تربیت کودکان به روش هندی ها

تربیت کودکان به روش هندی ها


منبع: بیتوته

16

1401/8/17

19:33


مادران هندی به تربیت کودک خود خیلی اهمیت می دهند و تلاش می کنند مطابق سنت های خود به کودکانشان یاد دهند. آیین هندو، بودا و اسلام در این کشور در هم پیچیده و پایه گذار بهترین سنت ها در این مکان شده است. هندی ها حتی برای بازیگوش ترین بچه ها نیز از تنبیه خودداری می کنند و علت های خوبی برای اینها دارند.

تربیت کودکان به روش هندی ها



اصول تربیت کودک روش هندی ها را بخوانید,تربیت کودکان به روش هندی ها,نظام تعلیم و تربیت در هند

تربیت کودکان به روش هندی ها

 

تربیت کودکان به شیوه هندی ها

مادران هندی به تربیت کودک خود خیلی اهمیت می دهند و تلاش می کنند مطابق سنت های خود به کودکانشان یاد دهند. آیین هندو، بودا و اسلام در این کشور در هم پیچیده و پایه گذار بهترین سنت ها در این مکان شده است. هندی ها حتی برای بازیگوش ترین بچه ها نیز از تنبیه خودداری می کنند و علت های خوبی برای اینها دارند.

هديه به بچه

والدين به مناسبتهاي گوناگون به کودکان هديه مي دهند، البته بیشتر تلاش می­کنند تا این کار در روزهای عید انجام شود تا خاطره‌ی خوبی برای کودک بماند. به طور مثال روز عيد غدير و عید فطر، نيمه شعبان و 13 رجب ، به تناسب توان اقتصادي شان براي کودک لباس يا چيزهاي ديگر مي خرند و اهميت آن روز را با شادي کردن براي آنها توصیف مي کنند.

 

زمانی که کودک برای نخستین بار روزه می گیرد اقوام و آشنایان ذرا دعوت می کنند و افطاری می دهند و همه برای تشویق کودک برای روزه داری به او هدیه می دهند.

 

اصول تربیت کودک روش هندی ها را بخوانید,تربیت کودکان به روش هندی ها,تربیت کودکان به شیوه هندی ها

نظام تعلیم و تربیت در هند

 

محبت کردن به بچه

کودکان در هند از زمان تولد یاد میگیرند که از هر نوع زندگی لذت ببرند. صبر و شکیبایی در میان آنها اهمیت بسیاری دارد و به عنوان یک اخلاق نیک به حساب می آید، در حالی که نشان دادن احساسات و تحریک پذیری و زودرنجی به عنوان یک اخلاق بد محسوب می شود. این دو اصل را برای تربیت کودک خود مهم می دانند.

 

ارتباط نزدیک با بچه

پزشکان هندی توصیه می کنند که بعضی اوقات مادر و کودک با هم بخوابند تا همدیگر را احساس کنند و آرامش داشته باشند. چنانچه یک کودک مضطرب باشد، مادرش به سرعت او را به آغوش خود می گیرد.

 

اصول تربیت کودک روش هندی ها را بخوانید,تربیت کودکان به روش هندی ها,اصول تربیت کودک به روش هندی ها

اصول تربیت کودک به روش هندی ها

 

شیوه برخورد صمیمانه با بچه

معلمان عشق و محبت خود را از دانش آموزان دریغ نمی کنند و محبت خود را به آنها نشان می دهند. آنها می توانند یک کودک را در آغوش بگیرند یا سر آنها را نوازش کنند. با این حال، هیچ بچه ای مورد استثنا قرار نمیگیرد که معلم بیش از اندازه به او علاقه نشان دهد، چون هر کودکی احتیاج به تایید دارد.

 

مثل هر کشور دیگری، شیوه آموزش و پرورش در هند طبق اصول آموزشی بر پایه ذهنیت کشور است. با این حال، هیچ اشتباهی در آموزش و تدریس آنها وجود ندارد و فرزندان آنها به اشخاص سالم تر و صبورتر و با محبت تری تبدیل می شوند.

 

آموزش مسائل اسلامي به کودک

پدر و مادر از همان اول بچه ها را با شیوه های ساده ­ای با اصول دين، آشنا می­کنند، به طور مثال از کودکانی که تازه قدرت بر تکلّم پیدا کرده­ اند می­پرسند، خدا چندتا است؟

 

ميگويند يکي. حتّی چنانچه نتواند به زبان آورد، با اشاره ي انگشت پاسخ می­دهد و يک انگشت را بلند مي کنند، آنگاه مي پرسند پنج تن پاک چند تا ؟ مي گويند : پنج. و یا 5 تا انگشت بلند مي کنند، ميپرسند امام چندتاست؟ مي گويند : دوازده مي پرسند: معصوم چند؟ مي گويند چهارده 14، مي پرسند شهداء اکبر چند؟ مي گويند، 72  هفتاد و دو . مي پرسند کتاب هاي آسماني چند تا ؟ ميگويند: چهارتا. کدامها؟ جواب مي دهند، تورات ، انجيل، زبور، و قرآن.

 

والدين به بچه ها سوره هاي کوچک قرآن ياد مي دهند، به طور مثال سوره­ های حمد، کوثر، توحيد، را تقريبا همه بچه­ ها حفظ هستند. بچه ها غير از خانه و مدرسه از راه هاي ديگر نیز قرآن خواندن را ياد مي گيرند، به طور مثال برخی در شبهاي ماه رمضان خانه يکي از همسايه، دوره‌ی قرآن گذاشته مي شود، بزرگ و کوچک همه مي آيند و قرآن مي خوانند، و افرادی که با سواد هستند، خطاها و اشتباهات آنها را می گویند.

 

والدین از همان کودکی، نماز و روزه و غيره را به بچه های خود می­ آموزند وجلوي آنها نماز مي خوانند و او را همراه خود وادار به نماز مي کنند، تا سن بلوغ به طور کامل نماز را ياد مي گيرد و روزه مي گيرد.

 

برخی پدر و مادرها به بچه ها آداب معاشرت مثل سلام کردن، احوال پرسي، دست دادن ، خداحافظي را آموزش مي دهند.

 

اصول تربیت کودک روش هندی ها را بخوانید,تربیت کودکان به روش هندی ها,اصول تربیت کودک روش هندی ها

اصول تربیت کودک روش هندی ها

 

آموزش آداب معاشرت به کودک

برای زنان هندی قوانین و آداب معاشرت بسیار مهم است و آنها رفتارهای درست را به کودکان خود یاد می دهند. به طور مثال در سن 2 سالگی چنانچه کودک با غذا بازی کند، بخشیده خواهد شد؛ ولی در 10 سالگی ، چنین رفتاری تحمل نمی شود.

 

فکر کردن با صدای بلند

بیشتر آموزش های مدرسه در مورد معنویت و تحمل است. به کودکان یاد داده میشود که افکار خود را بیان کنند و آنها را مورد بحث بگذارند؛ دروس آنها شامل یوگا، حافظه و لبخند هم هست. آنها نظام آموزش خود را بر می انگیزانند تا استعدادهای پنهان را کشف کنند.

 

گردآوری: بخش کودکان بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو