مشخصات عجیب ماشینی که روسیه تولید کرد

منبع: برترین ها

18

1401/8/17

08:25


کمپانی یواز به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه مجبور شد خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند پاتریوت را با کمترین امکانات روانه بازار کند.

دیجیاتو نوشت: کمپانی یواز به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه مجبور شد خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند پاتریوت را با کمترین امکانات روانه بازار کند.

پیکاپ و شاسی‌بلند پاتریوت در تابستان سال گذشته با حداقل امکانات به بازار عرضه شدند. حال کمپانی سازنده این دو خودرو تصمیم گرفته پیشرانه‌های این دو مدل را با موتورهای ضد تحریم تعویض کند. اما موتورهای جدید از استاندارد یورو ۲ پیروی می‌کنند و سازگاری چندانی با محیط‌زیست ندارند. از این گذشته، شرکت یواز همچنین خودروهای آفرود هانتر و سری SGR را با موتور یورو صفر به بازار روسیه عرضه کرده است.

بر اساس گزارش رسمی یواز، موتور جدید از لحاظ توان و گشتاور تفاوتی با موتور ۲.۷ لیتری قبلی نداشته و مصرف سوخت را افزایش نمی‌دهد. به بیان بهتر، موتور یورو ۲ در خودروهای پاتریوت می‌تواند ۱۴۹.۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی خودروی شاسی‌بلند در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۲.۵ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی پیکاپ در ازای هر ۱۰۰کیلومتر حدود ۱۲.۸ لیتر اعلام شده است.

مشخصات عجیب ماشینی که روسیه تولید کرد

خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند پاتریوت یواز به تجهیزات و امکانات متعددی مجهز هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به گیربکس ۵ سرعته دستی تولیدشده توسط شرکت چینی BAIC، گیربکس اهرمی کمکی، فرمان برقی، ترمز ضد قفل، آینه‌بغل‌های برقی، بالابرهای شیشه برقی و غیره اشاره کرد.

با صدور جواز استفاده از موتور آلاینده یورو ۲ و کاربرد آن در شاسی‌بلند و پیکاپ پاتریوت، قیمت این دو محصول حدود ۲۰ هزار روبل (حدود ۳۳۲ دلار) کاهش پیدا کرد. پس از تجهیز به موتور یورو ۲، هم‌اکنون شاسی‌بلند یواز با قیمت ۱.۵ میلیون روبل (حدود ۲۴ هزار دلار) و پیکاپ با قیمت ۱.۵۲۵ میلیون روبل (حدود ۲۴.۶ هزار دلار) در بازار معامله می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو