طرح مفهومی هواوی برای میادین هوشمند استخراج نفت و گاز معرفی شد

منبع: تکراتو

11

1401/8/18

09:33


هواوی یک طرح مفهومی مسئله محور برای میادین هوشمند استخراج نفت و گاز در نظر گرفته است. به نظر باید شاهد به‌کارگیری فناوری هواوی در میادین نفت و گاز باشیم.

طرح مفهومی هواوی برای میادین هوشمند استخراج نفت و گاز معرفی شد

هواوی یک طرح مفهومی مسئله محور برای میادین هوشمند استخراج نفت و گاز در نظر گرفته است. به نظر باید شاهد به‌کارگیری فناوری هواوی در میادین نفت و گاز باشیم.

کنفرانس هواوی کانکت (اجلاس نفت و گاز چین) اخیراً در شنژن چین برگزار شد. در این رویداد، هواوی یک طرح مفهومی برای میادین هوشمند استخراج نفت و گاز منتشر کرد. این راه حل سه جنبه را در بر می‌گیرد: «موقعیت چاه هوشمند، محل میدان هوشمند و یک شبکه از میادین نفت و گاز». هواوی ادعا می‌کند که به تحقق تولید کارآمد و هوشمند شدن میادین نفت و گاز از طریق فناوری دیجیتال کمک می‌کند.

معمولاً هسته اصلی تولید نفت و گاز و بیشتر موقعیت‌های چاه نفت و گاز در مکان‌های دورافتاده با محیط‌های سخت قرار دارند. بسیاری از این محل‌ها با چالش‌هایی مانند جمع‌آوری سخت داده‌ها، مدیریت دشوار تجهیزات و زمان‌بندی ضعیف برای بازخورد نسبت به شرایط کاری مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: ردپای مافیای زباله در توده گاز متان تهران ؛ بوی فساد درآمده، شهرداری چه چیزی را تکذیب می‌کند؟

جزئیات طرح مفهومی هواوی برای میادین هوشمند استخراج نفت و گاز

در این راستا طرح مفهومی موقعیت چاه هوشمند هوآوی راه حلی دارد. این یک ترمینال فیوژن هوشمند جدید در محل چاه به ارمغان می‌آورد تا جایگزین مدل‌ها و نظام قدیمی شود. طراحی قدیمی از یک پایانه کنترل از راه دور چاه، سوئیچ و فرستنده و گیرنده رشته‌ای بهره می‌برد. این طرح کاملا پیچیده است.

میادین هوشمند استخراج نفت و گاز

در مقابل طرح مفهومی هوآوی ساختار ساده‌ای دارد که کارکرد و نگهداری آن را آسان‌تر می‌کند. این طرح اطمینان حاصل می‌کند که شرکت‌ها کسب و کار خود را در زمان درست و به موقع در کنار محل چاه به پایان می‌رسانند. هوش مصنوعی ویدیویی نیز به تولید داده‌ها مرتبط است. بنابراین، تکنسین‌ها می‌توانند به طور خودکار خطرات ناگهانی را از راه دور تشخیص داده و آن‌ها را متوقف کنند.

ایستگاه‌های میادین نفت و گاز محل‌های جمع‌آوری و فرآوری نفت و گاز هستند. آن‌ها از ایمنی تولید و امنیت محیطی دقیقی برخوردارند. در حال حاضر، فرایند دیجیتالی شدن در میادین هوشمند استخراج نفت و گاز هنوز آنچنان پیشرفته نیست. مشکلاتی در حوزه‌هایی مانند نقص در بسیاری از سیستم‌های کاربردی، اشتراک‌گذاری دشوار داده‌ها و بازرسی امنیتی دستی وجود دارد.

میادین هوشمند استخراج نفت و گاز

بر این اساس هواوی پایگاه‌های دیجیتالی میادین هوشمند نفت و گاز را ارائه می‌کند. این شرکت با شرکای صنعتی خود برای ساخت ایستگاه‌های هوشمند در حوزه «امنیت محل چاه‌ها و میادین نفت و گاز، بازرسی، مدیریت تجهیزات و مدیریت اضطراری» همکاری می‌کند. مطابق این طرح، زمان واکنش اضطراری امنیتی از 30 دقیقه به 5 دقیقه کاهش می‌یابد.

همچنین، ربات بازرسی حجم کار، میزان بازرسی کلی انبار را 40 تا 50 درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این، راندمان عملیات و نگهداری از تجهیزات را تا 50 درصد بهبود می‌بخشد. همچنین، این سیستم فرآیند تبدیل «دفاع هوایی غیرنظامی» به «دفاع فنی» را تحقق می‌بخشد. بنابراین این طرح به ارتقای اطلاعات ایستگاه کمک می‌کند.

هوآوی در این طرح معماری ساده و یکپارچه‌ای دارد. همچنین نگهداری از تجهیزات و بهره‌برداری نیز یکپارچه هستند. این بدان معنی است که یک شبکه برای انجام وظایف چند منظوره وجود دارد. این سیستم همچنین امنیت میادین نفت و گاز را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح مفهومی هواوی برای میادین هوشمند استخراج نفت و گاز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizchina

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو