12 شخصیت شرور ترسناک در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار

12 شخصیت شرور ترسناک در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

43

1401/8/17

14:20


فیلم‌های کمدی ممکن است شخصیت‌هایی ترسناک، و شیطانی بیاورند. با ما در ادامه نوشتار 10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار همراه باشید.

12 شخصیت شرور ترسناک در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار

فیلم‌های کمدی ممکن است شخصیت‌هایی ترسناک، و شیطانی بیاورند. با ما در ادامه نوشتار 10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار همراه باشید.

فیلم‌های کمدی اکثراً جزو محبوب‌ترین فیلم‌های سینمایی هستند که در بخش‌های سرگرمی، فعالیت زیادی دارند و با داستان‌های خلاقانه، به سرگرم کردن مردم، می‌پردازند. قیلم‌های کمدی ، در بخش‌های مختلفی از داستان‌های خود، از شرور‌ها ، و آنتاگونیست‌های قابل قبولی استفاده می‌کنند و در برخی دیگر از این داستان‌ها شرور‌ها بیشتر مایه‌ی ننگ انسان‌ها می‌باشند.

اما در فیلم‌های کمدی کلاسیک ، که همیشه از لحاظ کمدی، و داستان‌پردازی‌های طنز‌آلود قوی‌تر بودند، از شرور‌های شیطانی استفاده می‌کردند، تا در بین مخاطبان سینما، سروصدای زیادی بر پا کنند.

بیشتر بخوانید:

500 تا از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما

12 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار

  • بهترین شخصیت های شیطانی در فیلم های کمدی

در ادامه نوشتار 10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار به معرفی آن‌ها در فهرست زیر، پرداخته شده است:

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

اکثر مردم، تعجب می‌کنند که آیا شرور‌های شیطانی و خطرناک، می‌توانند در فیلم‌های کمدی حضور پیدا کنند یه خیر؟ با ما همراه باشید تا به معرفی 10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی از نگاه سایت فیگار بپردازیم.

(2013) Danny McBride – This Is The End

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

بهترین شخصیت های شیطانی در فیلم های کمدی

در سال 2013، ست روگان، و ایوان گلدبرگ، کسانی را نشان می‌دهند که نسخه‌های اغراق‌آمیز خود را بازی می‌کنند. بخش‌های کمدی، خنده‌دار زیادی در این فیلم وجود دارد که اکثراً بخاطر دنی مک‌براید می‌باشد. این شرور عصبانی، که خصلتی شیطانی دارد، وقت را تلف نمی‌کند، و خیلی زود، در بین هواداران ژانر کمدی، به شخصیتی موندگار تبدیل می‌شود.

داستان این فیلم، رمانی را نشان می‌دهد که چند دوست در خانه‌ی دوستشان جمع هستند و ناگهان متوجه می‌شوند در یک آخرالزمان (بهترین فیلم های آخرالزمانی 2022) به سر می‌برند و دنیا به پایان خواهد رسید. دقیقاً از زمانی که شخصیت مک براید وارد خانه می‌شود و از سمت دیگران با خوبی به آن استقبال نمی‌شود، او سعی می‌کند همه‌چیز را بدزد و یک جنگ در بین تمامی افراد آنجا راه بیاندازد. همچنین او در اواسط فیلم، علاقه‌ی شدیدی به کشتن افراد خانه پیدا می‌کند.

Gaston – Beauty And The Beast (1991)

توانایی گاستون، در خنداندن مخاطبین با رفتاری مبالغه‌آمیز در هم آمیخته می‌شود. او می‌خواهد وظیفه‌ی ایفای نقش شخصیت شرور فیلم را بر عهده داشته باشد و تنها زمانی به یک شرور شیطانی تبدیل می‌شود که هیچ‌چیز به نفعش نباشد. عنصری که کاراکتر گاستون را به یک شخصیت شیطانی در فیلم‌های کمدی تبدیل می‌کند، علاوه بر شخصیت مغرورش او موجودی افسانه‌ای با هیکلی، تنومند و مردانه است.

(1990) Harry (Joe Pesci) – Home Alone

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های جو پشی افسانه‌ای، که در فیلم بسیار کمدی تنها در خانه ایفای نقش کرده و توانست خودش را در نقش منفی فیلم‌های کمدی نیز به تثبیت برساند. او در فیلم تنها در خانه، محصول سال 1990، نمایشی خیره‌کننده را به دید عموم گذاشت و فیلم را به یک داستان دلگرم‌کننده از عمق کریسمس، با هیجانات فراوان، تبدیل کرد.

داستان فیلم، درباره‌ی پسر بچه‌ای به نام کوین است که به دلیل شیطنت‌هایش، شب پیش از سفر خانواده‌اش برای تعطیلات کریسمس، تنبیه می‌شود تا در اتاق زیر شیروانی بخوابد، و او هم پیش از خواب آرزو می‌کند که تمام اعضای خانواده‌اش ناپدید شوند. صبح روز بعد، همه به مسافرت می‌روند و اتفاقات جالبی برای کوین و دو سارقی که می‌خواهند از خانه دزدی کنند می‌افتد.

جو پشی و دنیل استرن، به عنوان دو سارق کم هوش، پیچ و تاب منحصر به فرد خود را به فیلم تزریق می‌کنند. جو پشی، که در این فیلم، مغز متفکر است، حاضر می‌شود در قبال دزدی از خانه، پسربچه را حتی بکشد. او با این خصلت‌هایی که دارد خودش را به یکی از ترسناک ترین شخصیت های شیطانی در فیلم های کمدی تبدیل می‌کند.

Dom Woganowski (Chris Elliot) – There’s Something About Mary (1998)

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

پیتر، و باب فارلی که دو برادر خلاق در زمینه‌ی ساخت فیلم‌های کمدی هستند، با ساخت فیلم چیزی درباره‌ی مری به محبوبیت رسیدند و جایگاه خود را به عنوان پادشاهان فیلمساز کمدی پیدا کردند. این فیلم، که پُرفروش‌ترین فیلم این دو برادر است، که به دلیل بازی خارق‌العاده‌ی کریس الیوت در نقش منفی این فیلم بوده.

این فیلم، داستان تد، با هنرنمایی بن استیلر را نشان می‌دهد که پس از یک رسوایی بزرگ، دختر رویایی خود را از دست می‌دهد و حالا پس از 13 سال می‌خواهد به دنبال آن دختر بگردد و به او بگوید که چقدر او را دوست دارد. حالا دام، که دوست صمیمی تد است، در پایان فیلم نشان می‌دهد که تد را دست انداخته و او می‌باشد که به دنبال رسیدن به آن دختر است.

او یک شرور واقعی است، و می‌تواند به هر کسی که می‌خواهد خیانت کند صرفاً هدفی که از رسیدن به آن دختر دارد را، به دست بیاورد.

Prince Humperdinck (Chris Sarandon) – The Princess Bride (1987)

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

فیلم عروس شاهزاده، که به گفته‌ی برخی از منتقدان و بزرگان سینما، جزو عمیق‌ترین فیلم‌های کمدی تمام دوران شناخته می‌شود، داستانی فانتزی و تاریخی دارد که به عشقی رویایی می‌پردازد. داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که دختری زیبا که با شاهزاده‌ای نفرت انگیز به نام هامپردینک نامزد می‌باشد و او برای آغاز یک جنگ ربوده می‌شود. اکنون وستلی، دوست دوران کودکی دختر، که یک دزد دریایی می‌باشد، باید او را نجات دهد.

هامپردینک با هنرنمایی کریس ساراندون، یک پادشاه بی‌اهمیت، و یک شخصیت شرور، با خصلت‌های شیطانی است که صرفاً به فکر، دستیابی به قدرت بیشتر می‌باشد و حاضر است برای این قدرت، حتی از جان عزیز‌ترین افراد زندگی‌اش بگذرد. تمایل او به کشتن دیگران و از بین بردن زندگی‌ها شرورت محض است و هامپردینک از این نام به عنوان نشان افتخار استفاده می‌کند.

Baron Wolfgang von Wolfhausen (Jürgen Prochnow) – Beerfest (2006)

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

برترین شخصیت ترسناک در فیلم های کمدی

گروه Broken Lizard، یا همان مارمولک‌های شکست‌خورده، در دهه‌ی 2000، مسئول تعداد انگشت‌شماری فیلم کمدی بودند، که محبوب‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها، فیلم جشن آبجو بود که در سال 2006 اکران شد. داستان این فیلم، درباره‌ی دو برادر می‌باشد که برای جشن اکتبر، به آلمان سفر می‌کنند، تا در رقابتی که به باشگاه مبارزه همراه با آبجو شهرت دارد، شرکت کنند.

بارون ولفگانگ فون ولفهاوزن، سرپرستی تیم آلمان را برعهده دارد و کینه‌ی او از یان و تاد فراتر از رقابت، به تاریخچه‌ی خانوادگی (بهترین فیلم های ترسناک درباره خانواده) کثیف‌شان برمی‌گردد. همین مسئله باعث می‌شود که او کارهای بسیار شیطانی انجام دهد و خودش را به برترین شخصیت ترسناک در فیلم های کمدی تبدیل کند.

Joe Mentalino (Mike Starr) – Dumb & Dumber (1994)

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

احمق و احمق‌تر، یکی دیگر از فیلم‌های مهم تاریخ برادران فارلی می‌باشد، که با بازی بی‌نقص جیم کری همراه است و در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. داستان فیلم، در رابطه با دو دوست خوش قلب، اما به شدت احمق، به نام‌های هری و لوید است که تصمیم دارند یک کیف پر از پول را به صاحبش، بازگردانند. آن دو در این راه، کل کشور را زیر پا می‌گذارند و گرفتار دردسرهای مختلفی می‌شوند.

این فیلم، یک اثر با جریانات پایانی خنده‌دار، و سرشار از کمدی می‌باشد که یک جنایتکار شرور، اما بسیار ماندگار را درون خودش جای داده است. او در ابتدای راه، سعی می‌کند تا با این دو احمق دوست شود و بتواند با استفاده از ترفند‌های دیوانه‌وار خودش، کیف را از آن‌ها برباید، اما طی مسیری که او طی می‌کند و موفق نمی‌شود، او به یک شرور عصبانی تبدیل می‌شود.

Stay Puft Marshmallow Man – Ghostbusters (1984)

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

تعداد کمی از فیلم‌های کمدی ترسناک (بهترین فیلم های کمدی ترسناک 2021)، مانند Ghostbusters هستند که توانستند پس از گذشت 38 سال، همچنان در بین طرفداران ماندگار باشند و طرفداران زیادی داشته باشند. اگرچه دنباله‌های بعدی این فیلم، یک اثر ناامید‌کننده بودند و به اندازه فیلم اصلی موفقیت‌آمیز نبوده‌اند، اما طرفداران راضی هستند که به طور مداوم این فیلم کلاسیک را مرور کنند.

این فیلم، نمادی از اکشن‌های (بهترین فیلم های اکشن 2022) مداوم، و جنگ با ارواح خبیث و تاریک می‌باشد که معروف‌ترین آن‌ها، غولی مارشمالو مانند است ظاهری غول‌پیکر دارد. این شخصیت شرور، یکی از قابل ستایش‌ترین شخصیت‌های ممکن سینما است که در عین بانمک بودن، می‌تواند از درون، یک قاتل باشد که همه را نابود می‌کند و مقابله با او، نیاز به قدرت فراوان، و گروهی حرفه‌ای دارد.

Dr. Evil (Mike Myers) – The Austin Powers Films (1997-2002)

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین آثار مایک مایرز، و بهترین زمان ممکن برای این کارکتر زمانی بود که برای مجموعه فیلم‌های آستین پاورز ایفای نقش کرد و توانست دکتری عجیب، و شخصیتی تلفیقی از تفکرات سنتی، اما با امکانات مدرن را به نمایش بگذارد.

داستان فیلم، آستین پاورز، عکاس مد، مقیم لندن و پر تحرک را نشان می‌دهد که اعتبارش را از دست داده، و متوجه می‌شود که نابغه‌ی جنایت و همزاد او، دکتر شیطان با هنرنمایی مایک مایرز، راز جذابیت او را دزدیده و به عنوان آخرین نقشه‌ی شیطانی، به دهه‌ی 60 میلادی بازگشته است.

شخصیت دکتر شیطان، با وجود شکست‌های فراوانی که خورده است، توانسته میل‌اش برای کنترل جهان را حفظ کند و این خصلت، چیزی است که اربابان شیطان از آن ساخته شده‌اند.

Satan (Dave Grohl) – Tenacious D And The Pick Of Destiny (2006)

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

ترسناک ترین شخصیت های شیطانی در فیلم های کمدی

فیلم Tenacious D And The Pick Of Destiny یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های بازیگر محبوب کمدی، جک بلک است که دارای یکی از بهترین شخصیت های شیطانی در فیلم های کمدی می‌باشد. این فیلم بی‌نظیر، شامل یک فرضیه طنز‌آمیز است که داستان دو دوست قدیمی که تصمیم دارند یک گروه موسیقی تشکیل بدهند و سرنوشت موسیقی راک (بهترین فیلم ها برای طرفداران موسیقی راک) را برای همیشه تغییر دهند روایت می‌کند. آن‌ها برای این کار، نیاز به یک گیتار جادویی که در یک موزه قدیمی نگهداری می‌شود دارند می‌خواهند به هر قیمتی شده آن را به دست بیاورند.

آن‌ها برای دستیابی به آن گیتار، باید از شر شاهزاده‌ی تاریکی، که شیطان نام دارد مقابله کنند. شاید، صحبت از شرارت که می‌شود، برخی‌ها تصویر شیطان این فیلم به ذهنشان خطور کند و این کارکتر، با هنرنمایی بی‌نظیر آقای گرول همراه است که نشان می‌دهد شیطان نیز می‌تواند تا حد خنده‌داری شرارت داشته باشد.

(2000) Yzma – The Emporer’s New Groove

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

یکی از بهترین نقش‌هایی که به ارتا کیت واگذار شد، نقش کاراکتر ایزما بود. کیت توانست در این قش به زیبایی هرچه‌تمام‌تر، مهارت‌هایش را نشان دهد و خوش بدرخشد. این دانشمند دیوانه امپراتوری کوزکو که از ظرافتی همچون یک رقصنده طرفدار لاس‌وگاس، بهره می‌برد یکی از بامزه‌ترین تبهکارانی بود که کمپانی دیزنی تا به امروز طراحی کرده است.

ایزما از ویژگی‌های فوق‌العاده جالبی بهره می‌برد. ظاهر او در کنار شوخ‌طبعی بی‌نظیرش که اندکی با طنز آمیخته‌شده او را به یکی از کاراکترهای منحصربه‌فرد دیزنی تبدیل نموده‌اند. او درست همانند کارفرمای سابقش، کوزکو، ظاهر و طینتی شیطانی دارد و به‌واسطه سخنان رکیکی که بر زبان می‌آورد و طبیعت پیچیده‌ای که دارد توانسته طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب نماید.

Ferdinando Cefalù (Marcello Mastroianni) – Divorce Italian Style (1961)

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی

کمدی ایتالیا (بهترین فیلم های ایتالیایی زامبی محور)، یکی از برترین کمدی‌های تاریخ سینما را دارد که ممکن است بسیار عامه پسند نباشد، اما ارزش یکبار دیدن را داشته باشد. این فیلم، داستان یک بارون متاهل از اهالی سیسیل است که عاشق دختر عموی خود می‌شود و به او قول ازدواج می‌دهد. اما با توجه به غیر‌قانونی بودن طلاق، باید کاری کند که همسرش او را ترک کند.

او در آخر تصمیم بر کشتن زنش می‌گیرد و می‌توان گفت برای رسیدن به هدف خودش، حاضر است دست به قتل بزند. ذات منحرف فردیناندو که از هر نظر ممکن است نفرت انگیز و غیراخلاقی باشد، به این کمدی سیاه (بهترین سریال های کمدی سیاه) دامن می‌زند که علیرغم خواسته‌ها و تعقیب‌های کاملاً شیطانی‌اش، تماشاگران را می‌خنداند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 شخصیت شیطانی در فیلم های کمدی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو