(اختصاصی ساعدنیوز) چرا نازنین بنیادی جایگزین مسیح علینژاد شد؟

(اختصاصی ساعدنیوز) چرا نازنین بنیادی جایگزین مسیح علینژاد شد؟


منبع: ساعد نیوز

20

1401/8/18

10:42


شاید سرنوشت مسیح علینژاد درسی باشد برای بسیاری از نفرت پراکنان و وطن ستیزان! علینژاد مدت ها بر علیه وطن و مردم اش در برابر مستکبرین خوش رقصید ولی در نهایت، یک رقاصه جای او را در صحنه گردانی آشوب ها گرفت. ساعدنیوز در گفتگو با حبیب ترکاشوند کارشناس مسائل ایران به این موضوع پرداخته است.

(اختصاصی ساعدنیوز) چرا نازنین بنیادی جایگزین مسیح علینژاد شد؟

سه سال برای این فتنه جدید تدارک دیده بودند و منتظر ایجاد یک جرقه بودند تا اغتشاشات سراسری را به صورت کامل راه اندازی کنند و انقلاب رنگی مد نظر خودشان را پیش ببرند.

ساعدنیوز: مدتی است که کشور دچار موجی از اغتشاشات و آشوب های خیابانی است و متأسفانه بسیاری از مدافعین امنیت در این حوادث به شهادت رسیدند و در برخی مواقع به زیرساخت های مهم کشور نیز آسیب زده شده است. تحلیل حضرتعالی از پشت پرده این اغتشاشات چیست؟

حبیب ترکاشوند: بسم الله الرحمن الرحیم؛ درباره اغتشاشات اخیر باید بگوئیم که به تعبیر رهبر انقلاب، این حوادث اغتشاش نبوده بلکه یک جنگ ترکیبی است. اما اگر من بخواهم درباره این جنگ ترکیبی صحبت کنم، یک مثال تاریخی می زنم. ما سه تا فتنه بزرگ در سه دهه اخیر داشتیم. اول فتنه 78، دوم فتنه 88 و سوم فتنه 98.

در فتنه 78، محور دانشگاه و دانشجو بود و بهانه آن، یک روزنامه بود که دانشگاه ها را به بهانه آن به هم ریختند و این آشوب به جامعه تسری پیدا نکرد. در فتنه 88، بحث انتخابات و موضوع سیاسی بود و آن را به کلیت حاکمیت ارتباط دادند و با این پروژه، مردم را به خیابان ها کشاندند تا این که طرفداران آقای موسوی متوجه شدند که فریب خوردند و همان مردم در 9 دی آمدند و علیه فتنه گرها شعار دادند و بزرگترین راهپیمایی 40 ساله انقلاب را رقم زدند که به یوم الله 9 دی معروف شد.

در فتنه 98، بحث اعتراضات مردم به 3 برابر شدن قیمت بنزین به یکباره بود. موضوع اقتصاد بود. در این برهه، ترکیب همه این ها انجام شده است. هم بحث اقتصادی است، هم بحث سیاسی است، هم دانشگاه و حتی اجتماعی با محوریت موضوع حجاب! از این لحاظ ما امروز با یک جنگ ترکیبی مواجهیم.

پازل های متعددی را برای این قضیه چیده اند. به این معنا که هر پلنی که به نتیجه رسید، فبهاالمراد و اگر به نتیجه نرسید، پلن بعدی در دستور کار قرار میگیرد. سر قضیه مهسا امینی هرچند بحث بر سر موضوع دیگری در مهر ماه بود، اما وقتی موضوع مهسا امینی پیش آمد، فتنه گران با تمرکز بر روی همین موضوع، به این بهانه دامن زدند.

سه سال برای این فتنه جدید تدارک دیده بودند و منتظر ایجاد یک جرقه بودند تا اغتشاشات سراسری را به صورت کامل راه اندازی کنند و انقلاب رنگی مد نظر خودشان را پیش ببرند. موضوع مهسا امینی اتفاق افتاد. وقتی دروغ هایشان هویدا شد، سریع دروغ های بعدی و کشته سازی های بعدی در دستور کار قرار گرفت. نیکا شاکرمی و سارینا نجفی دو نمونه از همین کشته سازی ها است.

بعد از آن که هر کدام از این ها کم رنگ می شد، موضوع دیگری برجسته می شد. بحث زاهدان را شروع کردند تا به اختلافات مذهبی دامن بزنند. تلاش کردند تا قوم بلوچ را تحریک کنند. از سوی دیگر، با توجه به تعلق خانم مهسا امینی به قومیت کُرد، بحث تحریک کردن کُردها نیز در دستور کار قرار گرفت و بحث تجزیه کردستان مطرح شد. بلافاصله موضوع کشته سازی در اردبیل را پیگیری کردند تا تُرک ها را تحریک کنند. اینها همه به نتیجه نرسیده و مردم فهمیده اند که موضوع دیگری مد نظر است.

قطعاً پلن های دیگری را شروع می کنند.

تصویر

بررسی ها حاکی از آن است که 80 درصد حاضرین در تجمع آلمان، غیرایرانی و از ملیت های دیگر بودند.

ساعدنیوز: یکی از وجوه جالب توجه این اغتشاشات، بسیج رسانه های معاند و پوشش 24 ساعته تحولات در کف خیابان های کشور بوده است. اساساً رسانه های معاند در خارج از کشور چه تأثیری در تداوم این آشوب ها در کشور داشته اند؟

حبیب ترکاشوند: در بُعد رسانه ای، پازل های متعددی را تعیین کردند. هم تمام رسانه های معاند و ضدایرانی بین المللی را پای کار آوردند. از شبکه ی سعودی اینترنشنال تا بی بی سی تا رادیو فردا تا رادیو آمریکا و رسانه های آلمانی همه بسیج شدند تا فضای رسانه ای برعلیه جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت شکل بگیرد.

ضدانقلاب را در تمام کشورها تحریک کردند تا با صدمه زدن به سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک ایران در خارج از کشور، تجمعات، آوردن ملیت های دیگر در داخل تجمعات به این قائله دامن زده شود. به طور مثال، تجمع آلمان که در آن 16 پرچم رنگارنگ در این تجمع به اهتزاز درآمد، با حضور افرادی از ملیت های مختلف انجام شد. بررسی ها حاکی از آن است که 80 درصد حاضرین در این تجمع، غیرایرانی و از ملیت های دیگر بودند. جالب است بدانید که کل تجمع طبق گزارش پلیس آلمان، 35 هزار نفر بوده، که با تبلیغات یک هفته ای و هزینه هنگفت و تأمین اتوبوس برای حمل و نقل این معترضین، 80 درصد حاضرین غیرایرانی بودند! با وعده های مختلف، این افراد را به برلین کشاندند.

تصویر

برای رژیم ایالات متحده افراد مهم نیستند و افراد فقط مُهره های شطرنج هستند که تا جایی کارایی دارند که بتوانند در صحنه حضور داشته باشند و مفید واقع شوند.

ساعدنیوز: در جریان این اغتشاشات، ما شاهد معرفی چهر های جدید اپوزیسیون برای لیدری و جایگزین شدن با چهره های منفور و رسوایی مثل مسیح علینژاد و رضا پهلوی بودیم. چرا نازنین بنیادی علیرغم ناشناخته بودن در ایران، جایگزین علینژاد شد؟

حبیب ترکاشوند: خانم مسیح علینژاد که چند سالی است به عنوان فعال حقوق بشر یا حامی زنان در آمریکا فعال است، پیشتر یک خبرنگار پارلمانی بود. ما او را می شناختیم و خبرنگار آنچنان مطرحی هم در آن زمان نبود. بعد از آغاز اغتشاشات در کشور او مثل همیشه به میدان آمد تا به این اغتشاشات دامن بزند.

اما این بار نیاز به کسی بود که پرونده سفیدتری داشته باشد و کمتر لکه سیاه حداقل در بُعد سیاسی در پرونده اش وجود داشته باشد و مسیح علینژاد برای مراکز دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. از اینرو، خانم نازنین بنیادی جایگزین علینژاد شد. بنیادی حداقل به لحاظ سیاسی، چهره چندان شناخته شده ای نبود و بیشتر به خاطر رقاصی در شوهای لس آنجلسی معروف بود. بازی کردن در نقش های دست چندم در فیلم های هالیوودی نیز از دیگر بخش های رزومه کاری وی است. ما سابقه دیگری از او نمی شناسیم.

اما به هر دلیلی، این خانم انتخاب شد. هیچ شاخصه برجسته ای ندارد. این افراد باید در پلن های مختلف بازی کنند. انتظار این بود که خانم علینژاد یا خانم شیرین عبادی را که سالهاست در راستای تحریم کردن ایران تلاش می کند به عنوان فعال حقوق زنان مطرح کنند ولی این کار را نکردند و نازنین بنیادی را با پرونده ای سفیدتر راهی میدان کردند.

شاهد این هستیم که یک فرد غیرسیاسی در جریان این اغتشاشات به عنوان چهره ای دیپلماتیک مطرح می شود و کمپین های حمایتی از او راه اندازی می شود. این نشان می دهد که برای رژیم ایالات متحده افراد مهم نیستند و افراد فقط مُهره های شطرنج هستند که تا جایی کارایی دارند که بتوانند در صحنه حضور داشته باشند و مفید واقع شوند.

هر زمان این مهره ها کارایی خودشان را از دست بدهند، کنار می روند. الان خانم بنیادی ممکن است برای مدتی کارایی داشته باشد. وقتی کارایی وی از دست رفت، حتماً کنار گذاشته می شود و افراد دیگری جایگزین می شوند. چرا در اغتشاشات اخیر جایی برای رضا پهلوی به عنوان شاهزاده ایرانی وجود ندارد؟ چرا به او میدان نمی دهند؟ چرا ایالات متحده و اسرائیل و شبکه های لندن نشین میدانی به رضا پهلوی نمی دهند؟ مگر نمی گفتند که او رهبر اپوزیسیون است؟

با توجه به نفرتی که از این فرد هست، او را عملاً به حاشیه برده اند و اجازه عرض اندام به او در میدان نمی دهند. فردی مثل حامد اسماعیلیون که کمتر شناخته شده بود، به عنوان لیدر اغتشاشات و تجمع برلین معرفی کردند. فردی که ارتباط نزدیکی با منافقین دارد. به خاطر اتفاقی که برای همسر و فرزندش رخ داده، او را بزرگ کرده اند. قطعاً چند صباح دیگر حامد اسماعیلیون را هم کنار خواهند زد و افراد دیگری به صحنه آورده خواهند شد.

بازی با افراد، بازی با برگ هایی که دارند، کار ایالات متحده است. هر فردی به اندازه ای که در پیشبرد اهداف شان کارایی دارد، اهمیت دارد و اگر کارایی نداشته باشد، کارشان را با افراد دیگری پیش می برند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو