حمام کردن جالب فضانوردان + ویدئو جذاب

حمام کردن جالب فضانوردان + ویدئو جذاب


منبع: دلتا پیام

19

1401/8/17

12:20


زندگی در فضا از دور رویایی است اما به نظر می‌رسد از نزدیک بسیار سخت باشد! با سختی حمام کردن فضانوردان در مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

حمام کردن جالب فضانوردان + ویدئو جذاب

زندگی در فضا از دور رویایی است اما به نظر می‌رسد از نزدیک بسیار سخت باشد! مثلا برای سفر به مریخ، ۹ ماه در راه خواهید بود یا حتی فرض کنید شش ماه در فضای کوچک ایستگاه فضایی زندگی کنید و هر چند وقت یکبار -طبیعتا – به حمام کردن احتیاج خواهید داشت. خبری از دوش آب و از همه مهم‌تر جاذبه نیست؛ بنابراین همینطور که به در و دیوار می‌خورید، همه آب‌ هم سربالا می‌رود. با سختی حمام کردن فضانوردان در مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

فضانوردان از بوی افتضاح شکایت کردند!

فیزیک حمام کردن در فضا متفاوت است. کمبود جاذبه باعث می‌شود که آب و صابون به همه چیز بچسبند. پس دانشمندان ناسا پیشنهاد دادند، فضانوردان به روشی قدیمی برگردند و خود را با یک حوله، صابون و کمی آب تمیز کنند اما این کار باعث شد در زمان بازگشت آن‌ها به زمین رایحه‌ای بسیار قوی و ناخوشایند از لباس‌های آن‌ها به مشام برسد و خب تصور کنید چند دانشمند فضانورد ماه‌ها با چنین بویی زندگی کرده بودند.

جنیفر لواسور، متصدی دپارتمان تاریخ فضایی موزه ناسا گفت: ما تلاش کردیم ایستگاه فضایی هرچه بیشتر شبیه خانه باشد، به خصوص به این دلیل که فضانوردان برای مدت طولانی در آنجا زندگی می‌کنند. اگرچه طراحان مجبور بودند تجهیزات را در یک فضای بسیار محدود اضافه کنند، امادر نهایت یک توالت، یک دستگاه ورزشی و یک دوش اضافه کردند.

سختی حمام کردن فضانوردان

دوش گرفتن با سخت‌ترین شرایط

فضانوردان دوش‌های دست و پا گیری دارند؛ در واقع یک دستگاه است که مانند دوش عمل می‌کند و فضانوردان برای اطمینان از اینکه شناور نمی‌شوند، پاهای خود را در قسمت پایه دوش محکم می‌کنند. سپس یک بطری آب قابل حمل و تحت فشار را به سقف وصل می‌کنند که یک شلنگ و سر دوش دارد.

سپس یک دیوار منعطف، نسوز و استوانه‌ای شکل را از کف بالا می‌کشند و به سقف وصل می‌کنند. آب سرگردان می‌تواند برای وسایل الکترونیکی و ابزار موجود در ایستگاه فضایی خطر ایجاد کند. بعد بالاخره وقت دوش گرفتن می‌رسد. نکته سخت دیگر ماجرا این است که آب و صابون به شدت جیره بندی دارد و آب در ایستگاه فضایی بین‌المللی دائما در حال بازیافت است.

دوش گرفتن با سخت‌ترین شرایط

شیوه متفاوت و سریع‌تر برای دوش گرفتن

این دوش گرفتن پردردسر تقریبا دو ساعت زمان می‌برد بنابراین اکثر اوقات نظافت فوری و حوله‌ای بیشتر طرفدار دارد. مایک هاپکینز، فضانوردی که از سپتامبر ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۴ در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی می‌کرد، به آتلانتیک گفت: «بسیاری از فضانوردان هنگام بازگشت به زمین، از باران‌های سیل آسا ذوق زده می‌شوند، زیرا آب، که مقدار کمی از آن را در فضا داشتند، این‌طور به وفور می‌بارد. اگر بارش باران و سرد شدن هوا در شهر شما شروع ‌شده است پیشنهاد می‌کنیم مطلب نکات مهم در نصب بخاری گازی که جان شما را نجات می‌دهد را از دست ندهید.

کایلا بارون، از فضانوردان ناسا، در ویدئویی روش نظافت حوله‌ای را نمایش داده است؛ او ابتدا موهای خود را با کمی آب خیس می‌کند و بعد از شامپوی جامدی که در زمین هم از همان استفاده می‌کند، به موهایش می‌زند؛ در پایان مجددا آب کشی می‌کند و کمی نرم کننده روی موهایش اسپری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب قبل از خوردن این بستنی باید سند مرگتان را امضا کنید! را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو