دیده شدن RTX 4080 در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت نزدیک به RTX 4090

دیده شدن RTX 4080 در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت نزدیک به RTX 4090


منبع: زومجی

53

1401/8/16

23:17


دیده شدن RTX 4080 در فروشگاه‌های آنلاین با قیمت نزدیک به RTX 4090

کارت گرافیک GeForce RTX 4080 قرار است در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) روانه بازار شود و تاجایی که می‌دانیم، قیمت مصوب (MSRP) آن در آمریکا ۱۱۹۹ دلار تعیین شده که واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. این درحالی است که مدل‌های رده بالای آن از تولیدکنندگان دیگر، بسیار گران‌تر از این مبلغ به فروش خواهند رسید. پستی که اخیراً در حساب توییتر Harukaze5719 منتشر شده، قیمت گذاری اولیه برخی فروشگاه‌های آنلاین در آمریکا و انگلستان را نشان می‌دهد.

منبع این اطلاعات، قیمت مدل‌های کاستوم کارت گرافیک RTX 4080 از شرکت‌های ایسوز، Gigabyte و PNY را به‌دست آورده که البته هنوز مشخص نیست که این مبالغ با درنظرگرفتن نرخ مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده یا اینکه قیمت خالص آن است؛ اما باتوجه به تخمین‌هایی که زده می‌شود، می‌توان احتمال داد که این همان قیمت واقعی این کارت در فروشگاه‌های مذکور باشد.

قیمت کارت های گرافیک ایسوز RTX 4080

در تصویر بعدی مشاهده می‌کنیم که قیمت‌ها حتی فراتر از این رفته و مثلاً ASUS ROG Strix RTX 4080 16 GB GDDR6X OC با برچسب قیمت ۲۱۲۵.۴۹ دلار در فهرست قرار گرفته و نسخه TUF Gaming OC آن نیز ۱۹۶۵.۷۶ دلار قیمت دارد. در این تصویر قیمت‌ها با درنظرگرفتن نرخ مالیات و بدون آن نشان داده شده است.

قیمت مدل های مختلف کارت گرافیک RTX 4080

اما تصویر آخر نیز قیمت گذاری دیگری برای کارت گرافیک یاد شده را نشان می‌دهد که در اینجا هم به‌طور دقیق مشخص نشده که نرخ مالیات در نظر گرفته شده یا نه. هرچند در این مورد هم بهتر از این قیمت‌ها را بدون درنظرگرفتن هزینه VAT متصور شد. به‌طور کلی به نظر می‌رسد که در این بین ایسوز گران ترین و PNY مقرون‌به‌صرفه ترین قیمت‌ها را پیشنهاد داده که از ۱۵۵۷.۳۳ دلار شروع می‌شود.

قیمت بالای کارت های گرافیک RTX 4080

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 16GB قبل از پایان سال در اکثر فروشگاه‌های عرضه کننده در دسترس قرار خواهد گرفت. اما با قیمت بالایی که RTX 4080 دارد، کارت گرافیک RTX 4090 انتخاب معقول‌تری به نظر می‌رسد. البته باوجود مشکلاتی که برای کانکتورهای 12VHPWR کارت گرافیک پرمصرف انویدیا به وجود آمده، باید دید که واکنش کاربران نسبت به این شرایط به چه شکل خواهد بود. از طرفی AMD پیشنهاد‌ها خوبی را برای رقابت با 4080 معرفی کرده که با توان مصرفی کمتر و قیمت پایین‌تر خود می‌توانند برای علاقه‌مندان وسوسه کننده باشند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو