افرادی که از موهای خشک خود به خوبی مراقبت می‌کنند، موهای سالم‌تری خواهند داشت و کمتر دچار موخوره و ریزش مو می‌شوند. اما اگر مراقبت‌های روتین را از موهای خود انجام ندهید، موهای شما ضعیف می‌شوند و از بین می‌روند. در این مطلب سعی کرده‌ایم تعدادی ماسک مناسب موهای خشک را به شما معرفی کنیم که موها را مرطوب می‌کنند و احساس سلامت را به موها باز می‌گردانند. اگر می‌خواهید که از این ماسک‌ها که به سادگی در خانه تهیه می‌شوند استفاده کنید و آنها را بشناسید، با ما همراه باشید.

۱٫ ماسک موی تخم مرغ

احتمالا این مسئله برای شما جلب توجه می‌کند که ماسک موی تخم مرغ می‌تواند یک ماسک موی فوق‌العاده برای هر نوع جنس مویی باشد. این بسیار جالب است که شما می‌توانید ماسک موی تخم مرغ را هم بر روی موهای خشک بگذارید و هم بر روی موهای چرب. زیرا این ترکیب حاوی تمامی پروتئین‌هایی است که بدن به آنها نیاز دارد. هر ۱۰ اسید آمینه ضروری که بدن قادر به ساخت آنها نیست در تخم مرغ وجود دارند. اسید آمینه‌ها واحد‌های سازنده‌ی پروتئین هستند که بدن از آنها برای ساخت پروتئین استفاده می‌کند.
زمانی که موهای شما خشک هستند می‌توانید از تخم مرغ، روغن نارگیل و عسل استفاده کنید و آنها را بر روی موهای خود بمالید. دقت کنید که زرده‌ی تخم مرغ را باید به موهای خشک بزنید زیرا چرب است و به تقویت موها کمک می‌کند. سپس این ترکیب را روی موها رها کنید و بعد آن را با شامپوی بدون سولفات شستشو دهید.

۲٫ ماسک آبلیمو و روغن زیتون

ماسک آبلیمو و روغن زیتون

یکی دیگر از انواع ماسک که به سلامت موهای خشک کمک می‌کند، روغن زیتون و آبلیمو است. موها که خشک باشند، معمولا سر خارش می‌گیرد. سری که خارش داشته باشد بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. معمولا این موها را با آبلیمو و روغن زیتون می‌توان ماساژ داد و بهتر است که ماسک به کف سر هم برسد. آبلیمو خاصیت ضد میکروبی دارد و روغت زیتون حاوی خواص بی‌نظیری برای موهای خشک است. بهتر است که این ماسک را قبل از حمام بر روی موها بگذارید و بعد از اینکه به خوبی به خورد موها و پوست سر داده شد، حمام کنید.

رفع موهای زائد ؛ 10 ماسک زردچوبه برای از بین بردن موهای زاید

رفع موهای زائد ؛ 10 ماسک زردچوبه برای از بین بردن موهای زاید

۳٫ ماسک ماست یونانی و سرکه سیب

ماست یونانی، عسل و سرکه سیب از بهترین مواردی هستند که می‌توان از آنها برای تقویت موهای شکننده و خشک و آسیب‌پذیر موهای فر و خشک استفاده کرد. معمولا این ماسک برای موها بی‌نظیر عمل می‌کند و می‌تواند موهای خشک را از مرگ نجات دهد. ماست یک پایه‌ی بسیار خوب برای تقویت هر نوع مویی است. مو اگر خشک باشد، بیشتر به تقویت نیاز دارد و ماست می‌تواند یک غذای عالی برای موها باشد. می‌توان این ترکیب را بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی موها رها کرد. سپس موها را با شامپوی بدون سولفات بشویید.

۴٫ ماسک موی گل

یکی از بهترین ماسک موها برای مرطوب کردن موها و از بین بردن ساقه‌هایی که موخوره آنها را ضعیف و نابود کرده‌است، ماسک موی گل است. برای درست کردن این ماسک مو از خاک رس، آووکادو، آب و عسل استفاده می‌شود. نهادن این ماسک بر روی موهای خشک می‌تواند رطوبت آنها را به موها باز گرداند و از طرفی موهایی که آسیب‌دیده‌اند را تقویت کند. ماسک خاک رس طرفداران خاص خود را دارد و همه نمی‌توانند آن را بر روی موها تحمل کنند. زیرا ماسک موی گل، ماسک مویی است که کثیف به نظر می‌رسد و کمتر کسی احساس خوبی از بودن گل بر روی موهایش دارد.

۵٫ ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

عسل و روغن زیتون از ترکیباتی هستند که می‌توانند التهاب سر را بهبود ببخشند. زمانی که شما موهای خشک دارید، پوست سر شما ملتهب می‌شود و باید بر روی موهای شما عسل و روغن زیتون زده شود. زمانی که این دو ماده‌ی ضدعفونی کننده و ضد التهاب بر روی پوست سر و موها قرار می‌گیرند، احساس بهتری به شما می‌دهند و خاصیت درمانی و مراقبتی دارند.

۶٫ آووکادو

ماسک موی آووکادو از دیگر ماسک موهایی است که می‌تواند برای موهای خشک و حتی فر مناسب باشد. این ماسک سرشار از موادی است که موها به آنها نیاز دارند و برای اینکه موها تقویت شوند. آووکادو را می‌توان به تنهایی و یا با روغن نارگیل، مایونز و یا عسل بر روی موها مالید. این کار موها را تقویت می‌کند.

۷٫ ماسک موی جوش شیرین

یکی از راحت‌ترین ماسک‌هایی که می‌توانید در خانه آنها را تهیه کنید، ماسک موی جوش شیرین است. این ماده را می‌توانید با آب مخلوط کنید و بر روی موهای خود بمالید. سپس موهای خود را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به حال خود رها کنید و بعد موها را به خوبی بشویید. این ماسک بسیار ساده و بسیار مفید است.

۸٫ ماسک اووکادو و نارگیل و لیمو

یکی دیگر از ماسک‌هایی که می توانید از آن برای تقویت موهای خود استفاده کنید، ماسک آووکادو، نارگیل و لیمو است. این ماسک می‌تواند موهای شما را براق کند. برای اینکه موهای شفاف و زیبایی داشته باشید، حتما از این ماسک استفاده کنید. موها را با نرم کننده و شامپوخای مخصوص موهای خشک بشویید.

۹٫ ماسک موز و اسطوخودوس

ماسک موز و روغن زیتون، اسطوخودوس و عسل می‌تواند ترکیب بسیار خوبی برای موهای خشک و آسیب‌دیده باشد. اگر می‌خواهید که موهای خشک و آسیب‌دیده‌ی خود را در زمان کوتاهی زیبا کنید، می‌توانید از این ماسک برای موها استفاده کنید.

۱۰٫ تخم مرغ و شامپو بچه

جالب است بدانید که یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان برای تقویت موهای خشک و آسیب‌دیده به کار برد، شستن موها با ترکیب تخم مرغ و شامپو بچه است. این کار بسیار ساده و فوق‌العاده است.

منبع: http://bia2safa.net/goto/web/url/2958000

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو