خوراکی فصل سرد سال برای مراقبت از کبد

10

1401/8/17

18:58


در دوران باستان از چغندر برای تصفیه‌ی خون و درمان و بهبود افرادی که دوره‌ی نقاهت را سپری می‌کردند و آسیب‌پذیر بودند استفاده می‌شد.

خوراکی فصل سرد سال برای مراقبت از کبد

به گزارش بهداشت نیوز، چغندر حاوی پتاسیم بوده و برای تنظیم فشارخونئ  فوق‌العاده است. این سبزی باعث کاهش کلسترول بد خون(LDL) می‌شود. میزان بالای فیبر، منیزیم ، فسفر،اسید فولیک  و ویتامین‌های A،B و C این سبزی را به یک گنجینه‌ی کم نظیر تبدیل کرده است. بنابراین توصیه می‌شود برای تصفیه‌ی خون و برطرف کردن مواد سمی از مصرف چغندر غافل نشوید.

مصرف چغندر برای مراقبت بیشتر از کبد

چغندر سرشار از بتاکاروتن، کاراتنوئیدها و فلاوونوئیدها است که همگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی محسوب می‌شوند. به طور کلی سبزی‌جات و میوه‌های رنگی بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها را دار می‌باشند. هر ماده‌ی غذایی حاوی این ترکیبات مغذی برای تصفیه و تمیزی کبد مؤثر بوده و بخصوص برای افرادی که از کبد چرب رنج می‌برند مفید است. مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها باعث کاهش چشمگیر میزان چربی کبد و التهاب آن می‌شود. این بهبودی ویژه مربوط به وجود نوعی از آنتی‌اکسیدان ها به نام «بتالائین» است که قدرت زیادی داشته و برای پیشگیری از پیری بسیار مؤثر است. برای جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان‌ها حتماً به چغندر اعتماد کنید چون سرشار از این ترکیبات مغذی است.

 

نظرات


تصویری


ویدئو