همکاری گوگل و رنو برای تولید خودرو نرم‌افزار محور

منبع: تکراتو

15

1401/8/18

10:02


همکاری گوگل و رنو برای طراحی نرم‌افزارهای مخصوص خودروهای رنو گسترش پیدا می‌کند. اطلاعات بیشتر از این همکاری را در این مطلب دنبال کنید.

همکاری گوگل و رنو برای تولید خودرو نرم‌افزار محور

همکاری گوگل و رنو برای طراحی نرم‌افزارهای مخصوص خودروهای رنو گسترش پیدا می‌کند. اطلاعات بیشتر از این همکاری را در این مطلب دنبال کنید.

گوگل و رنو همکاری پنج ساله خودشان را گسترش می‌دهند تا طراحی یک پلتفرم نرم‌افزاری پیشرفته برای خودروهای آینده را در این همکاری‌ها پوشش دهند. این خودروی نرم‌افزار محور، با سیستم‌عامل Android Automotive گوگل ساخته شده و داده‌ها را برای پردازش به سرورهای کلود این شرکت ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: حراج ماشین قهرمانی مایکل شوماخر ؛ مزایده میلیون دلاری فراری!

جزئیات طرح همکاری گوگل و رنو

در سال 2018، رنو در راستای یک طرح همکاری بزرگتر بین گوگل و اتحاد سه شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی که یکی از بزرگترین گروه‌های خودروساز جهان محسوب می‌شود، قراردادی با گوگل بست. طبق این قرارداد، رنو سیستم‌عامل مخصوص گوگل برای خودرو را که شامل پلی‌استور، نقشه‌ها و دستیار هوشمند گوگل است به رسمیت شناخته و در محصولات خودش از آن استفاده می‌کند.

همکاری گوگل و رنو

اما اعلامیه امروز فقط مربوط به گوگل و رنو است و البته بر چهار برند زیرمجموعه این شرکت یعنی رنو، داچیا، آلپاین و Mobilize هم اعمال می‌شود. رنو اعلام کرده که گوگل را به عنوان ارائه دهنده خدمات ابر اصلی خودش انتخاب می‌کند (خودروسازان دیگر برای این کار «وب سرویس‌های آمازون» را انتخاب کرده‌اند).

هدف اولین قرارداد این است که اندروید در میلیون‌ها خودروی جدید نصب شود اما اعلامیه امروز کمی پیچیده‌تر است. گوگل و رنو اعلام کرده‌اند که با هم یک “دوقلوی دیجیتال” می‌سازند؛ یعنی یک کپی مجازی از خودرویی که مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای ادغام راحت‌تر و روان‌تر سرویس‌های جدید در خودرو و ایجاد اپلیکیشن‌های جدید مخصوص خدمات درون خودرویی و خارج از آن است.

گوگل و رنو ادعا کرده‌اند که همکاری این دو شرکت در زمینه نرم‌افزار و آزمایش قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی، به ارتقای عملکرد این خودروها از طریق تشخیص بلادرنگ کمک می‌کند. با وجود این فناوری، هوش مصنوعی خودرو می‌تواند نیاز به تعمیر یا ارزیابی را به اطلاع مالک برساند. بعلاوه، مالک می‌تواند مواردی مثل رفتار خودرو در هنگام رانندگی، مقاصدی که زیاد به آنها سر می‌زند و محل‌های شارژ خودروی برقی را تعریف کند. همچنین می‌توان با استفاده از داده‌های واقعی به دست آمده از خود ماشین، نوع بیمه آن را تنظیم کرد.

سایر خودروسازان هم در راستای رقابت با تسلا که به نوعی در این حوزه پیشگام محسوب می‌شود، در حال طراحی خودروهای نرم‌افزار محور هستند. ایده نهایی این است که خودرو از نظر سخت‌افزاری یکسری مشخصات پایه را داشته باشد و اینکه امکانات آن بیشتر توسط نرم‌افزار خودرو تعیین شوند که امکان ارتقا و به‌روزرسانی آن وجود داشته باشد.

حدوداً یک دهه هست که گوگل سعی دارد وارد بازار خودرو شود اما نگرانی خودروسازان از رقابت به نوعی تلاش‌های این شرکت را بی‌اثر کرده بود. حالا این شرکت موفق شده خودروسازان بزرگ از جمله فورد، جنرال موتورز، ولوو، هوندا و بی‌ام‌وی را با خود همراه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این همکاری گوگل و رنو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو