40 درصد سرماخوردگی ها مربوط به این نوع از آنفولانزا است/ ویروس آنفولانزا چند روز بعد دفع می شود؟

35

1401/8/17

12:10


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که شیوع بیماری آنفولانزا تا اواسط بهمن طول می کشد.

40 درصد سرماخوردگی ها مربوط به این نوع از آنفولانزا است/ ویروس آنفولانزا چند روز بعد دفع می شود؟

به گزارش بهداشت نیوز، شهنام عرشی گفت: در دو هفته گذشته درصد موارد ابتلا به بیماری آنفولانزا ثابت مانده است. پیش بینی ها نشان می دهند که شیوع بیماری آنفولانزا بین دو تا سه ماه، یعنی تا اواسط بهمن طول خواهد کشید.

به گفته وی در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت، مانند زدن ماسک تعداد موارد ابتلا کم شده بود.
بررسی ها نشان می دهند که شیوع بیماری آنفولانزا بیشتر در بین کودکان است.
 
عرشی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از موارد ابتلا به سرماخوردگی مربوط به آنفولانزای نوع A است. شیوع بیماری آنفولانزا چهار هفته زودتر شروع شده است و همین موضوع نیز پیش بینی شده بود.
 
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: مطالعات نشان می دهند که ویروس آنفولانزا در طول ۵ تا ۸ روز از بدن دفع می شود. افراد مبتلا باید حدود پنج روز خود را قرنطینه کنند.
 
او گفت: خوشبختانه بیماری کرونا در حداقل پیک و هنوز پیک جدیدی شکل نگرفته است. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، احتمال ابتلای همزمان به بیماری کرونا و آنفولانزا را دارند و به همین دلیل این افراد باید شیوه نامه های بهداشتی را دقیق تر از سایر افراد رعایت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو