انواع سر سوهان برای مانیکور و پدیکور

انواع سر سوهان برای مانیکور و پدیکور


منبع: آرگا

67

1401/8/17

11:35


در این مقاله به نقل از سایت دلوس نیل به معرفی انواع لوازم کاشت ناخن از جمله انواع سرسوهان برای مانیکور و پدیکور پرداختیم

به نقل از فروشگاه لوازم کاشت ناخن دلوس نیل سر سوهان یکی از مهمترین لوازمی است که ناخن کاران به آن نیاز دارند. با این ابزار ضروری کار ناخن را به صورت حرفه ای تر انجام میدهید. سوهان هایی که برای کاشت ناخن، مانیکور و پدیکور استفاده میشوند، انواع مختلفی داشته و از نظر رنگ جنس و شکل متفاوت هستند. اگر ناخن کار با هر یک از آنها آشنا باشد میتواند کار حرفه ای تر انجام دهد. به این ترتیب با هر یک از این سر سوهان ها میتوانید کارهای منحصر به فردی طراحی کنید. البته در صورت استفاده نادرست ممکن است به دست خود آسیب بزنید. پس بهتر است قبل از خرید با ویژگی های آنها آشنا باشید. در ادامه برسی کاملی برای خرید سوهان انجام میدهیم تا با داشتن آگاهی کامل خرید کنید.

انواع سر سوهان برای مانیکور و پدیکور

انواع سر سوهان از نظر اندازه

احتمالا شما هم درباره سر سوهان های مختلف شنیده اید و میخواهید با کاربرد آنها آشنا شوید. در واقع با خرید لوازم کاشت ناخن علاوه بر کمک به زیبایی ناخن ها، در سلامت و یک دستی ناخن ها هم نقش اساسی دارند. به ابزارهای مختلفی برای کاشت ناخن نیاز دارید، اما سوهان های برقی جز جدا نشدنی این ابزارها میباشند. در بازار سر سوهان های برقی در اندازه های مختلفی عرضه شده اند. این سری ها دارای اندازه های بزرگ، متوسط و کوچک میباشند. از سری های باریک و کوچک برای شکل دادن سطح ناخن مثل سطوح ژلی به کار برده میشود. چرا که این سطوح حساسیت بیشتری داشته و باید با ظرافت بیشتری سوهان کشی شوند. از نوع سوهان ها از درجات زبر، متوسط و نرم برخوردارند.

سری های متوسط، سوهان های خیلی کاربردی برای استفاده ملایم روی ژلیش ناخن و شکل دادن آن هستند. در حالی که سری های بزرگ در کوتاه کردن ناخن ها کاربرد دارند. البته با استفاده از روغن کوتیکول، سوهان های نرم هم گزینه خوبی برای حالت دهی میباشند.

برای خرید تاپ کات ناخن به سایت فروشگاه لوازم کاشت ناخن دلوس نیل مراجعه کنید.

انواع سوهان از نظر جنس

تولید سوهان ها در جنس های مختلفی صورت میگیرد که هر کدام برای نوع خاصی از مانیکور و پدیکور کاربرد دارند. ناخن کارها با در نظر گرفتن حرفه و تکنیک هایی که استفاده میکنند، این سری ها را انتخاب میکنند. به همین دلیل اگر اخیرا به دنیای کاشت ناخن وارد شده اید، بهتر است آشنایی لازم با هر یک از این سری ها را داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع مختلف سری های سوهان برقی میپردازیم.

سر سوهان الماسه

سر سوهان الماسه یکی از انواع سر سوهان های برقی است که بسیار با دوام و مقاوم است. به همین دلیل عمر بالایی داشته و دیرتر ساییده میشوند. این سری سوهان بیشتر برای کاشت ناخن پودری استفاده میشود.

سر سوهان الماسه با روکش کروم

این نوع شبیه سری های الماسه بوده و در کاشت ناخن پودری کاربرد دارند. وجود روکشی از جنس کروم در این سری ها عمر آنها را سه برابر سوهان های الماسه معمولی میکند. به این ترتیب خیلی دیر دچار ساییدگی شده و دوام بالایی دارند.

سر سوهان برقی شنی

شوهان های شنی از دیگر انواع سری های سوهان برقی هستند که برای مانیکور و پدیکور به کار میروند. این سوهان ها گزینه مناسبی برای برداشتن کوتیکول هم هستند و هیچ آسیبی به پوست اطراف ناخن نمیزنند. برای خرید سرسوهان شنی به سایت دلوس نیل مراجعه کنید.

سر سوهان سرامیکی

از اتفاقات رایجی که در سوهان کشی ناخن ها می افتد، داغ شدن ناخن است و بیشتر افراد از این موضوع راضی نیستند. از مزیت های سر سوهان سرامیکی میتوان به عدم ایجاد داغی روی سطح ناخن اشاره کرد. این موضوع باعث محبوبیت روز افزون این نوع سر سوهان شده است. البته توجه داشته باشید که سر سوهان های سرامیکی زودتر دچار ساییدگی شده و در مقایسه با سر سوهان های الماسه عمر کمتری دارند.

سر سوهان سمباده ای

این سری به اسم سر سوهان کاغذی هم شناخته میشود و برای حذف پودهایی که حین کشیدن سوهان روی ناخن میریزد، کاربرد دارد. این نوع سری ها مثل سوهان های دستی دارای درجات مختلفی از زبری و نرمی است. با زیاد تر شدن درجه این سری ها، نرم تر میشوند. بیشتر ناخن کارها از این ابزاری روی ناخن های طبیعی و برای حذف چربی روی ناخن به سراغ نوع نرم آن میروند.

انواع سر سوهان برای مانیکور و پدیکور

انواع سر سوهان از نظر شکل

از دیگر مواردی که در زمان خرید سر سوهان به آن باید توجه شود، شکل سری ها میباشد. تقسیم بندی اغلب آنها در شکل های گرد، استوانه ای، مخروطی و غیره صورت میگیرد. در ادامه هر یک از آنها و کاربردشان را معرفی میکنیم.

سر سوهان استوانه ای

از این مدل برای کم کردن بار اضافی روی ناخن های کاشته شده استفاده میشود. توجه داشته باشید که هرگز از این سری روی صدف ناخن طبیعی استفاده نکنید. چون که دندان های این سری، آسیب جدی به ناخن ها وارد میکنند.

سر سوهان مخروطی سرتخت

کاربرد این سری مثل سری قبلی است، یعنی روی ناخن های کاشته شده برای کم کردن بار اضافی مواد استفاده میشود. البته با سر سوهان قبلی در سر تخت آن تفاوت دارد که کاربرد آن در دور گیری ناخن ها است.

سر سوهان برقی استوانه ای سرگرد

این ابزار لبه ای نرم و گرد دارد. به همین علت در صورت برخورد با کوتیکول ناخن، به آن آسیبی نمیزند و از زخم شدن دست شما جلوگیری میکند. از این جهت استفاده از این سری به جای سر سوهان های استوانه ای به ناخن کارهای تازه کار توصیه میشود.

سر سوهان مخلوطی سرگرد

برخی از انواع این سری تیز تر و برخی گردتر هستند. برای جدا کردن مواد چسبیده به ریشه ناخن از نوع تیز آن استفاده میشود. همچنین نوع گرد آن مناسب اتصال مواد روی ریشه میباشد. به همین دلیل ناخن کاران به هر کدام از این سری ها در موقعیت های مختلف نیاز پیدا میکنند.

سر سوهان کاجی

سری کاجی از دیگر انواع سر سوهان های برقی است. طراحی منحصر به فرد این محصول باعث از بین رفتن رد ترمیم روی ناخن افراد میشود. به همین علت برای این که ناخن کاشته شده را تمیزتر نشان دهید، در آخر کار از این سوهان استفاده کنید.

سر سوهان Back fill bit

ظاهر این نوع شبیه به سر سوهان های استوانه ای است، با این تفاوت که تولید آنها در دو ارتفاع انجام میشود. بیشتر این سری در اندازه یکی چهارم برای ترمیم های چهار هفته ای و در اندازه یک دوم برای ترمیم های دو هفته ای به کار میرود.

سر سوهان توپی

این سر سوهان یک سری توپی دارد که در دو جنس شنی و الماسه در بازار یافت میشود. برای هواگیری  برداشتن حباب های ایجاد شده در زمان کشت ناخن از جنس الماسه آن و برای مانیکور روسی نوع شنی آن مناسب است.

سر سوهان برقی میخی

زیرناخن های طبیعی مشتری را باید قبل از کاشت تمیز کرد، در صورت استفاده از سری میخی همه کثیفی ها و آلودگی های زیر ناخن از بین میرود. همچنین با استفاده از این سری میتوانید کوتیکول های اضافی و پوست اطراف ناخن را بدون رساندن هیچ گونه آسیبی تمیز کنید.

 

انواع سر سوهان برای مانیکور و پدیکور

سر سوهان پولیش و بافر

سر سوهان پولیش به زیبایی بیشتر ناخن های کاشته شده یا ناخن های طبیعی در زمان مانیکور و پدیکور کمک کرده است. این سری نرم و لطیف بوده و مثل پولیش های دستی، سطح ناخن کاشته شده یا طبیعی را زیبا یا براق میکند. سر سوهان بافر مثل سوهان معمولی روی سطح ناخن خط و خش انداخته و برای کاشت ناخن کاربرد دارد.

سر سوهان گرد یا تخت

این سر سوهان ها از یکی حلقه باریک تشکیل شده که برای ایجاد خط و خش خاص و ظریف برای طراحی ناخن ها استفاده میشود. اگر به طراحی ناخن علاقه دارید میتوانید برای خرید لوازم دیزاین ناخن در برندها و مدل های مختلف به فروشگاه دلوس نیل مراجعه کنید.

سر سوهان برقی پدیکور

این سری ها در اندازه ها و انواع گوناگونی در بازار یافت میشوند و به راحتی پینه های پا را از بین میبرند. به این ترتیب پا نرم و لطیف میشود. از این سوهان ها برای همه قسمت های پا میتوانید استفاده کنید.

سر سوهان اژدری

از انواع دیگر سر سوهان ها میتوان به سر سوهان اژدری اشاره کرد. از این سری در تمام طول ناخن و حتی در کوتیکول ناخن میتوانید بدون رساندن آسیبی به دست استفاده کنید. بیشتر بخش های ناخن به خاطر گرد بودن این سری پوشش داده میشوند.

فرچه سر سوهان برقی

با این فرچه میتوانید مواد اضافی روی سطح ناخن را هنگام کاشت بردارید. همچنین در بین سری ها نوعی فرچه دیگر وجود دارد که با آن میتوانید انواع سری ها را پاک کنید. با استفاده از این فرچه همه آلودگی های روی سری ها از بین رفته و جلوی خراب شدن سر سوهان گرفته میشود.

 

رنگ بندی نوار سر سوهان برقی

از جمله نکاتی که باید قبل از خرید سر سوهان به آن توجه کنید، رنگ بندی آن است. این رنگ ها معمولا نشانه نرمی و زبری سری ها هستند. میزان تیرگی نوار سر سوهان ها نشانه زبری بیشتر آن است. این رنگ بندی بین زرد، قرمز، آبی، سبز و مشکی متغییر بوده که از زبری به نرمی درجه بندی میشوند. به این ترتیب با در نظر گرفتن کاری که قرار است روی ناخن ها انجام دهید، باید درجه زبری را تنظیم کنید.

انواع سر سوهان برای مانیکور و پدیکور

حرف آخر

یکی از پردرآمدترین حرفه ها، کاشت ناخن است، اما این کار به ابزار های مختلفی نیاز دارد. یکی از مهم ترین ابزارهایی که برای کاشت ناخن، پدیکور و مانیکور نیاز دارد، سری سوهان است. در این مطلب به معرفی انواع سر سوهان برقی از نظر اندازه، رنگ، شکل و جنس پرداختیم و سعی کردیم تا راهنمای کاملی برای خرید سوهان برقی را ارائه دهیم. توصیه میکنیم که قبل از خرید با نحوه کار هر کدام از آنها آشنا باشید و با توجه به حرفه ای که قصد کار کردن در آن را دارید، بهترین سر سوهان را بخرید. در فروشگاه دلوس نیل این سری ها در برندها و قیمت های متفاوتی به فروش میرسد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو