بایدن با تاخیر پیروزی نتانیاهو را تبریک گفت

منبع: برترین ها

23

1401/8/17

02:24


سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا تایید کردند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سرانجام روز دوشنبه، پس از گذشت پنج روز از انتخابات رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو تماس داشته و پیروزی او را تبریک گفته است.

ایرنا: سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا تایید کردند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سرانجام روز دوشنبه، پس از گذشت پنج روز از انتخابات رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو تماس داشته و پیروزی او را تبریک گفته است.

کارین ژان پی یر سخنگوی  کاخ سفید  و ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی اعلام کردند بایدن روز دوشنبه به وقت محلی با نتانیاهو تماس داشت و پیروزی او را تبریک گفت.

بایدن با تاخیر پیروزی نتانیاهو را تبریک گفت

سخنگویان دولت  آمریکا افزودند  که از نزدیک انتخابات اسرائیل را دنبال خواهیم کرد هنوز برای گمانه زنی در مورد کابینه اتلافی بعدی زود است.

آنها  در عین حال گفتند که همکاری قاطعانه واشنگتن با اسرائیل بر اساس ارزشهای مشترک است.

پیش از این، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند  که بایدن روز دوشنبه تلفنی با نتانیاهو گفتگو کرده و پیروزی او را در انتخابات تبریک گفته است.

بر اساس گزارش منابع صهیونیستی این گفتگوی تلفنی هشت دقیقه طول کشیده  و بایدن در این تماس تلفنی گفته است: ما برادر هستیم و ما با یکدیگر تاریخ ساز خواهیم شد. تعهد من به اسرائیل غیر قابل تردید است.

دیر تبریک گفتن رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلند پایه آمریکا به بنیامین نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات، بازتاب درخور توجهی در رسانه‌های صهیونیست داشته است و برخی از این رسانه‌ها این اقدام بایدن را در راستای تلافی اقدام مشابه نتانیاهو در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزیابی کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو