پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال چه زمانی آغاز می‌شود؟ مدیرعامل مسترکارت پاسخ می‌دهد

17

1401/8/17

17:38


مایکل میباخ (Michael Miebach)، مدیرعامل مسترکارت، فکر می‌کند پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال و تبدیل‌شدن به جریان اصلی مالی بیش از حد انتظار زمان خواهد برد. با این حال، او خوش‌بین است که پس از وضع مقررات مناسب توسط سازمان‌های نظارتی، این دسته‌ از دارایی‌ها برای مردم بسیار جذاب‌تر خواهند شد.

به گزارش کریپتو پوتیتو، مدیرعامل مسترکارت در مصاحبه اخیر خود با یاهو فایننس بیان کرد که تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران می‌خواهند به بررسی دقیق‌تر بازار ارزهای دیجیتال بپردازند. او اضافه کرد که این غول خدمات پرداخت این امکان را برای آنها فراهم می‌کند که این کار را به سادگی و مهم‌تر از آن ایمن مانند دیگر رقبا انجام دهند.

میباخ دنیای آینده‌ را به‌گونه‌ای می‌بیند که در آن بیشتر مصرف‌کنندگان در سراسر جهان از بیت کوین در انجام معاملات و تسویه حساب‌های روزمره خود استفاده می‌کنند. با این حال، او معتقد است که این اتفاق در ماه‌های آینده رخ نخواهد داد.

میباخ گفته است:

فکر می‌کنم تا تبدیل ارزهای دیجیتال به جریان اصلی [اقتصاد] راه زیادی در پیش است.

مدیرعامل مسترکارت، نبود قوانین جامع در این صنعت را یکی از دلایل اصلی کندشدن روند پذیرش ارزهای دیجیتال عنوان کرد. به نظر او، بسیاری از مردم هنوز از شیوه ورود به این حوزه و دستیابی به حداکثر حفاظت از دارایی‌های خود بی‌اطلاع هستند.

میباخ با اشاره به توکن‌های غیر مثلی (NFT) به‌عنوان مثال، مدعی شد که خرید چنین محصولاتی از نظر کاربری تجربه‌ای ناخوشایند به‌ همراه دارد. در نتیجه، مسترکارت برای تسهیل این فرایند همکاری خود با صرافی کوین‌بیس را در ماه ژانویه (دی) آغاز کرد.

او می‌گوید:

با کوین‌بیس وارد همکاری شدیم تا این کار را (خرید NFT) به‌اندازه خرید قهوه ساده‌سازی کنیم. تصور می‌کنم این چیزها صرفاً نیاز به کلیک‌کردن دارند و سپس شما بلوک‌های سازنده برای تبدیل‌شدن به جریان اصلی را در اختیار دارید.

پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال چه زمانی آغاز می‌شود؟ مدیرعامل مسترکارت پاسخ می‌دهد

گام‌های مسترکارت در صنعت ارزهای دیجیتال

مسترکارت در ماه فوریه (بهمن) با تقویت بازوی مشاوره ارزهای دیجیتال خود با استفاده از بیش از ۵۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی و متخصص جوان بر موضع مثبت خود در این صنعت تأکید کرد.

این شرکت در ماه آوریل (فروردین) همکاری با نکسو (Nexo) را آغاز کرد تا اولین کارت ارز دیجیتال را در اروپا معرفی کند. این کارت به مشتریان اجازه می‌دهد تا به‌جای فروش دارایی‌های (ارزهای دیجیتال) خود از آنها به‌عنوان وثیقه برای خرج‌کردن استفاده کنند.

پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال چه زمانی آغاز می‌شود؟ مدیرعامل مسترکارت پاسخ می‌دهد

همچنین، این غول حوزه پرداخت در ماه اوت (مرداد) با بایننس همکاری کرد تا یک کارت ارز دیجیتال اعتباری (پیش‌پرداخت) را برای مشتریان آرژانتینی فراهم کند. این محصول مشتریان را قادر می‌سازد تا در هر فروشگاه یا مکان پذیرنده مسترکارت از ارزهای دیجیتال برای تسویه صورت‌حساب‌های خود استفاده کنند.

کرپیتو سکیور (Crypto Secure)، آخرین محصول این شرکت برای کمک به بانک‌ها در مبارزه با پرونده‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این ابزار از الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی برای کشف فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌کند و به همین دلیل است که به‌ویژه برای مؤسسات مالی مفید است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو