واکنش تند پناهیان به درخواست مولوی عبدالحمید

منبع: برترین ها

4

1401/8/17

08:20


تجمع طلاب استان تهران در محکومیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) و شهادت طلبه شهید آرمان علی‌وردی با حضور حجج اسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران و علیرضا پناهیان در مدرسه مروی برگزار شد.

تسنیم نوشت: تجمع طلاب استان تهران در محکومیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع) و شهادت طلبه شهید آرمان علی‌وردی با حضور حجج اسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران و علیرضا پناهیان در مدرسه مروی برگزار شد.

واکنش تند پناهیان به درخواست مولوی عبدالحمید

پناهیان در این مراسم با اشاره به برخی حواشی ایجادشده پیرامون صحبت‌های مولوی عبدالحمید، یکی از ائمه جمعه اهل‌سنت سیستان و بلوچستان گفت: یک فردی به‌عنوان عالم دینی سخنانی مثل رفراندوم و ظلم به زن مطرح کرده است، این‌ها واقع‌بینانه نیست؛ اشکالش هم همین است، برای اینکه عالم دینی همیشه سخنان واقع‌بینانه می‌زند. سابقه انقلاب نشان می‌دهد هرکسی در طول تاریخ انقلاب اسلامی از لحاظ سیاسی شکست خورده، از کلمه «رفراندوم» استفاده کرده است، می‌خواسته بازی و برنامه را به هم بزند. ما در یک مسیر پیشرفت قرار داریم، این مسیر پیشرفت، مشکلاتی دارد، مشکلات هم راه‌حل‌هایی دارد؛ در این شرایط یک‌دفعه برخی می‌گویند "بازی را به هم بزنید" و شروع به جرزنی کردن می‌کنند و این کلمه اسم رمز جرزن‌ها شده است، کم‌سابقه هم نیست؛ شما در هر دهه‌ای از انقلاب، ورشکسته‌های سیاسی را با این وضعیت می‌بینید، عالم دینی این‌گونه حرف نمی‌زند، او تمام واقعیت‌ها را در نظر می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه "برداشت تاریخی ما این است که وقتی انشقاق و تزلزلی در جامعه‌ای ایجاد شود، دشمن غلبه می‌کند"، گفت: در تاریخ می‌خوانیم قرآن به سرِ نیزه کردند، آن کسانی این کار را کردند که قرآن را سطحی می‌فهمیدند، خبر به اردوگاه معاویه رسید و عمروبن عاص گفت "کار لشکر علی تمام است. سخن تفرقه‌افکنانه انداخته شد و مردم دودل شدند، حالا هر ضربه‌‎ای را می‌توان به علی زد. "

وی افزود:‌ای عالمان دینی، شما بیشتر و بهتر از هرکس دیگر شومی حرف تفرقه‌افکنانه را می‌دانید. شما می‌دانید سوره منافقین نه برای منافقینی که بچه‌های پیامبر را کشتند نازل شد بلکه درباره عبدالله‌بن اُبَیّ نازل شد، تمام مذاهب اسلامی می‌دانند که او حرف تفرقه‌افکنانه می‌زد.

نظرات


تصویری


ویدئو