معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

معرفی دانشگاه های برتر فرانسه


منبع: ایران ناز

46

1401/8/18

10:54


معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

 

فرانسه دارای دانشگاه های بزرگ و معروفی است که امروزه محصلین و دانشجو های زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند و به تحصیل خود ادامه می‌دهند. هم اکنون به معرفی معروفترین دانشگاه های فرانسه می پردازیم.

 

فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا برای تحصیل است و ۳۱ دانشگاه و موسسه آموزشی در این کشور وجود دارد.

 

دانشگاه Université PSL ، معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

 

رتبه بندی دانشگاه ها با فاکتورهای مشخصی معلوم می شود، برخی از رتبه بندی ها فقط روی کیفیت تحقیقات دانشگاه ها تمرکز دارند، در حالی که برای بقیه رتبه‌بندی‌ها شاید کیفیت آموزش از فاکتورهای دیگر مهم تر باشد.

 

بهتر است بدانیم که دانشجویان برای انتخاب محل تحصیل فقط نباید به رتبه جهانی آن دانشگاه نگاه کنند و باید فاکتورهای دیگر مثل فرصت های کارآموزی، زبان آموزش و یا امکان تحصیل را نیز در نظر بگیرند.

 

شما بعد از بررسی این موارد می فهمید که بهترین دانشگاه برای شما لزوما دانشگاهی با رتبه های بالای جهانی نیست.

 

معروفترین دانشگاه های فرانسه مدرسه پلی تکنیک پاریس، دانشگاه پیر و ماری کوری، دانشگاه لیون، موسسه مطالعات سیاسی فرانسه، دانشگاه گرونوبل، دانشگاه پاریس سود، دانشگاه پانتئون سورین و غیره هستند که هر کدام از این دانشگاه ها دارای دانشجویان با استعداد می باشند که در حال تحصیل می باشند.

 

جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه لینک را دنبال نمایید و یا با کارشناسان  آژانس سیمرغ تراول تماس تا با شرایط اخذ آن بهتر و بیشتر آشنا شوید

 

۱) دانشگاه Université PSL

دانشگاه Université PSL از بهترین دانشگاه های فرانسه محسوب می شود. این دانشگاه با ۱۰ رتبه پیشرفت در سال ۲۰۱۷ به رتبه ۱۳۱ جهانی رسید.

 

این دانشگاه در گذشته یکی از شعبه های بزرگ دانشگاه پاریس بود، اما در سال ۱۹۷۱ از این دانشگاه جدا شد و دانشگاهی مستقل را تاسیس کرد.

 

امروزه این دانشگاه تبدیل به یکی از بزرگترین مجموعه های علمی و پزشکی فرانسه به شمار می‌رود و ۳۴ هزار دانشجو دارد که ۲۰ درصد آن ها بین المللی هستند.

 

این دانشگاه ۱۳ شعبه مختلف دارد که تعدادی از آنها در سال ۱۹۷۱ از این دانشگاه جدا شده است.

 

این دانشگاه بسیار پیشرفته و مجهز است و مدرک تحصیلی دانشگاه بسیار معتبر می باشد و یک دانشگاه بزرگ در فرانسه محسوب می‌شود که سالانه دانشجویان زیادی از این دانشگاه استقبال می کنند و بورسیه می شوند.

 

فرانسه یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیا است و حتی آن را یکی از زیباترین شهرهای جهان هم می دانند، بنابراین تحصیل در آن می تواند بسیار لذت بخش و رویایی باشد. البته دیگر شهرهای فرانسه هم دانشگاه‌های برتر زیادی را در خود جای داده اند.

 

اگر دوست دارید که در فرانسه تحصیل کنید، مطمئناً دوست دارید بدانید که کدام یک از دانشگاه های این کشور بهتر است. دلتان می خواهد دانشگاه های برتر این کشور را کشف کنید و بهترین تحصیل را در فرانسه داشته باشید.

 

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید حتما سری به تور فرانسه 1402 زده و با شرایط اخذ آن آشنا شوید

 

۲) دانشگاه Ecole Polytechnique

دانشگاه Ecole Polytechnique یکی دیگر از معروف ترین دانشگاه های فرانسه است که آوازه زیادی دارد.

 

این دانشگاه همیشه در حال تلاش برای بالا بردن رتبه جهانی خود است و رقابت زیادی دارد و می توان گفت که موفق شد در سال ۲۰۱۷ با۲۰ رتبه به پیشرفت نسبت به سال قبل به رتبه ۱۵۷ جهان برسد.

 

این دانشگاه یک موسسه دولتی برای نخبه ها می باشد که دانش‌پژوهان و معلمان زیادی را در زمینه علوم انسانی و دیگر علوم تربیت می کند.

 

این دانشگاه نیز به نوبه خود بسیار معروف و مشهور است و همانطور که گفتیم سالانه نخبه های زیادی را پذیرا می باشد و در رشته های مختلف در این دانشگاه به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

 

تحصیل در فرانسه می تواند مزایای زیادی داشته باشد که می توان به گذراندن دوره زبان فرانسه و ورود به دانشگاه ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و تحصیل رایگان به زبان فرانسوی، تحصیل مقرون به صرفه تر نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، ارائه تمکن مالی یک روزه، اجازه کار دانشجویی حتی با گذراندن دوره زبان با حداقل حقوق و.. اشاره کرد.

 

قانون فرانسه به تمام دانشجویان فرانسوی این اجازه را می دهد که به مدت ۹۶۴ ساعت کاری مجاز داشته باشد.

 

وقتی در فرانسه کار می کنید، چه دانشجو باشید چه نباشید، حداقل حقوق برای شما توسط قانون تضمین شده است که این یکی دیگر از مزایای بزرگ تحصیل در فرانسه می باشد.

 

دانشگاه Ecole Polytechnique ، معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

 

۳) دانشگاه Sciences Po

دانشگاه Sciences Po یکی دیگر از دانشگاه های فرانسه برای اپلای می باشد. این دانشگاه مرکز تحقیقات دولتی و آموزش عالی در شهر فرانسه است که دانشکده حقوق، اقتصاد، دانش اجتماعی، سیاست، تاریخ و رشته‌های مرتبط دارد و در سال ۲۰۱۷ موفق شد رتبه ۲۲۰ جهانی خود را حفظ کند.

 

بهتر است بدانیم که این دانشگاه دارای ۱۳ هزار دانشجو است که نیمی از آنها بین المللی و از ۱۵۰ کشور مختلف به فرانسه مهاجرت کردند تا به تحصیل خود ادامه دهند.

 

این دانشگاه یکی دیگر از بهترین دانشگاه های فرانسه محسوب می‌شود که در بین مردم و دانشجویان اعتبار زیادی دارد و بسیار شناخته شده است.

 

این دانشگاه در مرکز شهر فرانسه قرار دارد و بسیار بزرگ و مجهز می‌باشد و امکانات تحصیلی زیادی دارد.

 

همانطور که می دانیم دانشگاه رکن اصلی تحصیل می باشد و همه دانشجویان علاقه دارند در دانشگاهی معتبر و با امکانات زیاد تحصیل کنند، به همین علت ما به شما دانشگاه های فرانسه را پیشنهاد می کنیم.

 

۴) دانشگاه Sorbonne University

این دانشگاه یکی از دانشگاه های پزشکی فرانسه است و سالانه دانشجویان زیادی که در شاخه پزشکی تحصیل می کنند، به این دانشگاه مراجعه می‌کنند و از خدمات و تجهیزات این دانشگاه برخوردار می شوند.

 

این دانشگاه یکی از شعبه های دانشگاه پاریس است که در سال ۱۹۷۱ از این دانشگاه جدا شده است.

 

امروزه این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور است و حدود ۴۰ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه قرار است در ژانویه سال ۲۰۱۸ با یو پی اس ترکیب شود و دانشگاه سوربن جدید را به وجود آورد.

 

این دانشگاه از مهم ترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی دنیا به شمار می آید، برای همین دانشجویان خارجی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند.

 

لازم به ذکر است بدانیم که دانستن رتبه بندی دانشگاه ها به دانشجویان و محققان کمک می کند تا کیفیت تحصیل در دانشگاه‌های مختلف را با هم مقایسه و بهترین دانشگاه های جهان را شناسایی کنند، به همین علت رتبه بندی دانشگاه ها با فاکتور های مشخصی معلوم می شود.

 

در این دانشگاه دانشجویان ممکن است در موسسه یا دانشگاه خود مشغول به کار شوند. کار دانشجویی در دانشگاه با جدول زمانی و کلاس های دانشجویان تطبیق داده می شود.

 

بعضی از رشته های دانشگاهی و مقاطع تحصیلی جهت آمادگی بیشتر دانشجویان یک دوره کارآموزی را در نظر گرفته‌اند و دانشجویان فرانسوی و خارجی مشمول قوانین یکسانی هستند.

 

کارآموزی به طرفین یک تجارت یا حرفه این اجازه را می دهد که تحت نظارت کارفرما به آموزش عملی شغل در حین تحصیل بپردازند و بهتر است بدانید که دوره کارآموزی باید قراردادی باشد.

 

اگر شما دانشجویان عزیز و هموطنان گرامی دوست دارید در مورد بهترین دانشگاه های فرانسه اطلاعات بیشتری را کسب کنید، می توانید با مجموعه ما در تماس باشید و یا به صورت اینترنتی و آنلاین با آنها ارتباط داشته باشید.

 

مشاورین و کارشناسان ما شبانه روز در خدمت شما هستند و به سوالات شما پاسخ می دهند.

 

پیشنهاد میکنیم حتما از تور اروپا آژانس فرانسوی سیمرغ تراول دیدن نمایید

 

۵) دانشگاه ENS de Lyon

دانشگاه ENS de Lyon یکی از دانشگاه های برتر فرانسه است. این دانشگاه در جایگاه ۲۹۱ جهانی قرار گرفته است و یک دانشگاه دولتی برگزیده است.

 

این دانشگاه یکی از چهار دانشگاه عالی عادی معتبر در فرانسه است. تعداد کم دانشجویان در این دانشگاه باعث افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه عالی عادی لیون شده است.

 

این دانشگاه عضو برنامه اراسموس است و با دانشگاه های مختلف دنیا برنامه تبادل دانشجو دارد.

 

دانشگاه لیون فرانسه ۲۴ موسسه پژوهشی دارد و یکی دیگر از بهترین دانشگاه های فرانسه است که به طور کلی می توان گفت در رتبه بندی بهترین دانشگاه های کوچک جهان در رنکینگ تایمر، در رتبه ۴ فرانسه و رتبه ۱۱ جهان قرار گرفته است.

 

این دانشگاه ۱۲ دانشکده دارد و دارای قرارداد همکاری تحقیقاتی با مراکز پژوهشی بزرگ مانند مرکز تحقیقات ملی فرانسه و مرکز ملی تحقیقات پزشکی و بهداشتی فرانسه است.

 

۶) دانشگاه ENS Paris- Saclay

دانشگاه ENS Paris- Saclayیکی دیگر از دانشگاه های مهم فرانسه به شمار می رود. این دانشگاه در شهر پاریس قرار گرفته است که یکی از برترین شهرهای جهان محسوب می شود.

 

این دانشگاه حدود۴۸۰۰۰ دانشجو دارد که در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و دوره های تحقیقاتی ادامه تحصیل می دهند.

 

زبان رسمی تدریس در دوره های کارشناسی اکثرا زبان فرانسوی است. نام این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در فرانسه و همچنین در بین ارزان ترین دانشگاه های فرانسه دیده می‌شود.

 

این دانشگاه همچنین یکی از ستون‌های اصلی و مهم تحقیقات و پیشرفته تکنولوژی فرانسه به شمار می آید.

 

این دانشگاه به صورت ابتدایی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز کرد تا اینکه در اول ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان جانشین دانشگاه پاریس معرفی شد.

 

به صورت کلی دارای هشت دانشکده است و همچنین شش مرکز تحقیقاتی کلی دارد و دارای ۲۷۵ آزمایشگاه فوق تخصصی است.

 

شما دوستان برای پذیرش باید ابتدا درخواست اولیه خود را تا ژانویه سال قبل از ورود به دانشگاه به سفارت فرانسه ارسال کنید، سپس سفارت، درخواست شما را به دانشگاه منتقل می کند.

 

این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌های مطرح جهان امکانات متعددی در زمینه اقامت برای دانشجویان خود فراهم آورده است، خوابگاه های بی نظیری دارد و از بهترین خوابگاه های شهر پاریس محسوب می شود.

 

اگر قصد سفر به اروپا را دارید و به دنبال اخذ ویزای شینگن هستید حتما لینک را دنبال نمایید

 

دانشگاه ENS Paris- Saclay ، معرفی دانشگاه های برتر فرانسه

 

۷) دانشگاه Aix-Marseille

دانشگاه Aix-Marseille از بهترین دانشگاه های پزشکی فرانسه است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی پژوهشی فرانسه واقع در پروانس است.

 

این دانشگاه در سال ۱۴۰۹ تاسیس شد و بزرگترین دانشگاه در کشورهای فرانسوی زبان با حدود ۷۰ هزار دانشجو است. مارسی دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه و مرکز ناحیه پروانس است، این شهر در کنار دریای مدیترانه قرار دارد.

 

این دانشگاه مانند دانشگاه های دیگر برنامه آموزشی خود را در قالب سه دوره تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهد. در این دانشگاه زمان آزمون نیز معمولاً در پایان ترم می باشد.

 

متقاضیان و دانشجویان می توانند در این دانشگاه برای درخواست چهار نوع بورسیه تحصیلی خود را آماده کنند و هزینه های تحصیل در فرانسه به شکل قابل توجهی کمتر از کشورهای دیگر است و تحصیل در این کشور مقرون به صرفه می باشد.

 

اگر شما دوستان عزیز مشکلات مالی دارید و دوست دارید در کشورهای خارجی مانند فرانسه از دانشگاه های معروف و معتبر آنها استفاده کنید، می توانید به این کشور وارد شوید و از بهترین دانشگاه های فرانسه بهره مند شوید.

 

علاوه بر مقرون به صرفه بودن تحصیل در فرانسه می توانیم بگوییم که زندگی در فرانسه بسیار راحت و آسان است و تحصیل در دانشگاه های فرانسه می تواند امتیاز های زیادی را برای شما فراهم کند و شما به یک مدرک تحصیلی معتبر دسترسی خواهید یافت.

 

اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید حتما سری به آژانس فرانسوی سیمرغ تراول زده و با کارشناسان مستقر در خاک فرانسه ارتباط برقرار کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو