ارائه قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 با آپدیت جدید iOS 16

منبع: تکراتو

18

1401/8/17

23:01


طبق تازه‌ترین اخبار، به زودی اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 فعال می‌شود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در مناطق فاقد پوشش شبکه پیام اضطراری ارسال کنید.

ارائه قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 با آپدیت جدید iOS 16

طبق تازه‌ترین اخبار، به زودی اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 فعال می‌شود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در مناطق فاقد پوشش شبکه پیام اضطراری ارسال کنید.

اپل در رویداد Far out که در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار شد، در رابطه با قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 صحبت کرد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد که در صورت بروز مشکل در مناطقی فاقد پوشش شبکه وای‌فای یا اینترنت همراه، به سرویس‌های اضطراری پیامک ارسال کنند. قابلیت اتصال ماهواره‌ای در زمان رونمایی از این گوشی‌ها فعال نبود اما حالا اپل خبر از فعال‌سازی آن با جدیدترین بروزرسانی نرم‌افزاری داده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 14 پرو با گلکسی S22 پلاس ؛ رقابت غول‌های 2022

اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14

در صفحه پشتیبانی سایت اپل نوشته شده “برای استفاده از قابلیت تماس اضطراری نیاز به یکی از گوشی‌های سری آیفون 14 دارید. همچنین باید آپدیت iOS 16 که در نوامبر 2022 منتشر می‌شود را نصب کرده باشید.” از آنجایی که iOS 16.1 در ماه اکتبر منتشر شد، مشخص است که این نسخه از iOS از قابلیت اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی نمی‌کند. خبرنگار بلومبرگ هم قبلاً اعلام کرده بود که احتمالاً iOS 16.2 در اواسط دسامبر (اواخر آذر) منتشر می‌شود.

اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سایت MacRumors، احتمالاً قابلیت تماس اضطراری از طریق ماهواره در آپدیت iOS 16.1.1 در حال بررسی و آزمایش است. این آپدیت شامل اصلاحاتی مربوط به اتصال به شبکه وای فای و همچنین رفع یک ایراد در فریم‌ورک تبلیغاتی SKAdNetwork اپل است. با توجه به در پیش بودن تعطیلات سال نوی میلادی، احتمالاً اپل سعی می‌کند قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 را هر چه سریع‌تر فعال کند تا کاربرانی که برای مراسمی مثل روز شکرگذاری مسافرت می‌کنند، در صورت لزوم از این قابلیت استفاده کنند.

در صفحه پشتیبانی سایت اپل توصیه شده که کاربران در شرایط اضطراری اول برقراری تماس را امتحان کنند حتی اگر به آنتن موبایل دسترسی نداشته باشند و اگر تماس برقرار نشد، ارسال پیام از طریق ماهواره را امتحان کنند. برای برقراری تماس از این طریق باید از گزینه Emergency Text via Satellite استفاده کنید. یا می‌توانید برای SOS یا شماره 911 (خارج از کشور) پیام ارسال کنید و بعد از گزینه Emergency Services و سپس Report Emergency استفاده کنید.

بعد از آن چند سوال ساده درباره وضعیت اضطراری کاربر از او پرسیده می‌شود. کاربر می‌تواند به مخاطبان اضطراری که از قبل ذخیره کرده بوده هم پیام ارسال کرده و موقعیت مکانی و شرایط خودش را به اطلاع آنها برساند.

شرایط استفاده از اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14

طبق توضیحات اپل “پس از برقراری تماس، آیفون یک پیامک حاوی اطلاعات مهم کاربر برای اورژانس ارسال می‌کند مثل شناسه پزشکی، اطلاعات مخاطبان اضطراری (اگر تنظیم شده باشند)، پاسخ‌های کاربر به پرسش‌های مطرح شده درباره وضعیت خودش، موقعیت مکانی (از جمله ارتفاع) و میزان شارژ باقی مانده گوشی.”

گفته شده که در صورت صاف بودن آسمان، پیام‌های کاربر ظرف 15 ثانیه ارسال می‌شوند. اگر نیاز باشد که سیگنال از بین درختانی با شاخ و برگ کم یا متوسط عبور کند، ممکن است ارسال پیام تا 1 دقیقه زمان ببرد.

لازم به ذکر است که برای کار کردن قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 کاربر باید در محلی بدون پوشش وای فای و شبکه همراه باشد. پیام‌های ارسالی از طریق ماهواره رمزنگاری می‌شوند تا فقط فرستنده و گیرنده پیام به آنها دسترسی داشته باشند. حتی اگر صفحه گوشی قفل شده باشد، اتصال ماهواره‌ای حفظ می‌شود و اگر به ماهواره دسترسی نداشته باشید، آیفون به شما اطلاع می‌دهد که برای دسترسی به پوشش ماهواره مثلاً به راست بچرخید یا چپ.

با توجه به اینکه 22 روز بیشتر از ماه جاری باقی نمانده، به احتمال زیاد اپل به زودی قابلیت اتصال به شبکه ماهواره‌ای را برای کاربران آیفون 14 فراهم می‌کند. اپل اعلام کرده که استفاده از این سرویس برای 2 سال اول رایگان است که این نشان دهنده عزم این شرکت برای پولی کردن این سرویس در آینده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت اتصال ماهواره‌ای سری آیفون 14 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو