ارزیابی مدارک رتبه بندی معلمان | خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان

14

1401/8/17

19:38


ویدئویی از شهاب حسینی در فضای مجازی منتشر شده است که نظر کاربران را به خود جلب کرده است و حواشی زیادی بدنبال داشته است

ارزیابی مدارک رتبه بندی معلمان | خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

رئیس مرکز سنجش، پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: به محض انجام شدن کار ارزیابی هر شخص، نمره‌ای برای او تولید می‌شود و آن نمره در اختیار هیئت ممیزه قرار می‌گیرد.

محسن زارعی گفت: برای پرونده الکترونیک حدود ۶۰۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی، مدیران مدارس بررسی‌های لازم را انجام داده اند. در مورد آن‌ها گزارش رفتار را برای ارزیابان حرفه‌ای نیز ارسال کرده اند.

زارعی افزود: البته تا به امروز نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در سامانه رتبه بندی خوداظهاری مربوطه را انجام داده و مدارک خود را بارگذاری کرده اند.

زارعی در ارتباط با مشکلات سامانه رتبه‌بندی گفت: برای این کار در مناطق، استان و وزارتخانه میز کار تشکیل شده است و اگر مشکلی در سامانه‌ها باشد یا به حوزه امور اداری، یا حوزه سنجش و پایش و کیفیت آموزشی و یا مرکز فناوری است. هر کدام از این مشکلات به صورت سلسله مراتب مطرح و در ستاد‌های مربوطه پیگیری می‌شود. موضوع این است که باید مشکل به درستی به حوزه مربوطه ارجاع داده شود.

او افزود: ارزیابان نیز از روز گذشته کار خود را آغاز کرده اند و به امید خدا کار ارزیابی را بر اساس گزارش مدیران و مستندات بارگذاری و با سطح بندی‌های مربوطه کار ارزیابی را آغاز می‌کنند.

او افزود: به محض انجام شدن کار ارزیابی هر شخص، نمره‌ای برای او تولید می‌شود و آن نمره در اختیار هیئت ممیزه قرار می‌گیرد. پس از تایید و تعیین رتبه، هیئت ممیزه پرونده‌ها را برای صدور حکم فرهنگیان صادر می کند.

زارعی گفت: همکارانی که مدارک خود را بارگذاری نکرده و خود اظهاری مربوطه را در سامانه انجام نداده اند، حتما به سرعت این کار را انجام داده و اطلاعات را ثبت کنند.

او ادامه داد: به مدیران مدارس نیز اعلام شده است که همکاری لازم را با ارزیابان انجام دهند تا در کوتاه‌ترین زمان کار ارزیابی انجام شود تا کار هیئت ممیزه و صدور حکم فرهنگیان نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

رتبه بندی معلمان

یوسف نوری  در حاشیه نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی جمع خبرنگاران اظهار داشت: حکم رتبه‌بندی ۱۳ هزار معلم پیشتر زده شده بود، براساس گزارشات این ماه هم حکم حدود ۱۰۰ هزار نفر صادر می‌شود که البته ماه آینده این موضوع شتاب بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: رتبه بندی معلمان برای تعداد بسیاری انجام‌ می‌شود، در واقع با ۷۲ هزار بازنشسته حدود ۹۷۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

نوری درباره سامانه بازماندگان از تحصیل نیز توضیح داد: سامانه‌ای طراحی شده تا همه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در دوره ابتدایی و در آینده دوره متوسطه با همکاری ثبت احوال شناسایی کنند.

وی افزود: فرزندانی که اسم آنها در ثبت‌احوال است و در آموزش و پرورش ثبت‌نام نکرده‌اند، با کدپستی شناسایی می‌شوند تا به چرخه تحصیل برگردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی دانش‌آموزان به دلیل نارسایی‌های حسی و حرکتی امکان حضور در مدرسه را ندارند که سازمان آموزش و پرورش استثنایی مشکلات این افراد را بررسی خواهند کرد.

نوری با بیان اینکه جذب و آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با روش‌های مختلف صورت می‌گیرد، اظهار داشت: برای بخشی از دانش‌آموزان روش‌های ترکیبی و برای برخی دیگر به ویژه دختران دوره متوسطه که ازدواج کرده‌اند با روش‌های آموزش مجازی و رفع اشکال به صورت حضوری در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: معاون اول رییس جمهور اعلام کردند که اعتبار آموزش بازماندگان از تحصیل را مهیا می‌کنند شناسایی مهم‌ترین اقدام برای جذب بازماندگان از تحصیل است، امیدواریم شاهد این باشیم که هیچ بازمانده از تحصیلی در کشور نباشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره معرفی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس اظهار داشت: براساس مقررات کشور و همچنین جهان اولیا موظف هستند که دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را به مدرسه بفرستند، این دانش‌آموزان از طریق مدیر مدرسه و همکاران در مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

نوری عنوان کرد: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی است و با آرامش خاطر دانش‌آموزان را به چرخه تحصیل جذب می‌کند که در این باره با جدیت عمل می‌کنیم.

وی درباره الزام به خرید کتاب‌های کمک درسی و برگزاری برخی آزمون‌ها در برخی مراکز آموزشی گفت: این اقدامات برای دانش‌آموزان زحمت دارد و باعث می‌شود که از دوره کودکی خود لذت نبرند، از اولیا درخواست دارم این کار را انجام ندهند، همچنین اینکه معلمان هم مجاز به معرفی این کتاب‌ها به دانش‌آموزان نیستند چراکه همان محتوای کتاب درسی و اجرای برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان کافی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برگزاری آزمون‌های موسسات هم لزومی ندارد، ارزشیابی دانش‌آموزان به صورت توصیفی انجام می‌شود و نباید در درون مدارس این اقدام صورت گیرد.

نوری درباره برگزاری کلاس‌های کنکور اظهار داشت: موسسات آزاد آموزشی کلاس‌های کنکور برگزار می‌کنند و البته در مدارس مناطق محروم هم انجام می‌شود.

وی درباره کمک گرفتن معلمان از دانش‌آموزان مستعد برای تدریس تصریح کرد: اعتقاد دارم که ظرفیت بسیاری وجود دارد که دانش‌آموزان کمک حال معلم باشند، به طور مثال در یک مدرسه روستایی چندپایه می‌توان از دانش‌آموزان مستعد استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر ساعت مدارس ابتدایی شهر تهران اظهار کرد: ساعت آموزشی دانش آموزان ابتدایی در برنامه درسی براساس قانون باید چهار ساعت باشد، اکنون با توجه به اینکه مدارس ابتدایی شهر تهران نسبت به گذشته با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود، یک ساعت هم به زمان تعطیلی آنها افزوده می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو