جدی ترین فیلم های مارول از نگاه سایت فیگار + [عکس و تحلیل]

جدی ترین فیلم های مارول از نگاه سایت فیگار + [عکس و تحلیل]


منبع: فیگار

24

1401/8/17

20:25


مارول در کنار ژانر کمدی‌اش به ساخت فیلم‌های تاریک و ترسناک پرداخته است. همراه ما باشید تا به تاریک ترین فیلم های مارول بپردازیم.

جدی ترین فیلم های مارول از نگاه سایت فیگار + [عکس و تحلیل]

مارول در کنار ژانر کمدی‌اش به ساخت فیلم‌های تاریک و ترسناک پرداخته است. همراه ما باشید تا به تاریک ترین فیلم های مارول بپردازیم.

کمپانی مارول یکی از بهترین سازنده‌های فیلم‌های کمیکی است و معمولاً در ژانرهای کمدی و اکشن آن‌ها را می‌سازد. این کمپانی تا به اینجا آثار بسیار خوبی تولید کرده، اما در بین این آثار فیلم‌هایی تاریک یا با موضوعیت ترسناکی هم وجود دارند که می‌توان آن‌ها را جزو جدی ترین فیلم های مارول قرار داد. همین موضوع باعث شده تا مارول تا به اینجا فیلم‌های کمیکی جدی و خاص‌تری نسبت به بقیه کمپانی‌ها بسازد.

مارول تماماً سعی دارد تا در هر فیلم خودش تنوعی ایجاد کند و با فیلم‌های قبلی تفاوت داشته باشد که این موضوع باعث شده طرفداران با تمام ایرادات فیلم‌ آن‌ها را ببینند. تمامی فیلم‌های مارول جدیت خاص خودشان را دارند که باعث می‌شود در کنار شوخی کاراکترها با یکدیگر لحظات عاطفی هم داشته باشیم.

همین موضوعات باعث شده تا طرفداران عمق شخصیت و احساسات کاراکترها را درک کنند و فیلم‌های کمیکی و جدی ترین فیلم های مارول تولید شود. در این مقاله قصد داریم تا تاریک ترین فیلم های مارول را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 تا از فیلم های جذاب ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

تاریک ترین فیلم های مارول

  • از ترس تا تیرگی

شما می‌توانید فهرست تاریک ترین فیلم های مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم کمپانی مارول

دنیای سینمایی مارول محبوب ترین شخصیت های کمیک را به تصویر می‌کشد و با داستا‌های جذاب خودش طرفداران بسیاری را به سمت سینما کشانده است. با ما همراه باشید تا به تاریک ترین فیلم های مارول بپردازیم.

Thor: The Dark World Depicts Frigga’s Tragic Demise

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم Marvel

ثور (بهترین کمیک های مایتی ثور) دنیای تاریک در سال 2013 اکران شد و یکی از بدترین فیلم‌های مارول لقب گرفت. شاید ثور دنیای تاریم بدترین فیلم مارول باشد، اما بار احساسی بسیار زیادی دارد. قهرمان داستان، ثور سعی می‌کند تا جلوی الف‌های تاریکی را که برای انتقام به آزگارد بازگشته‌اند بگیرد و در این حین تمام خانواده ثور در موقعیت خطرناکی قرار می‌گیرند.

ثور (بهترین کمیک های ثور) در این فیلم مادرش، فریگا را از دست می‌دهد که توسط الف‌های تاریکی کشته شد. این فیلم همانطور که از اسمش مشخص است یکی از سیاه ترین فیلم های مارول محسوب می‌شود. این فیلم مشکلات زیادی دارد، اما داستان عاطفی خوبی را بیان می‌کند.

Ghost Rider

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم های مارول

روح سوار با ایفای نقش نیکولاس کیج اولین فیلم این شخصیت بد که به تصویر کشیده شد، اما آنطور که باید مورد پسند طرفداران قرار نگرفت. این فیلم در کل فیلم بدی نیست، اما مشکلاتی دارد که باعث می‌شود فیلم برای مخاطب غیر جذاب به نظر برسد.

همچنین فیلم روح سوار یکی از جدی‌ترین فیلم‌های مارول است و کمتر پیش می‌آید که در آن نکات کمدی پیدا کنید. این اثر ترکیبی از ژانر اکشن و ترسناک است که به خوبی توانسته شیطان دنیای سینمایی مارول و ابرقهرمان آتشین دنیای کمیک را به تصویر بکشد.

Captain America: Civil War Pitted Friend Against Friend

تاریک ترین فیلم های مارول

برترین فیلم های تاریک مارول

فیلم کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی تاریک ترین فیلم کمپانی مارول محسوب می‌شود. داستان فیلم تماماً برای قهرمانان (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) داستان چالش ایجاد می‌کند که باعث می‌شود همه چیز در یک چشم به هم زدن نابود شود. در ابتدای فیلم مرگ پادشاه تیچالا را شاهد هستیم که زمینه سازی انتقام پلنگ سیاه از مسئول این کار را انجام می‌دهد.

کاپیتان آمریکا در این فیلم به دلیل کمک به دوست صمیمی‌اش باکی یک قانون شکن محسوب شده و تیم خود را جمع می‌کند. در همین حین تونی استارک سعی دارد آن‌ها را دستگیر کند و اوضاع را تحت کنترل خودش در آورد، اما این باعث شد که نبردی بین اعضای انتقام جویان (انتقام جویان مارول و Squid Game ) صورت بگیرد و گروه آن‌ها از هم بپاشد.

Logan

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم های مارول

لوگان آخرین فیلمی است که بر اساس شخصیت ولورین ساخته شد و به شدت فیلم جدی و تاریکی است. در این فیلم ما شاهد پیر شدن لوگان بعد از سال‌ها زندگی هستیم و در این حین او متوجه می‌شود که یک دختر دارد و قدرت‌هایش خودش را به ارث برده است.

این فیلم با درجه سنی بزرگسال ساخته شد و در این اثر خشونت مبارزات به بالاترین حد خود خواهند رسید. داستان فیلم لوگان ه شدت غم انگیز و شوکه کننده است و در لحظات پایانی این فیلم هر بیننده‌ای به گریه می‌افتد.

Black Panther Depicted A Bitter Power Struggle

تاریک ترین فیلم های مارول

بهترین فیلم تاریک مارول

پلنگ سیاه از آن دسته فیلم‌هایی است که داستان فوق العاده و در عین حال غم انگیزی دارد. شرور (شرورترین شخصیت های مارول) این فیلم پسر عموی تیچالا می‌باشد که پدرش را در بچگی از دست داد و به دنبال این است که پادشاه واکاندا شود. تیچالا باید یک راه حل سریع و آسان برای مقابله با این مشکل پیدا می‌کرد و مجبور بود که در این راه فداکاری کند.

تیچالا در انتهای فیلم مجبور می‌شود بر خلاف میل باطنی‌اش کیل مانگر را بکشد و جلوی او را از ارسال سلاح‌های فوق پیشرفته واکاندا به تمام جهان بگیرد. کیل مانگر یک شخصیت بی رحم و خشن بود که خواسته توجیه کننده‌ای داشت، اما احتمال اینکه جهان را وارد جنگ (بهترین بازی های جنگ جهانی در سال ۲۰۲۱ ) کند زیاد بود.

Spider-Man: No Way Home Ended Darkly For The Parkers

تاریک ترین فیلم های مارول

سیاه ترین فیلم های مارول

یکی از برترین فیلم های تاریک مارول مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست (بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) می‌باشد. ما در ابتدای ورود مرد عنکبوتی به دنیای مارول یک پیتر پارکر شاد و خوشحال را شاهد بودیم که به مردم را نجات می‌دهد و معمولاً درگیر روابط عاشقانه است. در این فیلم تمام این ماجرا عوض می‌شود و پیتر به تاریک‌ترین نقطه زندگی خود می‌رسد.

فیلم راهی به خانه نیست (سوتی های فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) یکی از شوکه‌کننده‌ترین فیلم‌های مارول است، زیرا پیتر زن عمویش که جای مادر او بود را از دست می‌دهد و حس انتقام در او ایجاد می‌شود. در انتها پیتر تسلیم تلسم دکتر استرنج شد و برای نجات دنیا مجبور بود تا همه او را فراموش کنند و تمام عزیزانش را از دست داد.

Doctor Strange In The Multiverse Of Madness Depicted A Desperate Mother & Many Deaths

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم های مارول

فیلم دکتر استرنج : چند جهانی دیوانگی (کمیک های پیش نیاز فیلم دکتر استرنج 2) اولین اثر ترسناک و به گفته عوامل تاریک ترین فیلم Marvel است. در این فیلم، دکتر استرنج درگیر یک ماجراجویی عجیب می‌شود و دوست جدیدش آمریکا چاوز که توسط اسکارلت ویچ تحت تعقیب است را از دست او نجات می‌دهد.

بعد از سریال واندا ویژن، واندا (بهترین کمیک های اسکارلت ویچ) دوست دارد که با پسران واقعی‌اش زندگی کند و با استفاده از کتاب دارک هولد می‌خواهد به جهانی برود که خانواده‌اش واقعی هستند. واندا برای رسیدن به هدفش هر کسی که در مقابلش قرار گرفت را قتل عام کرد و به این دلیل بود که جادوی تاریکی روی او اثرات بدی گذاشته است.

Iron Man 3 Was Tony Stark At His Darkest Point

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم های مارول

مرد آهنی 3 آخرین فیلم اختصاصی مرد آهنی با بازی رابرت داونی جونیور بود. در این فیلم تونی استارک روزهای سختی را سپری می‌کند و از کابوس‌ها و بی‌خوابی‌های خود زجر می‌کشد. تونی استارک با تهدید آلدریچ کیلیان رو به رو می‌شود که باعث شد تا خانه‌اش توسط او بمب باران شود.

عشق تونی استارک، پپر پاتس در این راه در موقعیت خطرناکی قرار می‌گیرد و تونی باید او را نجات دهد. او بعد از جنگ انتقام جویان 1 و مبارزه با نیروهای لوکی دچار اظطراب و حملات عصبی شده بود که شرایط را برای او هر لحظه بدتر می‌کرد. تونی در انتهای فیلم مجبور می‌شود تمام لباس‌های خود را برای خوشحالی پپر پاتس از بین ببرد.

Guardians Of The Galaxy Volume 2 Gets Really Dark At Times

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم های مارول

نگهبانان کهکشان ماجراجویان خنده‌دار در فضا هستند که در عین شوخی‌ها (بهترین فیلم های کمدی 2022) و شادی‌ها، داستان درام و غم انگیزی را به تصویر می‌کشند.قسمت دوم نگهبانان کهکشان با مرگ‌های متعدد و ناراحت کننده‌اش فضای فیلم را از قسمت اول تاریک‌‌تر می‌کند.

پیتر کوییل یا استار لرد در این فیلم مجبور بود با این حقیقت که پدر آسمانی‌اش، مادر او را کشته کنار بی‌آید که غم او را چند برابر می‌کرد. یاندو پیتر را از بچگی بزرگ کرد و به او مبارزه در جنگ‌ها را یاد داد. در انتهای فیلم ما شاهد مرگ غم انگیز یاندو هستیم که برای نجات پیتر خودش را فدا کرد.

Captain America: The Winter Soldier Is A Tragic Tale

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم های مارول

از جمله فیلم‌های تاریک مارول کاپیتان آمریکا : سرباز زمستان است. پس از اینکه استیو راجرز متوجه می‌شود دوست صمیمی‌اش باکی زنده است و توسط هایدرا شست و شوی مغزی داده شده، سعی می‌کند او را از این مخمصه نجات دهد و در این راه هر کاری می‌کند.

باکی که هیچ چیزی یادش نمی‌آید در برابر او مقاومت می‌کند که باعث می‌شود کار را برای او سخت از قبل کند. این بار غم بسیاری را برای استیو به همراه دارد که صمیمی‌ترین دوستش توسط هایدرا زجرهای متعددی را متحمل شود. این یکی از جدی‌ترین و البته تاریک‌ترین فیلم‌های مارول به شمار می‌رود.

Thor: Ragnoarok Is Darker Than It Looks

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم های مارول

ثور : رگناروک (بهترین کمیک های مایتی ثور) یک فیلم کمدی و بسیار زنگارنگ است که به کارگردانی تایکا وایتیتی ساخته شد. این فیلم بسیار موفق بود و باعث شد سبک جدیدی از فیلم‌های مارول معرفی شود. این فیلم با تمام شوخی‌ها و کمدی‌هایش جزو فیلم‌های غم انگیز مارول می‌باشد.

ثور در این فیلم پدرش، اودین را از دست می‌دهد که بعد از مرگ مادرش در فیلم ثور : دنیای تاریک بسیار برای او سخت بود. زمان زیادی از مرگ پدرش سپری نشد و او میولنیر، سلاح همیشگی خود را از دست داد. خواهرش هلا پتک او را در مبارزه از بین برد و باعث شد غم ثور از قبل بیشتر شود.

In Avengers: Infinity War, The Villain Wins

تاریک ترین فیلم های مارول

تاریک ترین فیلم های مارول

بهترین فیلم تاریک مارول انتقام جویان : جنگ ابدیت است که خیلی از طرفداران معتقدند بهترین فیلم کمیک بوکی (بهترین کمیک‌ های What If) تاریخ می‌باشد. یکی از نکاتی که این فیلم را به تاریک‌ترین اثر مارول تبدیل می‌کند، شرور این فیلم یعنی تانوس برنده می‌شود و نصف موجودات کهکشان را از بین می‌برد.

کمتر فیلمی پیدا می‌شود که چنین شوکی به مخاطب خود وارد کند و بهترین شخصیت‌های خود را بکشد. این فیلم دنیای ماورل را متحول کرد و باعث شد تاریک‌ترین اثر مارول نام بگیرد. قربانی کردن گامورا توسط تانوس برای گرفتن سنگ روح یکی دیگر نکات غم انگیز این فیلم است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تاریک ترین فیلم های مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو