کدام چهره های معروف ایرانی متولد 17 ابان هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 17 ابان هستند؟


منبع: آکا

76

1401/8/17

09:48


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 17 آبان بدنيا آمده يا

آکاایران: امروز 17 آبان ماه 1401 مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون سعید امیرسلیمانی،شهرام شکیبا،هادی اسلامی و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

تمجید کمند امیرسلیمانی از پدرش / ببینید

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 17 آبان ماه متولد شده اند

سعید امیرسلیمانی

سعید امیرسلیمانی (زاده ۱۷ آبان ۱۳۲۱ در سنگلج، تهران) بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده اهل ایران است.

گفت و گو با «سعید امیرسلیمانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران - آی فیلم 2

فعالیت حرفه‌ای او از هجده سالگی و با ورود به تئاتر آناهیتا که سرپرستان آن مهین و مصطفی اسکویی بودند، آغاز شد. او در آنجا با محمود دولت‌آبادی، محسن یلفانی، یدالله شیراندامی و مهدی فتحی هم‌بازی بود. پس از طی دوره یکساله گروه آناهیتا، امیرسلیمانی توانست نقشی جانبی در نمایش اتللو نوشته شکسپیر به دست آورد که مورد توجه مهین اسکویی واقع شد و یک سال بعد وقتی اسکویی نمایش اینس مندو (Inès Mendo) از پروسپر مریمه را به صحنه می‌برد، نقش‌های اصلی را به او و محمود دولت‌آبادی داد. مدتی بعد در نمایش غار سالامانگ نوشته میگل د سروانتس که به کارگردانی مهین اسکویی برای نمایش زنده در تلویزیون ملی ایران تهیه شد، نقش اول را به عهده داشت.

شهرام شکیبا

شهرام شکیبا (زادهٔ ۱۷ آبان ۱۳۵۱) منتقد سینما، شاعر طنزپرداز، مجری و بازیگر تلویزیون اهل ایران است.

files.namnak.com/users/fm/aup/201912/364_pics/%D8%...

وی تاکنون در جشنواره‌های ادبی و طنز مختلفی به عنوان داور یا ناظر شرکت داشته‌است. او همسر سابق مهسا ملک مرزبان مجری، نویسنده می‌باشد و پس از جدایی با فردی به نام ستاره سادات قطبی ازدواج کرده‌است

هادی اسلامی

هادی اسلامی (۱۷ آبان ۱۳۱۸ – ۹ مرداد ۱۳۷۲) بازیگر ایرانی بود. او در سال ۱۳۶۴، برای نقش‌آفرینی در اتوبوس برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

24 سال از رفتن زودهنگام هادی اسلامی گذشت

هادی اسلامی در طرح ارزشیابی هنرمندان به کسب درجه دکترای تئاتر نائل گردید. او در چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سال ۱۳۶۴ در تهران، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم اتوبوس شد. هادی اسلامی علاوه بر سینما در چند سریال تلویزیونی از جمله مرغ حق (در نقش سیدحسن مدرس) بازی کرده بود.

وی قصد داشت نمایشنامه زیرگذر لوطی صالح را مجدداً روی صحنه بیاورد اما صبح روز پنجشنبه نهم مرداد ماه ۱۳۷۲ در تهران بر اثر سکته قلبی درگذشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو