تولید آنتی بیوتیک‌های کودکان به ۷ میلیون می‌رسد

12

1401/8/17

18:10


معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش تولید سوسپانسیون های آنتی بیوتیک، گفت: طی چند هفته آینده ظرفیت تولید آنتی‌بیوتیک‌ها به۷ میلیون عدد در ماه می رسد و پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.

تولید آنتی بیوتیک‌های کودکان به ۷ میلیون می‌رسد

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید حیدر محمدی بیان اینکه افزایش تولید آنتی بیوتیک ها در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تولید سوسپانسیون های آنتی بیوتیک از یک میلیون و ۳۰۰ هزار عدد به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار عدد رسیده است که با همکاری صنعت و افزایش تولید در سه شیفت و روزهای تعطیل به ۷ میلیون عدد در ماه خواهد رسید.

وی افزود: دارو پس از تولید باید در مدت زمان مشخص به منظور انجام آزمایش های سلامت، قرنطینه شود که امیدواریم با تسریع در تولید، فشرده کردن زمان ماندگاری در کارخانه(قرنطینه) و سرعتی که در شرکت پخش اتفاق افتاده، هفته آینده به شکل ملموسی میزان کمبودهای آنتی بیوتیک کاهش یابد و مردم برای تهیه آنتی بیوتیک مشکلی در مراجعه به داروخانه نداشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: وقتی قفسه داروخانه ها از یک فراورده خالی می‌شود، نیاز بازار با افزایش تولید محصول و عرضه به بازار برطرف نمی شود. در چنین شرایطی حتماً باید با افزایش چند برابری تامین، پاسخگوی نیاز القایی نیز بود. با تلاش شبانه روزی تولیدکنندگان و تسریع در تامین و ترخیص مواد اولیه از گمرک، امیدواریم موجودی قفسه داروخانه ها تا چند هفته آینده پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشد.

​وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات صنعت تولید، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات صنعت، نقدینگی است که منابع شرکت ها باید به موقع تامین شود؛ یعنی بانک های عامل باید تسهیلات مورد نظر صنعت دارو را به شکل آنی در اختیار آنها قرار دهند، گمرکات نیز باتوجه به اینکه ضریب مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱ درصد کاهش یافته، باید این مورد را اصلاح کنند تا بتوانیم مواد اولیه تامین شده را در زمان مناسب از گمرک ترخیص کنیم. ماده اولیه باید در ماه‌های آتی به صورت منظم در اختیار صنعت قرار گیرد و چرخه تولید نیز به صورت منظم پاسخگوی بازار باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو