با ۷ دمنوش جادوئی برای درمان آنفلوانزا آشنا شوید

با ۷ دمنوش جادوئی برای درمان آنفلوانزا آشنا شوید


منبع: دلتا پیام

17

1401/8/18

10:50


درمان آنفلوانزا و پیشگیری از آن در این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصصین برای افزایش مقاومت بدن دمنوش‌های گیاهی را توصیه می‌کنند.

با ۷ دمنوش جادوئی برای درمان آنفلوانزا آشنا شوید

درمان آنفلوانزا و پیشگیری از آن در این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصصین برای افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا راهکارها و اقداماتی را توصیه می‌کنند. این اقدامات مبتنی بر استفاده از گیاهان به شکل‌های مختلف مانند دمنوش یا روغن‌های گیاهی است. مجله اینترنتی دلتا در این مطلب شما را با دمنوش‌های مخصوص آنفلوانزا آشنا می‌کند.

دمنوش‌های مخصوص درمان آنفلوانزا

در ادامه چند نمونه از دمنوش‌های گیاهی مفید برای آنفولانزا را معرفی می‌کنیم.

درمان آنفلوانزا با زنجبیل

زنجبیل حاوی موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا دفاع کند. نوشیدن روزانه دو لیوان چای زنجبیل تازه می‌تواند ضمن از بین بردن احتقان بینی و گلو موجب بهبود سایر علائم آنفلوانزا نیز شود.

درمان آنفلوانزا با زنجبیل

درمان آنفلوانزا با چای سبز

چای سبز خواص بسیاری مثل کاهش فشار خون و کاهش وزن دارد. اما به دلیل وجود آنتی اکسیدان به طور خاص می‌تواند درمان بسیار مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان آنفلوآنزا باشد. چای سبز حاوی ماده‌ای شیمیایی است که تاثیر مهاری بر ویروس‌ عامل آنفلوآنزا دارد.

درمان آنفلوانزا با میخک

میخک باعث باز شدن ریه‌ها می‌شود و از این طریق می‌تواند حال بیماران مبتلا به آنفولانزا را بهتر کند تا بتوانند به راحتی نفس بکشند.

درمان آنفلوانزا با چای بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه با خاصیت ضدویروسی و ضد باکتریایی از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا دفاع می‌کند. این گیاه مقادیری ویتامین C دارد و می‌تواند از بدن محافظت کند و سیستم ایمنی را قوی‌تر نماید.

بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا

درمان آنفلوانزا با چای نعناع فلفلی

چای نعناع فلفلی یکی از موثرترین دمنوش‌ها برای از بین بردن ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا است. این دمنوش علاوه بر از بین بردن علائم احتقان و تقویت بدن می‌تواند اسهال و استفراغ ناشی از آنفولانزا را نیز درمان کند.

درمان آنفلوانزا با اکالیپتوس

برگ اکالیپتوس تاثیر درمانی زیادی در پایین آوردن تب دارد و می‌تواند بیماری آنفولانزا را به طرز موثری درمان کند. متخصصین استفاده از دمنوش اکالیپتوس را به صورت روزانه به بیماران مبتلا به آنفولانزا توصیه می‌کند. اگر به سرماخوردگی دچار شده‌اید مطلب سرماخورده‌اید؟ دور این ۹ غذا را خط بکشید را از دست ندهید.

درمان آنفلوانزا با چای دارچین

درمان خانگی آنفلوانزا با چای دارچین یک اقدام موثر درمانی است؛ زیرا دارچین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و می‌تواند عامل بیماری را از بین ببرد.

درمان آنفلوانزا با دمنوش دارچین

توجه!

در استفاده از دمنوش‌های گیاهی باید برخی نکات را رعایت کنید. درادامه با این نکات آشنا می‌شوید.

  • در صورتی‌ که باردار هستید قبل از استفاده حتما با پزشک معالج تماس بگیرید و از بی‌خطر بودن دمنوش برای مادر باردار و جنین مطمئن شوید.
  • دمنوش‌ها را با حرارت غیرمستقیم بخار کتری یا روی توری درست کنید و مواظب باشید که نجوشد.
  • برای تهیه‌ دمنوشی با ترکیب چند گیاه حتما از نداشتن تداخلات میان آن گیاه‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید با پزشک خود در مورد نداشتن تداخلات دارویی دمنوش‌های گیاهی با دارو اطمینان کسب کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بروز علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی و گرفتگی آن، تب بالاتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد می‌تواند به عنوان نشانه‌های آنفلوانزا تلقی شود. این علائم با درمان خانگی آنفلوانزا در مراحل ابتدایی بیماری از بین می‌رود.

اما اگر علائم بهبود نیافت و تب باقی ماند، درد روی قفسه سینه احساس کردید، لرز یا تعریق داشتید، در خلط خون یا مخاط مشاهده کردید یا حتی مشکلی در تنفس داشتید باید هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص ریه مراجعه کنید.

درمان آنفلوانزا و مراجعه به پزشک

پیشنهاد مطالعه: مطلب معجزه چای سبز در درمان انواع سرطان را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو