ساخت کاسه با برگ پاییزی برای استقبال از پاییز

ساخت کاسه با برگ پاییزی برای استقبال از پاییز


منبع: کاغذ رنگی

24

1401/8/17

23:54


حتما تا حالا عکس‌هایی را دیده‌اید که رنگ و دکوراسیون‌شان شما را یاد پاییز بیندازد. ترکیبی از پالتوها، دفتر و کتاب و خلاصه هر وسیله‌ای که طیفی از رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و قهوه‌ای داشته‌ باشد. کاردستی کاسه با برگ پاییزی کاغذرنگی هم همین حال‌وهوا را دارد. مطمئن باشید بعد از ساخت کاسه با برگ، […]

ساخت کاسه با برگ پاییزی برای استقبال از پاییز

حتما تا حالا عکس‌هایی را دیده‌اید که رنگ و دکوراسیون‌شان شما را یاد پاییز بیندازد. ترکیبی از پالتوها، دفتر و کتاب و خلاصه هر وسیله‌ای که طیفی از رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و قهوه‌ای داشته‌ باشد. کاردستی کاسه با برگ پاییزی کاغذرنگی هم همین حال‌وهوا را دارد.

مطمئن باشید بعد از ساخت کاسه با برگ، حس پاییز در همه خانه بپیچد و حال‌وهوایتان را پاییزی می‌کند.

وسایل مورد نیاز

  • برگ مصنوعی

    برگ‌های پارچه‌ای (برگ مصنوعی)
  • چسب چوب

    سفت‌کننده پارچه (چسب چوب)

تجهیزات حین کار

  • بادکنک

    ۱ عدد
    بادکنک
  • سوزن

    سوزن
  • قیچی

    قیچی
  • اتو
  • قلمو فومی
  • کاسه (اندازه بادکنک)
  • کاسه یا بشقاب اضافه

مراحل ساخت یک کاسه با برگ پاییزی

همانطور که احتمالا می‌دانید این کاردستی برای کودکان ساخته نشده است. شما می‌توانید این کاسه با برگ پاییزی را برای منزل یا تزیین روی میز استفاده کنید.

۱. آماده‌سازی برگ‌های کاسه

برگ‌های مصنوعی معمولا روی یک شاخه پلاستکی به ‌هم وصل‌شده‌اند. اول یکی یکی آن‌ها را از شاخه جدا کنید.

آماده‌سازی برگ‌های کاسه

پلاستیک‌هایی مثل رگه‌های برگ و احتمالا مقداری چسب خشک‌شده به هر کدام از برگ‌ها چسبیده ‌است. آن‌ها را با دست یا نهایتا با ناخن کاملا جدا کنید تا مزاحم ساخت کاسه برگ پاییزی نباشند.

آماده‌سازی برگ‌های کاسه

حالا هر برگ را اتو بزنید تا کاملا صاف و بدون چروک باشد. یادتان باشد اگر برگ بافت مومی یا پلاستیکی دارد، حتما آن را بین دو تکه کاغذ روغنی اتو کنید تا هم اتو خراب نشود و هم برگ!

اتو کشیدن روی برگ ها

۲. باد کردن و جای بادکنک

بعد از آماده کردن برگ‌ها وقت آن است که بادکنک را باد کنید و گره بزنید.

حالا آن را از سمت گره داخل کاسه قرار دهید. کاسه باید آن‌قدر بزرگ و پهن باشد که حداقل ۱.۳ بادکنک برای کاردستی کاسه برگی پاییزی در آن جا شود. این‌طوری بادکنک حین کار ثابت می‌ماند.

باد کردن بادکنک

اگر کاسه‌‌ای که انتخاب کرده‌اید، سبک است، می‌توانید با چسباندن آن به میز کار، آن را ثابت کنید تا حین کار نلغزد و بادکنک را تکان ندهد.

نکته دیگر این‌که اگر رنگ بادکنک متضاد رنگ برگ‌ها باشد، خیلی بهتر است. چون به‌ راحتی از نبود فاصله بین برگ‌های چسبیده ‌شده کاردستی کاسه برگی پاییزی مطمئن خواهید شد.

۳. چسباندن برگ‌ها به بادکنک

حالا حدود ۱.۴ فنجان چسب سفت‌کننده پارچه را داخل یک کاسه یا بشقاب بریزید. میزان چسب باید انقدری باشد که بتوانید به راحتی از آن برای کار استفاده کنید.

چسباندن برگ ها به بادکنک

 با قلمو فومی یک لایه نازک از آن را روی قسمت بالایی بادکنک بکشید تا برگ‌های کاردستی کاسه برگی را به آن بچسبانید. چسب زیادی نریزید تا برگ‌ها به خوبی روی سطح بادکنک در جای خود محکم شوند.

مالیدن چسب به بادکنک

یکی از برگ‌ها را در مرکز بادکنک بگذارید. این برگ درواقع وسط کاسه شماست و سایر برگ‌های مصنوعی کاردستی کاسه برگی پاییزی به آرامی اطراف آن روی هم خواهند چسبید.

چسباندن برگ های پاییزی به بادکنک

یک لایه سفت‌کننده پارچه روی برگ بزنید و برگ دوم را به روی سطح بادکنک اضافه کنید. حواستان باشد فاصله دو برگ نباید طوری باشد که از بینشان رنگ بادکنک دیده شود.

مراحل تکمیل برگ ها روی بادکنک

نحوه چسباندن برگ‌ها باید طوری‌ باشد که با برگ قبلی مقداری هم‌پوشانی داشته‌ باشند؛ چراکه بدون این کار کاردستی کاسه برگی اصلا شکل نمی‌گیرد و دیوار آن ساخته نخواهد شد.

چسباندن برگ به بادکنک برای کاسه پاییزی

مقدار بیشتری سفت‌کننده پارچه روی برگ بعدی بزنید و همین ‌طور کار را با اضافه‌ کردن برگ‌ها ادامه دهید. این مرحله را تا جایی پیش ببرید که عمق کاسه برگی به اندازه مدنظرتان برسد.

چسباندن همه برگ ها به بادکنک

باید یک لایه سفت‌کننده پارچه رو و زیر همه برگ‌های کاردستی کاسه با برگ پاییزی وجود داشته‌ باشد. اگر لازم بود در آخر، سفت‌کننده بیشتری اضافه کنید تا همه برگ‌ها به ‌خوبی به‌ هم بچسبند.

برگ های چسبیده شده به بادکنک برای کاسه پاییزی

حالا که همه برگ‌ها را به طور کامل و با عمق مناسب چسباندید، وقت آن است که بادکنک کاسه با برگ پاییزی را حدود ۳ ساعت کنار بگذارید تا کامل خشک شود.

کاسه پاییزی

۴. ترکاندن بادکنک

همه قسمت‌های این مرحله را با دقت و آرام انجام دهید تا کاسه را سالم در بیاورید. اول بادکنک را از کاسه در آورید. بعد یک سوراخ کوچک نزدیک گره بادکنک ایجاد کنید.

ترکاندن بادکنک برای جداسازی برگ ها

بعد از این‌که بادکنک به‌آرامی خالی شد، کاسه برگی را از آن جدا کنید. سفت‌کننده پارچه اضافی را از بالا و اطراف ظرف با دست یا با قیچی جدا کنید. کاسه را دوباره با دست کمی شکل دهید تا گرد شود.

ترکاندن بادکنک با قیچی

حواستان باشد ترکاندن ناگهانی بادکنک می‌تواند همه زحمات شما را خراب کند. بنابراین خیلی مهم است که حتما آرام‌آرام باد آن را خالی کنید.

جداسازی برگ های پاییزی از بادکنک

کاسه برگی آماده است! یکی از قشنگ‌ترین ظرف‌های رومیزی که تا حالا دیده‌اید. شما می‌توانید در این کاسه آب‌نبات یا تزیینات پاییزی مثل کاج و بلوط بریزید یا آن را به‌عنوان جا کلیدی و جای عینک‌آفتابی، کنار در خانه روی یک میز بگذارید.

کاسه پاییزی با برگ های زرد

برای ساخت کاسه با برگ پاییزی چه نوع برگی لازم است؟

برگ‌ها باید نازک و انعطاف‌پذیر و تا جای ممکن شبیه بافت پارچه باشند (مثلا برگ‌های پارچه‌ای). برگ‌های سفت یا دارای بافت پلاستیکی و مومی، روی بادکنک کاردستی کاسه برگی صاف نمی‌نشینند و احتمالا به‌یکدیگر نمی‌چسبند.

کاردستی کاسه پاییزی

آیا باید برگ‌ها را اتو کنید؟

بله! برای این‌که بافت صافی داشته‌ باشید که به طور کامل روی بادکنک بچسبد، بهتر است برگ‌ها را اتو کنید. با این روش، چروک‌های برگ باز می‌شود و یک برگ صاف و کاملا باز خواهید داشت.

اتو برگ ها برای ساخت کاردستی کاسه پاییزی

آیا می‌توانید از چسب معمولی استفاده کنم؟

احتمالا از نتایج استفاده از این دو چسب به‌ ویژه چسب معمولی راضی نخواهید بود. چسباندن برگ‌ها با چسب معمولی واقعا کار سختی است و در آخر یک کاسه انعطاف‌پذر دارید که برگ‌هایش به وسط آن می‌غلتند.

چسب مورد نیاز برای ساخت کاردستی کاسه پاییزی

آیا می‌توانید یک کاسه با برگ بدون بادکنک بسازم؟

بله شما می‌توانید به‌راحتی، یک کاسه انتخاب کنید و بدانید که کاسه برگی قرار است شکل آن باشد. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و برگ‌ها را روی آن پوشش پلاستیکی بچسبانید.

کاسه بدون برگ

بعد از چند ساعت که برگ‌ها خشک شدند، برگ‌ها را با پوشش پلاستیکی زیرشان از کاسه جدا و پلاستیک را هم به‌آرامی از برگ‌ها جدا کنید. یکی دو ساعت دیگر هم زمان بدهید تا برگ‌ها کاملا خشک شوند و بعد کارتان را نهایی کنید.

اگر شما هم کاسه با برگ پاییزی را درست کردید، نظرتان را درباره آن با سایر مخاطبان مجله خلاقیت کاغذ رنگی در میان بگذارید.

نظرات


تصویری


ویدئو