درمان سرماخوردگی کودکان، هفت روش سنتی

منبع: نی نی بان

140

1398/5/2

23:23


درمان سریع سرماخوردگی کودکان با طب سنتی و درمان سرماخوردگی کودکان با عسل و درمان خانگی و طبیعی برای سرماخوردگی کودکان را بخوانید.
وقتی کودک‌تان سرما می‌خورد، حاضرید هرکاری بکنید تا بهتر شود. توصیه می‌کنیم برای بهبود علائم به جای استفاده از داروهای سرماخوردگی از درمان‌های خانگی موجود استفاده کنید. هدی مانکال، پرستار مراقب ویژه در اتاوا می‌گوید داروهای بدون نشخه واقعا برای کودکان مناسب نیست، هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن آن‌ها وجود ندارد و در واقع می‌توانند اثرات جانبی خطرناکی نیز داشته باشند.
این اثرات معمولا سامل افزایش ضربان قلب و نامنظم شدن آن، بی‌خوابی، خواب‌آلودگی، تهوع، یبوست و تنفس آهسته یا سطحی است. سازمان‌های بهداشتی داروهای سرماخوردگی بدون نسخه را برای کودکان زیر شش سال توصیه نمی‌کنند، به جز ایبوبروفن و استامینوفن کودکان که معمولا برای درمان درد و تب بالای ۳۸.۵ درجه استفاده می‌شود.

درمان سریع سرماخوردگی کودکان با طب سنتی
بسیاری از داروهای گیاهی برای استفاده توسط کودکان آزمایش نشده‌اند و توصیه می شود پیش از استفاده از آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه برخی از ابزارهای مثوثر برای مبارزه با سرفه و سرماخوردگی را ارائه می‌کنیم.
۱. یک قاشق عسل
مطالعات زیادی نشان داده است که بلعیدن یک قاشق چایخوری عسل حدود نیم ساعت قبل از خوابیدن می‌تواند باعث شود در طول شب خواب بهتری داشته باشید و سرفه را تسکین می‌دهد. تصور می‌شود خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی عسل علت آن برای درمان سریع سرماخوردگی کودکان با طب سنتی باشند. با این حال یادتان باشد کودکان زیر یک سال به علت خطر بوتولیسم نوزادان نباید عسل مصرف کنند.
۲. مایعات زیاد
آب‌رسانی کافی به کودک واقعا بخش مهمی از فرایند بهبودی آن‌ها است. سرماخوردگی سبب بیحالی کودک می‌شود و چندان تمایلی به خوردن یا نوشیدن نخواهند داشت که باهث بیحالی بیشترشان می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می کند. مقادیر کمی غذا، به ویژه به صورت مایع به آن‌ها بدهید. سوپ (آب گوشت کم نمک)، سس سیب، آبمیوه ترکیب شده با کمی آب و چیزهای یخ‌زده مانند بستنی یخی برای کودکان مناسب است. یک جایگزین مناسب برای آبمیوه چای ترش است که مثل آبمیوه خوشرنگ است اما آن‌قدرها شیرین نیست.
درمان سریع سرماخوردگی کودکان با طب سنتی
۳. اسپری سالین (آب‌نمکی)
قطره‌های آب‌نمک می‌تواند موثر باشد.
زیرا نمک مخاط را نرم کرده و خروج آن را از بینی کودک راحت‌تر می‌کند.
همچنین می‌توانید برای پاک کردن بینی کودک‌تان از حباب‌های مکش استفاده کنید.
به کودکان بالاتر از شش سال نیز می‌توانید غرغره کردن آب نمک را یاد بدهید (یک قاشق غذاخوری در یک فنجان آب گرم).
۴. رطوبت‌ساز یا بخور
استفاده از یک دستگاه بخور در اتاق کودک با مرطوب کردن مجرای تنفسی او می‌تواند سرفه و دیگر علائم سرماخوردگی را بهبود دهد. بخار گرم یا خنک؟ در واقع اهمیتی ندارد، اگرچه بخار خنک برای سرفه‌ی خس خس دار بهتر است. برای این نوع سرفه می‌توانید کودک را در پتو بپیچید و چند دقیقه بیرون ببرید تا هوای خنک را تنفس کند.
۵. حمام با اسفنج
شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد حمام با استفاده از یک اسفنج و ترکیب آب ولرم و تایلنول یا اَدویل بهتر از داروی خالی باعث پایین آمدن تب طی یک ساعت و درمان سریع سرماخوردگی کودکان با طب سنتی می‌شود.
با این حال اگر کودک‌تان لرز دارد این گزینه را فراموش کنید.
۶. بالش‌های اضافه
برای بالا نگه داشتن سر کودک از یک بالش اضافه استفاده کنید تا دچار تجمع خلط و گرفتگی گلو نشود.
۷. پماد ویکس
اگرچه دقیقا نمی‌توان آن را یک درمان خانگی نامید اما به عنوان یک گزینه‌ی موضعی بسیار محبوب است.
شواهد اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد این پماد می‌تواند سبب بهبود علائم شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو