وظایف و خدمات پرستار در منزل چیست؟

منبع: ردمگ

33

1401/8/17

10:30


چرا ما نیاز داریم که پرستار سالمند در منزل استخدام کنیم و آرامش بیشتر را به خانواده و سالمند خود

چرا ما نیاز داریم که پرستار سالمند در منزل استخدام کنیم و آرامش بیشتر را به خانواده و سالمند خود هدیه دهیم.

وظایف و خدمات پرستار در منزل چیست؟

سالمندان سرمایه‌های جامعه هستند. وجود آن‌ها در هر خانه‌ای موجب رونق و شادمانی برای اعضای آن خانواده است. این عزیزان، به دلیل تحلیل رفتن قوای جسمی و مشکلاتی که در این سنین برایشان به‌وجود می‌آید، نیاز به مراقبت دارند. به همین جهت، بعضی از خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند که از آن‌ها در منزل خود نگهداری کنند. در این بین ممکن است، بعضی دیگر از خانواده‌های شهر نشین و تهرانی به دلیل محدودیت زمان یا مشغله کاری نتوانند از سالمندان، آن‌گونه که باید مراقبت کنند. اگر شما هم در شهر کرج یا محلات آن زندگی می‌کنید و با چنین مشکلی روبه رو هستید، پرستار سالمند در کرج می‌تواند برایتان سودمند باشد.

چرا پرستار سالمند استخدام کنیم؟

شهر کرج یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های کشور عزیزمان ایران است که در اغلب خانواده‌های ساکن در آن، همه افراد خانواده محصل و یا شاغل هستند. خیلی از این خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند برای نگهداری از سالمند خود؛ او را به خانه سالمندان بفرستند اما علاوه بر هزینه‌های هنگفت، با چالش‌هایی مثل دوری سالمند، مشکلات روحی او و از بین‌رفتن عزت نفس سالمند روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از خدمات پرستار سالمند در کرج است. فرقی نمی‌کند در کدام محله از شهر کرج زندگی می‌کنید چرا که آسانیسم به همه محله‌های آن، پرستار سالمند اعزام می‌کند. ما در محله‌های عظیمیه، مهرشهر،گوهر دشت، جهانشهر، کوی امامیه، شاهین ویلا، باغستان، گلشهر و … و حتی حومه شهر نیز در خدمت شما هستیم.

وظایف پرستار سالمند، در منزل کرج

یکی از سوال‌هایی که برای خانواده‌ها به‌وجود می‌آید این است که پرستار سالمند به آن‌ها چه خدماتی ارائه می‌دهد، یا ساعات کاری او چگونه است. قبل از هرچیزی باید بدانید وظایف پرستار سالمند در منزل کرج، با توجه به نیاز سالمند و نوع قرار داد متفاوت است. شما می‌توانید برای نگهداری از عزیزان خود، پرستار سالمند ساعتی، روزانه، شبانه‌روزی و… استخدام کنید. درادامه خدمات پرستاری که توسط نیرو‌های آسانیسم ارائه می‌شود‌ را بررسی می‌کنیم.

وظایف و خدمات پرستار در منزل چیست؟

مراقبت، نگهداری و همراهی

سالمندان علاوه بر مراقبت و نگهداری به دلیل مشکلات جسمانی، نیاز به یک همدم و همراه هم دارند. افراد سالخورده از آن دسته از افرادی هستند که بیش‌تر در معرض مشکلات روحی و روانی هستند، چراکه اغلب آن‌ها عزیزان خود را از دست داده‌اند و مشکلات جسمانی می‌تواند برای آن‌ها آزار دهنده باشد. در این شرایط وجود یک همدم و همراه می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از افسردگی، زوال عقل و خیلی از بیماری‌های دیگر داشته باشد. در سرویس پرستار سالمند در منزل کرج، پرستاران مجرب، با مراقبت و همراهی از عزیزان شما به کیفیت زندگی آن‌ها کمک می‌کنند. پرستار می‌تواند با گفت‌وگو با سالمند، موجب افزایش امید به آینده در او شده و یا با همراه شدن با او در انجام برخی از کار‌ها از منزوی شدن او جلوگیری کند. در ادامه به تعدادی از فعالیت‌هایی که پرستار و سالمند می‌توانند در آن همراه شوند اشاره خواهیم کرد.

  1. همراهی در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه
  2. همراهی در انجام ورزش‌های روزانه
  3. همراهی در پیاده‌روی یا گردش
  4. کتاب‎‌خواندن یا دیدن فیلم‌های مورد علاقه
  5. گفت‌وگو با سالمند و شنیدن خاطره‌ها و تجربیات او
  6. انجام بازی‌های فکری مثل شطرنج
  7. کمک به سالمند در خرید روزانه

رسیدگی به نظافت و امور شخصی سالمند

گاهی سالمند، به دلیل مشکل بنیه یا مشکلات حرکتی، نمی‌تواند کارهای شخصی را به‌تنهایی انجام دهد. در این وضعیت نیاز به شخص دیگری برای انجام این امور خواهد داشت. پرستار سالمند در کرج، به سالمند در رفتن به سرویس بهداشتی، استحمام، کوتاه کردن مو و ناخن، شستن لباس‌ها و در مواردی که سالمند به مشکلات حرکتی دچار است، به تعویض پوشک کمک می‌کند. در این شرایط مهم است که پرستار با برخورد مناسب و مطابق وضعیت بیمار، از شرمساری و ازبین رفتن عزت نفس او جلوگیری کند. بدیهی است که هزینه نگهداری از سالمندان پوشکی و لگنی با هزینه نگهداری از سالمند سالم متفاوت است.

پیگیری وضعیت درمانی سالمند

سالمندان معمولا در این سنین به بیماری‌های متفاوتی مبتلا هستند و مصرف صحیح داروهای تجویز شده برای هر بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت، وجود و نظارت یک فرد آموزش دیده و توانا، می‌تواند در بهبود هرچه سریع‌تر سالمند موثر باشد. پرستار موظف است بر اساس آنچه که پزشک تجویز کرده است، برنامه دارویی مناسبی در نظر گرفته و آن را در زمان مقرر به پزشک بدهد. پرستار همچنین موظف است که علائم حیاتی سالمند را به‌طور منظم چک کند و درصورتی که نیاز است سالمند به درمانگاه مراجعه کند، با او همراه شود. در بعضی از موارد نیاز است که پرستار، یکسری از دارو‌ها را به سالمند تزریق کند یا در شرایط اضطراری همراه او به بیمارستان برود. پیشنهاد ما به شما برای سالمندان بیمار، استخدام پرستار‌های آموزش دیده و مجرب در این زمینه است. با در اختیار گذاشتن اطلاعات سالمند هنگام اخذ قرارداد، مشکلات او را ذکر کنید تا پرستارانی مطابق نیاز شما در اختیارتان قرار گیرد.

انجام امور منزل

یکی دیگر از وظایف پرستار سالمند، توجه و رسیدگی به امور منزل است. در صورتی که میان پرستار و خانواده سالمند، قید شود که امور منزل به عهده پرستار سالمند است، او باید به اموری مثل پخت و پز، نظافت، شست‌وشوی ظوف و پذیرایی از مهمان رسیدگی کند. او همچنین باید در خرید‌های منزل با سالمند همراه شده و اقلام مورد نیاز او را خریداری کند.

رسیدگی به تغذیه سالمند

تغذیه سالمندان، تاثیر زیادی در درمان و جلوگیری از مشکلات دوران پیری دارد. در این سنین رژیم غذایی آن‌ها متفاوت بوده، مصرف بعضی از غذاها برای آن‌ها مفید و مصرف بعضی دیگر برای آن‌ها مضر خواهد بود. پرستار سالمند باید با هماهنگی با پزشک معالج، برنامه غذایی مناسبی برای سالمند در نظر گرفته و به‌طور منظم آن را تهیه کند و به سالمند بدهد. او باید گروه‎‌های مختلف غذایی از جمله پروتئین‌ها، لبنیات، غلات و… را در برنامه غذایی وی بگنجاند و از مصرف مایعات، میوه‌ها و سبزیجات نیز غافل نشود.

مزایای استخدام پرستار در منزل

ممکن است بپرسید استخدام پرستار در منزل، چه مزایایی برای سالمند من خواهد داشت. یا حتی برایتان سوال به‌وجود آمده باشد که استخدام پرستار در منزل چه برتری نسبت به فرستادن سالمند به خانه سالمندان دارد. در ادامه با اشاره به برخی از مزایای استخدام پرستار در منزل به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

وظایف و خدمات پرستار در منزل چیست؟

آرامش بیش‌تر خانواده و سالمند

همه ما عزیزان سالخورده خود را دوست داریم و فارق از اینکه نگهداری آن‌ها افراد خانواده را به زحمت می‌اندازد؛ دوست داریم آن‌ها را در کنار خود داشته باشیم. از طرفی بعضی از سالمندان دوست دارند در خانه خود بمانند یا در کنار فرزندان و خانواده خود زندگی کنند. با وجود اینکه خیلی از آن‌ها قرار گرفتن در جمع هم سن و سالان را دوست دارند؛ اما فرستادن آن‌ها به خانه سالمندان می‌تواند موجب نارضایتی اعضای خانواده و خود سالمند باشد. از طرفی دوری از خانواده می‌تواند عامل مشکلات روحی و جسمی برای آن‌ها باشد. در این شرایط استخدام پرستار سالمند توصیه می‌شود.

نگهداری آسان‌تر از سالمند بیمار

بعضی از سالمندان به دلیل برخی از بیماری‌ها باید در بیمارستان بستری شده و تحت مراقبت قرار بگیرند. در این شرایط با استخدام پرستار سالمند بیمار، می‌توانید از او در منزل مراقبت کنید. بدین ترتیب احتمال مبتلا شدن سالمند شما به بیماری‌های واگیر به میزان زیادی کاهش خواهد یافت. اعضای خانواده مانند سابق می‌توانند به امور خود بپردازند و بدون اتلاف وقت و انرژی زیادی می‌توانند از عزیزان سالخورده خود مراقبت کنند.

رصد آسان‌تر سالمند

سالمندان از لحاظ جسمی و روحی در وضعیت حساسی قرار دارند. به همین جهت باید برنامه غذایی، درمانی و ورزشی دقیقی داشته باشند. اما تنظیم این برنامه‌ها کار هر کسی نیست. از طرفی افرادی که با سالمند زندگی می‌کنند باید بتوانند در مواقع ضروری با کمک‌های اولیه به سالمند کمک کند. در این شرایط وجود یک فرد آگاه و توانا مفید است. شما با استخدام پرستار سالمند می‌توانید به‌طور ویژه از او مراقبت کنید. چراکه پرستار بر اساس نیاز سالمند، برای او برنامه غذایی مناسبی در نظرگرفته، برنامه‌های درمانی سالمند را دنبال می‌کند و با او در ورزش کردن همراه می‌شود.

آسایش بیش‌تر خانواده سالمند

عدم زمان کافی برای مراقبت از سالمند، یکی از دلایل استخدام پرستار سالمند است که درصورت استخدام زمان بیش‌تری برای اعضای خانواده آزاد خواهد شد. معمولا خانواده‌هایی که از پدر و مادر سالخورده خود مراقبت می‌کنند، برنامه روزانه سنگین‌تری داشته و ممکن است بعضی از کار‌های دلخواه را از این لیست خط بزننند تا بتوانند از عزیزان خود بهتر مراقبت کنند. برنامه سفر، مهمانی و گردش آن‌ها به دلیل همراهی سالمندان متفاوت بوده و شرایط سخت‌تری دارند. گاهی لازم است که برای همراهی سالمند در بیمارستان مرخصی بگیرند. اما استخدام یک پرستار خوب، علاوه بر ایجاد نظم بهتر در زندگی روزانه، برنامه آن‎‌ها را سبک‌تر کرده و خستگی روحی کم‌تری برای آ‌ها به همراه خواهد داشت.

حفظ استقلال سالمند

معمولا سالمندان با گذشت زمان، ممکن است همسر، خواهر و برادر، فرزندان و سایر خانواده خود را از دست بدهند و مجبور شوند در منزل خود، به تنهایی زندگی کنند. با وجود ناتوانی در انجام امور زندگی، خیلی از آن‌ها دوست دارند مانند گذشته در خانه خود بمانند، معاشرت کنند و برنامه سابق زندگی خود را ادامه دهند. برخی از آن‌ها احساس می‌کنند با رفتن به خانه فرزندان خود یا خانه سالمندان، استفلال و عزت نفسشان خدشه‌دار می‌شود. با استخدام پرستار سالمند به راحتی می‌توانید این شرایط را بدون از بین رفتن استقلال و عزت نفس برای عزیزان خود ایجاد کنید.

هزینه کم‌تر

از مزایای دیگر استخدام پرستار سالمند نسبت به بستری کردن بیمار در بیمارستان یا ماندن آن‌ها در خانه سالمندان، هزینه‌ کم‌تر است. بر خلاف تصور خیلی از افراد، هزینه نگهداری سالمند در منزل به نسبت کم‌تر است چراکه شما تصمیم می‌گیرید چه ساعات و زمانی از عزیزان شما مراقبت شود. همچنین شما تعیین می‌کنید که چه خدماتی باید به عزیزان شما ارائه شود. امکان انتخاب و تنظیم خدمات، باعث کاهش هزینه‌های تمام شده نسبت به خانه سالمندان و بیمارستان است.

قیمت پرستار سالمند در کرج

یکی از نگرانی خانواده‌هایی که تصمیم به استخدام پرستار دارند، هزینه استخدام پرستار است. این هزینه با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود و با توجه به میزان خدماتی که سالمند دریافت می‌کند متفاوت‌ خواهد بود. برای مثال هزینه نگهداری از سالمند پوشکی و همدم سالمند به یک اندازه نخواهد بود. از طرفی هزینه نگهداری سالمند در منزل نسبت به نگهداری از آن در خانه سالمندان، به نسبت کم‌تر است. تعدادی از عواملی که در هزینه پرستار سالمند در کرج تاثیرگذار است، شامل:

  • مدت زمان نگهداری از سالمند
  • میزان سلامت سالمند
  • میزان توانایی در جابجایی و انجام امور شخصی
  • تعداد روز‌های نگهداری از سالمند
  • انجام امور منزل
  • مسافت منزل پرستار تا منزل سالمند و…

استخدام پرستار سالمند در کرج

با تمام مواردی که گفته شد، به دلیل حساسیت‌های دوران سالمندی مهم است که پرستاری که انتخابی می‌کنید قابل اعتماد و کاربلد باشد. از طرفی ممکن است ساعات زیادی را در خارج از منزل سپری کنید و نگرانی درباره وضعیت سالمند می‌تواند شرایط را بدتر کند. پیشنهاد ما به شما استفاده از سرویس خدمات پرستاری در منزل کرج از پلتفرم آسانیسم است. ما در آسانیسم برای شما عزیزان ساکن در کرج و تهران و حومه آن، پرستار با تجربه و آموزش دیده اعزام می‌کنید. بدین ترتیب با خیال آسوده می‌توانید به سایر امور خود رسیدگی کنید. برای ثبت سفارش و دریافت خدمات کافی است با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۴۴۳۳ تماس حاصل نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو