جعل هویت در توییتر ؛ خط قرمز ایلان ماسک که بازگشتی ندارد

منبع: تکراتو

16

1401/8/17

09:33


به گفته ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، هر کسی که دست به جعل هویت در توییتر بزند، حسابش بدون هشدار قبلی مسدود خواهد شد.

جعل هویت در توییتر ؛ خط قرمز ایلان ماسک که بازگشتی ندارد

به گفته ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، هر کسی که دست به جعل هویت در توییتر بزند، حسابش بدون هشدار قبلی مسدود خواهد شد.

به نظر می‌رسد این سیاست جدید ایلان ماسک در راستای حل مشکل ارائه تیک آبی با سرویس بلو باشد. ایلان ماسک می‌گوید جعل هویت در توییتر خط قرمز اوست و هرکسی که خود را به جای شخص دیگری جا بزند و به درستی اعلام نکند که دارد به عنوان یک حساب پارودی فعالیت می‌کند، با مسدودیت دائمی در این پلتفرم روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پولی شدن ارسال پیام به سلبریتی ها در توییتر ؛ وقتی باید از همه‌چیز درآمد کسب کنید!

جعل هویت در توییتر خط قرمز ماسک

ایلان ماسک که اخیرا با حواشی زیادی وارد توییتر شده، قانون جدیدی وضع کرده است. در همین زمینه ماسک پستی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد و نوشت: «از حالا به بعد، هر حسابی خود را به جای دیگران جا بزند و به وضوح اعلام نکند که پارودی است، به شکل دائمی مسدود می‌شود.»

جعل هویت در توییتر

همچنین در توئیتی دیگر درباره قانون جدید الوضع جعل هویت در توییتر نوشت: «ما در گذشته پیش از تعلیق به افراد هشدار می‌دادیم، اما حالا که تیک آبی به‌صورت عمومی ارائه می‌شود، هشداری در کار نخواهد بود.»

ماسک اضافه کرد هر تغییر نامی موجب از دست رفتن تیک آبی حساب خواهد شد.

توییتر تا پیش از توییت ایلان ماسک هم در صدد مسدودسازی برخی از حساب‌های کاربری بود که در اعتراض به سرویس بلو نام حساب خود را به ایلان ماسک تغییر داده بودند. مثلا کیتی گریفین، بازیگر و کمدین، یکی از آن افرادیست که پس از تغییر نام حساب خود به ایلان ماسک دسترسی خود را به این رسانه از دست داده است.

البته همین حالا هم توییتر قوانینی در رابطه با حساب‌های پارودی و طرفداری را اعمال می‌کند اما نکته قابل توجه در قانون جدیدی که ایلان ماسک در خصوص جعل هویت در توییتر وضع کرده این است که این حساب‌ها بدون اخطار قبلی مسدود خواهد شد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که ماسک قبلا گفته بود تصمیم‌گیری در زمینه قوانین را تا چند وقت دیگر اعمال نخواهد کرد و از یک شورای مدیریت محتوا در این زمینه کمک خواهد گرفت.

نکته اینکه چند ساعت قبل گزارشی مبنی بر به تعویق افتادن عرضه سرویس بلو تا بعد از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جعل هویت در توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو