فیلم وسپر Vesper) 2022) | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم وسپر Vesper) 2022) | داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

140

1401/8/18

10:07


فیلم وسپر Vesper) 2022) | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم وسپر یک فیلم دیستوپیایی در ژانر علمی تخیلی محصول 2022 است. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی فیلم سینمایی Vesper 2022 بپردازیم.

فیلم وسپر یک فیلم علمی تخیلی محصول 2022 به کارگردانی کریستینا بوژیته (Kristina Buožytė) و برونو سامپر (Bruno Samper) با بازی رافیلا چپمن (Raffiella Chapman)، ادی مارسان (Eddie Marsan)، رزی مک ایون (Rosie McEwen) و ریچارد بریک (Richard Brake) است. خلاصه ی فیلم سینمایی وسپر در یک زمین آخرالزمانی تیره و تار اتفاق می‌افتد، دختری 13 ساله را دنبال می‌کند که در هک زیستی مهارت دارد. این فیلم برای رقابت در جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری 2022 انتخاب شد. تاریخ اکران فیلم سینمایی Vesper 2022 برابر 17 آگوست 2022 (26 مرداد 1401) است. با معرفی فیلم سینمایی Vesper 2022 همراه ما باشید.

در ویدیو زیر می‌توانید تریلر فیلم وسپر ۲۰۲۲ را با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

فهرست مطالب:

داستان فیلم وسپر ۲۰۲۲

فیلم سینمایی Vesper 2022

پس از فروپاشی اکوسیستم زمین، وسپر، دختر 13 ساله‌ای که با پدر فلج خود برای زنده ماندن تلاش می‌کند، با زنی با رازی خاصی آشنا می‌شود که او را مجبور می‌کند تا از هوش، قدرت و توانایی‌های هک زیستی خود برای مبارزه برای احتمال داشتن یک زندگی استفاده کند. مدت زمان فیلم سینمایی وسپر 114 دقیقه است.

بازیگران فیلم وسپر ۲۰۲۲

این فیلم شش سال است که توسط کارگردانان/نویسندگان کریستینا بوژیته و برونو سامپر در حال ساخت است که قبلاً در سال 2012 در فیلم Vanishing Waves با هم همکاری کرده بودند. آنها تصمیم گرفتند که آن را به زبان انگلیسی به تصویر بکشند تا جذابیت آن را گسترش دهند. این فیلم در ویلنیوس، لیتوانی، بیشتر در فضای باز به جز صحنه‌های داخل خانه وسپر، که در یک استودیو فیلمبرداری شده بود، فیلمبرداری شد.

فیلمبردار فلیکساس ابروکاوسکاس (Feliksas Abrukauskas) از نقاشی‌های یوهانس ورمیر و رامبراند برای نور الهام گرفته است. در حالی که جلوه‌های بصری در فیلم وجود دارد، آنها بیشتر برای تقویت یک عکس با یک گیاه یا یک کشتی هستند، زیرا هیچ صحنه‌ای در برابر پرده سبز فیلمبرداری نشده است. در ادامه به معرفی بازیگران فیلم سینمایی Vesper 2022 می‌پردازیم.

رافیلا چاپمن در نقش وسپر

نقد فیلم سینمایی وسپر

رافیلا چاپمن متولد 11 اکتبر 2007 (15 سال) یک بازیگر کودک بریتانیایی با پیشینه بریتانیایی، ایتالیایی است که در بسیاری از فیلم‌ و سریال‌های تلویزیونی برجسته، از جمله بیوگرافی رمانتیک The Theory of Everything، فیلم فانتزی Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children، مجموعه تلویزیونی فانتزی درام His Dark Materials و فیلم علمی تخیلی Infinite بازی کرده است. او در فیلم علمی تخیلی دیستوپیایی Vesper که در سال 2022 اکران شد، نقش اصلی وسپر را بازی می‌کند.

ادوارد مارسان در نقش جوناس، عمو وسپر

دانلود فیلم وسپر

ادوارد موریس چارلز مارسان متولد 19 ژوئن 1968 (54 سال) یک هنرپیشه انگلیسی است. او برنده جایزه حلقه منتقدان فیلم لندن و جایزه انجمن ملی منتقدان فیلم برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم Happy Go Lucky (2008) شد.

مارسان در فیلم‌هایی مانند Gangster No. 1 (2000)، نیروی نهایی (2002)، سیاسی اکشن V for Vendetta (2006)، اکشن فضایی Mission: Impossible III (2006)، بیوگرافی کمدی Sixty Six (2006)، رمزآلود اکشن Sherlock Holmes (2008)، فیلم جنگی War Horse (2011)، رمزآلود اکشن Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)، فیلم The Best of Men (2012)، علمی تخیلی The World’s End (2013)، درام Still Life (2013) و نقش‌های اصلی تلویزیونی او شامل نقش تری در سریال Ray Donovan (2013-2020) و در نقش آقای نورل در سریال بی‌بی‌سی Jonathan Strange & Mr Norrell (2015) می‌شود.

ریچارد بریک در نقش داریوس، پدر وسپر

فیلم وسپر

ریچارد کالین بریک متولد 30 نوامبر 1964 (57 سال) یک بازیگر ولزی آمریکایی است که به خاطر نقش‌های فرعی خود به عنوان جو چیل در فیلم Batman  (2005)، Doom Head  و شیمیدان در Mandy (2018) شناخته شده است. و همچنین نقش اصلی او در نقش باب رید در فیلم Perfect Skin (2018). او همچنین نقش‌های فرعی در تلویزیون به‌عنوان پادشاه شب در فصل‌های چهارم و پنجم Game of Thrones، نقش کنراد هارلو در فصل اول Absentia و نقش آنتون کالدین در فصل سوم Peaky Blinders داشت.

دیگر بازیگران فیلم سینمایی Vesper 2022 عبارتند از:

  • روزی مک‌اون (Rosy McEwen) در نقش کامیلیا، شهروند سیتادل
  • ملانی گایدوس (Melanie Gaydos) در نقش جاگ، یک انسان بیولوژیک
  • ادموند دن (Edmund Dehn) در نقش الیسا، پدر کامیلیا
  • ماتوی بوراوکوف (Matvej Buravkov) در نقش بوز
  • ماریوس دمیسکیس (Marijus Demiskis) در نقش مد
  • مارکاس ایمونتاس (Markas Eimontas) در نقش مو
  • تیتاس روکاس (Titas Rukas) در نقش بک
  • مارکاس ساگایتیس (Markas Sagaitis) در نقش فیتز

امتیازات و بررسی فیلم وسپر ۲۰۲۲

در نقد فیلم سینمایی وسپر باید بگوییم که این فیلم در نظر منتقدان فیلم موفق‌تری بود نسبت به تماشاگران فیلم و توانست نمره 6 از 10 را در IMDb و در نظرسنجی گوگل 71 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. همینطور در نقد و بررسی راتن تومیتوز، 89 درصد از نقدهای منتقدان مثبت هستند. همچنین در متاکریتیک تا کنون 12 نقد دریافت کرده که از آنها 10 نقد مثبت و 2 نقد متوسط بوده‌است و میانگین امتیازی که این فیلم دریافت کرده 70 از 100 است.

The Film Stage | جرد مبارک (83)

فیلم سینمایی Vesper 2022 بزرگ‌نمایی می‌کند تا مبارزه بشریت را نشان دهد. با یک وزش باد (و برخی تلفات غم انگیز)، سلامتی و رفاه می‌تواند دوباره از آن او (و ما) شود.

The Guardian | لسلی فلپرین (80)

فیلم وسپر مانند یک فیلم کالت در انتظار کشف شدن بازی می‌کند. این داستان به طرز ماهرانه‌ای یک داستان دوستانه متقاعد کننده را در مورد زنده ماندن یک دختر نوجوان در یک محیط خصمانه با ساختمان‌های متراکم و متفکرانه در جهان ترکیب می‌کند، چیزی که برای جلب نظر بینندگان بد فکر لازم است. این ترکیب زیرک، روایتی است، که ایجاد می‌کند که نفس می‌کشد و گسترش می‌یابد، مانند یکی از میسلیوم‌های عجیب و غریب مانند اشکال زندگی که داستان را پر می‌کند.

RogerEbert.com | سایمون ابراماس (75)

فیلم وسپر فقط از بینندگان نمی‌خواهد که یک مورد ناامیدکننده دیگر را ریشه‌یابی کنند، زیرا او در تلاش است تا بر شرایط نامطلوب زندگی پیروز شود. درعوض، از ما می‌خواهد که با قهرمان جوانی که فکر می‌کند در آستانه پیشرفت است و دائما نگران اشتباه کردنش است، وقت بگذرانیم.

Collider | مگی لاویت (75)

در هسته خود، فیلم سینمایی Vesper 2022 مانند یک افسانه تاریک است، مانند چیزی که از داستان‌های جن زده و قصه‌های گریمز متولد شده‌است.

دانلود فیلم وسپر

The New York Times | نیکولاس راپولد (70)

زیبایی غم‌انگیز و حس تخیلی ظریف، فیلم سینمایی Vesper 2022 که آن را از بیشتر داستان‌های آخرالزمانی متمایز می‌کند.

Wall Street Journal | کایل اسمیت (70)

درام علمی تخیلی دیستوپایی Vesper گالری از تصاویر خیره کننده است که در آینده‌ای عجیب و غریب و فریبنده اتفاق می‌افتد. دنیای جدیدی که به تصویر می‌کشد، هم ابتدایی و هم پیشرفته است، پر از گیاهان و جانوران با جزئیات فراوان که نشان‌دهنده گونه‌های عجیب و غریب جدیدی است که پس از آزمایش‌های فراوان بشر با مهندسی ژنتیک به وجود آمدند.

IndieWire | دیوید ارلیش (67)

زمانی که این اثر بسیار هیجان‌انگیز علمی تخیلی کم هزینه به صحنه پایانی خود می‌رسد، واضح‌ترین نکته این است که تنها امید ما برای بقا از ابتدا در ما رمزگذاری شده است.

Los Angeles Times | نوئل مورای (60)

فیلم سینمایی Vesper 2022 در جنبه هنری داستان‌های علمی تخیلی است و بیشتر بر شخصیت و محیط متمرکز است تا هیجانات محوری.

کلام آخر

نقد فیلم سینمایی وسپر

در این مقاله از پلازا به نقد و بررسی فیلم وسپر ۲۰۲۲ پرداختیم؛ فیلمی دیستوپیایی، علمی تخیلی با بازی ستارگانی مانند رافیلا چاپمن و ریچارد بریک که در نظر منتقدان فیلم موفق‌تری بود تا در نظر تماشاگران. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ آیا برای دانلود فیلم وسپر ترغیب شدید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره فیلم سینمایی Vesper 2022 به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو