برای تبدیل یک مقاله به ویدئو احتیاج به ابزار و اطلاعات خاصی دارید، در این مطلب از سلام دنیا درباره چگونه متن مقاله را به ویدیو تبدیل کنیم؟ نحوه تبدیل متن به فیلم، ابزارهایی برای تبدیل مقاله به ویدیو صحبت خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

چگونه متن مقاله را به ویدیو تبدیل کنیم؟

هنگامی که یک وبلاگ به صورت ویدئو ساخته می شود و در پلت فورمی مانند یوتیوب آپلود می شود، تعداد افرادی که آن را تماشا می کنند از تعداد افرادی که آن را می خوانند بیشتر خواهد بود. افراد بیشتری که مطالب شما را می خوانند به معنای ترافیک بیشتری است و این به این معنی است که می‌توانید از آن درآمد کسب کنید. همچنین می‌دانیم که بازاریابی ویدئویی برای هر سازمانی بسیار مفید است.

چگونه متن مقاله را به ویدیو تبدیل کنیم؟

با این حال، این احتمال وجود دارد که بسیاری از افراد به دلایل مختلف نتوانند ویدیوهای خوبی ایجاد کنند. اما ناراحت نباش! با استفاده از نکات و ترفندهای موجود در این وبلاگ، متوجه خواهید شد که ساختن ویدئو بسیار ساده است و به تلاش بسیار کمی نیاز دارد.


حتما بخوانید: تبدیل فیلم به صدا در آیفون


چگونه متن مقاله را به فیلم تبدیل کنیم 

تبدیل دستی مقاله به ویدیو

اولین گزینه این است که همه چیز را با دست کامل کنید. می توانید با استفاده از برنامه ضبط صفحه نمایش خود، ضبط محتوای پست وبلاگ خود را از ابتدا تا انتها با صداگذاری شروع کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از Microsoft PowerPoint برای کپی کردن اطلاعات کامل و قرار دادن آن در چند اسلاید استفاده کنید، سپس تصاویر، نمودارها، جداول و سایر ویژگی‌ها را برای بهتر کردن آن اضافه کنید.

TweakShot Screen Recorder یک نرم افزار پولی است که در زمان تست 39.95 دلار قیمت داشت. هنگامی که کاربر برای اولین بار برنامه را نصب می کند، نسخه آزمایشی Premium نصب می شود. این نسخه کامل نرم افزار است، بدون محدودیت و قابلیت ضبط دائمی دو ضبط بدون واترمارک. این نرم افزار همچنین دارای 60 روز ضمانت بازگشت وجه است که یک مزیت بزرگ است.

دانلود برنامه TweakShot Screen Recorder 

  • MP4 و FLV و همچنین فرمت های دیگر را می توان برای ضبط ویدیوهای 4K و HD استفاده کرد.
  • کاربران می توانند کل صفحه ، یک منطقه خاص، یا یک پنجره خاص را باصدا یا بدون صدا با این برنامه نصب شده بر روی رایانه خود ضبط کنند.
  • برای ساختن ویدیو، از دوربین فیلمبرداری استفاده کنید یا از پوشش وب کم استفاده کنید.
  • از یک پنجره واحد، منطقه، پنجره انتخاب شده یا پنجره پیمایشی در حین یا پس از ضبط عکس بگیرید.
  • با استفاده از یک میکروفون، صدا را از سیستم و همچنین صدا را به صورت همزمان یا جداگانه ضبط کنید.

گزینه‌های دیگر شامل انتخاب مهم‌ترین و مرتبط‌ترین بخش‌ها از متن خود و نوشتن یک روایت کوتاه پیرامون آن‌ها است. پس از آن، می‌توانید از ویرایشگر ویدیوی مورد علاقه خود برای افزودن مطالب یا عکس‌های ویدیویی استوک استفاده کنید. در نهایت، از همپوشانی متن برای اضافه کردن نکات مهم به فیلم استفاده خواهید کرد.

تبدیل متن به فیلم 1


جایگزین دیگر استخدام یک فریلنسر و واگذاری کار به آنها است. این گزینه برای کسانی که وقت آزاد زیادی ندارند و به یک راه حل سریع نیاز دارند ایده آل است. از آنجایی که تشخیص اینکه فریلنسری که قصد استخدام آن را دارید خوب است یا خیر دشوار است، اثربخشی این امر ممکن است نامشخص باشد. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که فریلنسرها بر اساس پروژه صورتحساب می گیرند.


حتما بخوانید: آموزش تبدیل پاورپوینت به فیلم به صورت گام به گام


این بدان معناست که شما باید برای هر ویدیو جداگانه هزینه کنید. اگر همچنان علاقه مند هستید، Fiverr مکانی عالی برای شروع جستجوی شما است. به سادگی به وب‌سایت آن‌ها بروید و «Blog post to video» یا «Article to video» را در کادر جستجو تایپ کنید.

ابزارهایی برای تبدیل مقاله به ویدیو

از ابزارهایی برای تبدیل مقاله به ویدیو استفاده کنید

گزینه نهایی استفاده از ابزارهای ذکر شده در زیر است. این رایج ترین روش برای تبدیل محتوای وبلاگ به ویدیو است. در واقع موثر، مقرون به صرفه و بسیار سریعتر است. به غیر از آپلود/چسباندن مقاله وبلاگ خود در سیستم آنها، نیازی نیست کار زیادی انجام دهید.

این ابزارها عناصر اصلی مقاله را می گیرند و آنها را به ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای تبدیل می کنند که می توانید در همه جا از آنها استفاده کنید. شما تلاش بسیار کمتری می کنید و ممکن است به فیلمی زیباتر از هر راه دیگری برسید. بیایید نگاهی به تجهیزات بیندازیم.

1. Lumen5

Lumen5 می تواند به شما کمک کند از فیلم های موجود خود ویدیوهای عالی بسازید و شرکت هایی مانند میتسوبیشی و اکونومیست از آن استفاده می کنند. این فناوری هوش مصنوعی باورنکردنی را ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند ایده‌های خود را استوری‌بورد کنید، بهترین طرح‌بندی را انتخاب کنید و بهترین موسیقی متن فیلم خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تصاویر، کلیپ‌های ویدیویی ، صدا و انواع گرافیک‌ها را اضافه کنید.

سایت Lumen5

برای افزودن رنگ، تم و نام تجاری خود به سادگی کشیدن و رها کردن است. همچنین می‌توانید به انواع فونت‌ها دسترسی داشته باشید و از آنها برای برجسته‌تر کردن بیشتر آن استفاده کنید. برای هر پلتفرم رسانه اجتماعی، چه در حال ساخت ویدیو برای یوتیوب یا دیگری هستید، مشخصاتی وجود دارد.

ابزارهایی برای تبدیل مقاله به ویدیو1

2. RawShorts

زمانی که Rawshorts فیلم شما را در عرض چند دقیقه می‌سازد، شما کاملا احساس اسودگی و راحتی خواهید کرد. وقتی مقاله یا هر متنی را وارد سیستم می کنید، هوش مصنوعی آن را اسکن می کند و به طور خودکار نکات ضروری را پیدا می کند. سپس موارد رسانه ای مناسب را جستجو کرده و در ویدیو قرار می دهد. جالبتر این است که به جای پخش موسیقی تصادفی، یک روایت صوتی نیز تولید می کند.

سایت RawShorts

پس از تکمیل ویدیو، می توانید آن را بررسی کنید، آن را به سلیقه خود تغییر دهید و با مخاطبان مختلف به اشتراک بگذارید. به زبان ساده، Rawshorts بیش از 300000 متریال بدون حق امتیاز در اختیار شما قرار داده است تا در ویدیوهای خود از آنها استفاده کنید.

ابزارهایی برای تبدیل مقاله به ویدیو2

3. Rocktium

Rocketium یک ابزار بسیار قدرتمند و سازگار است که به شما امکان می دهد نه تنها پست های وبلاگ، بلکه اسکریپت های ویدیویی را مستقیماً از ایمیل، Slack، Trello و منابع دیگر تبدیل کنید. شما فوراً الگوهای بسیار متنوعی را دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی برای YouTube، Instagram ، Facebook و سایر شبکه‌ها تولید کنید. 

سایت Rocktium

Rocketium همچنین به شما امکان می دهد تعداد زیادی مقاله را به طور همزمان با استفاده از فیدهای RSS یا با چسباندن چندین URL وارد کنید. می توانید آن را به صورت رایگان امتحان کنید و در عرض چند دقیقه شروع به ساخت فیلم های سرگرم کننده کنید.

ابزارهایی برای تبدیل مقاله به ویدیو3

آخرین سخن در مورد نحوه تبدیل مقاله به ویدیو در سال 2022

استفاده از بازاریابی ویدیویی برای تبدیل مقالات به ویدیوهای جذاب، روشی عالی برای گسترش دامنه دسترسی شماست. من معتقدم که منابع ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا به راحتی این کار را انجام دهید و در زمان و هزینه در این فرآیند صرفه جویی کنید. بهترین بخش در مورد اکثر این برنامه ها این است که می توانید تنها با یک عضویت هر تعداد فیلم که دوست دارید بسازیدوبا پرداخت مکرر برای ویدیوها خداحافظی کنید.