چگونه وقتی زنگ میزنیم شماره نیفته {نحوه زنگ زدن بدون افتادن شماره}

منبع: مینویسم

18

1401/8/17

17:32


گاهی ممکن است نیاز داشته باشید بدون افتادن شماره به شخصی یا جایی زنگ بزنید. اگر روش زنگ زدن بدون افتادن شماره را نمی دانید در این نوشته آموزش زنگ زدن بدون افتادن شماره آورده شده است.

چگونه وقتی زنگ میزنیم شماره نیفته {نحوه زنگ زدن بدون افتادن شماره}

اگر می خواهید شناسه تماس گیرنده (کالر آی دی) خود را مخفی کنید و وقتی زنگ می زنید شماره تان به نمایش درنیاید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

گاهی اوقات نمی خواهید این ریسک را بپذیرید که شماره تلفنتان به دست افراد نادرست بیفتد. شما ممکن است تماس های کاری داشته باشید، به فردی از فهرست نیازمندی ها زنگ بزنید یا با شرکتی تماس بگیرید که مطمئن نیستید قابل اعتماد هستند یا نه. در چنین شرایطی، شما باید شناسه تماس گیرنده خود را مخفی کنید تا شماره تلفن به نمایش درنیاید و از حریم خصوصی شما محافظت شود.

طریقه تماس گرفتن بدون افتادن شماره

در ادامه، تمام روش های موجود برای مخفی کردن شماره تلفن در گوشی های آیفون و اندروید را به شما ارائه می دهیم. فقط به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد به صورت خودکار تماس هایی از شماره های خصوصی را رد می کنند، بنابراین اگر شماره شما به نمایش درنیاید ممکن است به تماس شما پاسخ ندهند.

چگونه بدون افتادن شماره زنگ بزنیم

1. قبل از شماره ای که می خواهید با آن تماس بگیرید 67* را شماره گیری کنید

ساده ترین روش برای مخفی کردن شماره تلفن این است که در ابتدای شماره تلفنی که می خواهید با آن تماس بگیرید، 67* را شماره گیری کنید. اگر از این روش برای مخفی کردن شماره تلفن از مخاطبی که در گوشی ذخیره کرده اید استفاده کنید،‌ باید ابتدا شما او را یادداشت کنید‌ (یا آن را در کلیپ بورد ذخیره کنید). سپس، به صورت دستی آن را در اپلیکیشن تلفن تایپ کنید و ابتدای آن 67* قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید هنگام تماس با 555-555-555، شماره تلفن خود را مخفی کنید، باید شماره زیر را شماره گیری کنید:

 67-555-555-5555*

نکته: این شماره ممکن است روی همه گوشی های تلفن همراه کار نکند می توانید روش های دیگر را امتحان کنید.

وقتی از 67* برای تماس خود استفاده می کنید، No Caller ID (تماس ناشناس)، خصوصی، مسدود شده یا چیزی شبیه به این ها در گوشی طرف مقابل نمایش داده خواهد شد. استفاده از این تکنیک برای تماس گرفتن با یک فرد یک روش عالی است تا بفهمید آیا او شماره شما را مسدود کرده است یا نه.

استفاده از این روش کاملا رایگان است و شما می توانید هر چند بار که می خواهید از آن استفاده کنید. البته، همانطور که گفته شد باید ابتدا 67* را شماره گیری کنید. بنابراین، اگر می خواهید شماره تلفن خود را برای همیشه مخفی کنید،‌ بهتر است یکی از گزینه های زیر را بکار ببرید.

همچنین بخوانید: چگونه شماره را در دیوار مخفی کنیم

2. تنظیمات شماره تماس را در تلفن خود تغییر دهید

شما می توانید با تغییر تنظیمات گوشی خود، شماره تلفن خود را برای هر تماسی که می گیرید مخفی کنید. هم دستگاه های اندروید و هم آیفون به شما اجازه می دهند تا شناسه تماس گیرنده خود را مخفی کنید و در نتیجه وقتی تماس می گیرید، به صورت تماس ناشناس، خصوصی یا مسدودشده برای طرف مقابل به نمایش درمی آیید.

چگونه وقتی زنگ میزنیم شماره نیفته

اگر می خواهید بعد از اعمال این تغییرات به صورت موقتی شماره تلفن خود را مخفی کنید، قبل از شماره ای که می خواهید تماس بگیرید، *82 را شماره گیری کنید. این کار باعث می شود تا تنظیمات شما لغو شده و کالر آی دی دوباره به نمایش درآید. اگر می خواهید فرد بتواند دوباره با شما تماس بگیرد، این کار را انجام دهید زیرا تماس گرفتن با شماره های خصوصی کار چندان راحتی نیست.

متاسفانه، برخی از شرکت های مخابراتی به شما اجازه نمی دهند تا شناسه تماس گیرنده خود را از گوشی مخفی کنید. اگر نتوانستید این تنظیمات را پیدا کنید، به مرحله بعدی بروید تا مستقیم بفهمید که چگونه می توانید شماره خود را از خود شرکت مخابراتی مخفی کنید.

نحوه مخفی کردن شناسه تماس گیرنده در گوشی آیفون

برای مخفی کردن شناسه تماس گیرنده خود در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Settings را باز کنید و به پایین بروید تا روی گزینه Phone ضربه بزنید.
  2. روی Show My Caller ID ضربه بزنید، سپس کلید را خاموش کنید تا شماره خود را پنهان کنید.

نحوه مخفی کردن شناسه تماس گیرنده در گوشی های اندروید

بسته به گوشی اندروید و برنامه شماره گیر شما، این روند ممکن است متفاوت باشد. در زیر دو مکان رایج برای گزینه مخفی کردن شناسه تماس گیرنده شما آورده شده است:

  1. برنامه Phone را اجرا کنید و (Menu) منو را در گوشه سمت راست بالا باز کنید.
  2. به Settings (تنظیمات) بروید، سپس به قسمت Supplementary Services (خدمات تکمیلی) بروید. بسته به دستگاه خاص خود، ممکن است لازم باشد به تماس‌ها > تنظیمات اضافی بروید.
  3. روی Show my caller ID ضربه بزنید و گزینه Hide number را از منوی بازشو انتخاب کنید.

اگر این روش کارساز نبود، تنظیمات زیر را اعمال کنید:

  1. دوباره برنامه Phone را باز کنید و روی Menu > Settings (منو > تنظیمات) ضربه بزنید.
  2. Calling accounts (تماس ها) را انتخاب کنید، سپس روی نام شرکت مخابراتی خود در قسمت Settings (تنظیمات) ضربه بزنید.
  3. Additional settings (تنظیمات اضافی) را انتخاب کنید.
  4. روی Caller ID (شناسه تماس گیرنده) ضربه بزنید و گزینه Hide number را انتخاب کنید تا هر بار آن را مخفی کنید.

3. شماره تماس خود را مستقیماً با استفاده از شرکت مخابراتی خود مخفی کنید

اگر نمی توانید گزینه ای برای مخفی کردن شناسه تماس گیرنده در تنظیمات گوشی خود پیدا کنید،‌ باید آن را مستقیما با استفاده از شرکت مخابراتی مخفی کنید. بیشتر شرکت های مخابراتی به شما اجازه نمی دهند تا در تنظیمات گوشی شماره را مخفی کنید، بلکه برای این کار باید از اپلیکیشن خاص خودشان استفاده کنید.

اگر این چنین نیست، باید به شرکت مخابراتی ارائه دهنده خدمات زنگ بزنید و از آن ها بخواهید شماره شما را مخفی کنند.

مانند روش قبلی، مخفی کردن شماره تماس به این ترتیب باعث می شود تا شماره شما برای تمام تماس ها به نمایش درنیاید. اگر می خواهید این دستور را لغو کنید و شماره تلفن خود را برای یک تماس خاص نمایش دهید، باید 82* را به ابتدای شماره اضافه کنید.

4. چگونه شناسه تماس گیرنده خود را با AT&T یا T-Mobile مخفی کنید

AT&T و T-Mobile معمولا به شما اجازه می دهند تا شماره شناسه گیرنده را با استفاده از تنظیمات خود گوشی مخفی کنید. به بخش قبل بازگردید تا با نحوه انجام این کار آشنا شوید.

اگر نمی توانید شماره تلفن خود را از تنظیمات گوشی مخفی کنید، باید به جای آن با خط پشتیبانی مشتری AT&T یا T-Mobile تماس بگیرید. برای انجام این کار، 611 را از تلفن هوشمند خود شماره گیری کنید.

به اپراتور خدمات مشتری توضیح دهید که می خواهید شماره تلفن خود را هنگام تماس مخفی کنید. آن ها تغییرات لازم را بر حساب شما اعمال خواهند کرد.

همچنین بخوانید: کد شارژ اضطراری همراه اول و ایرانسل

5. شماره خود را با Verizon مخفی کنید

اگرچه Verizon به شما اجازه نمی دهد که از تنظیمات گوشی های اندروید و آیفون شماره تماس گیرنده را مخفی کنید،‌ می توانید با استفاده از وبسایت Verizon یا اپلیکیشن My Verizon این کار را انجام دهید.

به منظور استفاده از وبسایت Verizon، به صفحه Blocks بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس، Block Services را انتخاب کنید. اگر از گوشی هوشمند استفاده می کنید،‌ بر روی دکمه Add ضربه بزنید. در بخش Additional Services، کالر آی دی خود را پیدا کرده و آن را روشن کنید تا شماره شما مخفی شود.

برای استفاده از اپلیکیشن My Verizon، آن را از اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کنید، سپس وارد حساب کاربری خود شوید. منو را باز کرده و بر روی Plans & Devices ضربه بزنید. گوشی هوشمند خود را انتخاب کنید،‌ سپس به View Details > Block specific services بروید. گزینه Caller ID Blocking را روشن کنید.

6. به جای مخفی کردن شناسه تماس گیرنده از Burner Number استفاده کنید

مسدود کردن شماره تلفن و مخفی کردن کالر آی دی تنها روش حفظ حریم خصوصی و امنیت هنگام تماس گرفتن نیست. شما می توانید به جای آن از Burner Number استفاده کنید. به طور سنتی، این یک گوشی مجزا یا یک سیمکارت موقتی است که تنها برای تماس های خاص از آن استفاده می کنید. امروزه، شما می توانید از اپلیکیشن های Burner Number برای گرفتن یک شماره جدید در همان گوشی استفاده کنید.

شما نمی توانید شماره خود را برای همه مخفی کنید

متاسفانه، حتی اگر مراحل بالا را برای مخفی کردن شماره خود انجام دهید، شما نمی توانید شماره تلفن خود را از همه مخفی کنید. افراد خاص همیشه می توانند شماره شما را مشاهده کنند.

همچنین، اپلیکیشن های شخص ثالث وجود دارند که به شما امکان انجام این کار را می دهند. اگر کسی که به او زنگ می زنید از این اپلیکیشن ها استفاده کند، ممکن است متوجه شود که شما زنگ می زنید. بنابراین، مراقب باشید با چه کسی شوخی می کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو