تاکید بر لزوم توسعه گردشگری هوشمند در یزد با برنامه ریزی برای تمام ابعاد و جوانب آن

منبع: همگردی

15

1401/8/18

11:00


میراث آریا/ براساس گزارش های منتشر شده، تاکید بر لزوم توسعه گردشگری هوشمند در یزد با برنامه ریزی برای تمام ابعاد و جوانب آن صورت پذیرفت.

مهران فاطمی در نشست شورای توسعه گردشگری استان یزد، ضمن قدردانی از فعالیت های دبیرخانه شورای توسعه و پیشرفت گردشگری گفت: پیش از برگزاری نشست های شورای گردشگری، اتاق فکرهایی با افراد درگیر با محتوا و موضوع نشست برگزار و پیشنهادات مشخص، شفاف و کارشناسی شده خروجی آن جلسات، برای تصمیم گیری نهایی و تعیین وظیفه هر دستگاه جمع بندی شود.

استاندار یزد با بیان اینکه نشست شورای توسعه گردشگری استان با حضور بخش خصوصی در کنار مدیران دستگاه ها معنا پیدا می کند، اظهار داشت: نشست های این حوزه باید روز به روز قوی تر و پر محتواتر از گذشته پیش رود.

فاطمی در ادامه به تبیین لزوم توسعه گردشگری هوشمند با برنامه ریزی برای تمام ابعاد و جوانب آن پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت بالای تغییر و تحولات دنیا در سایه توسعه علم و فناوری، در صورت کندی بروزرسانی ساختارهای سنتی، در دنیای مدرن امروز از اتفاقات این بخش عقب خواهیم افتاد.

او با بیان اینکه نمیتوان در برابر تغییرات مقاومت کرد، افزود: بهترین رویکرد در مواجه با این امر، مدیریت تغییر و تحولات در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی، گردشگری و ... است.

فاطمی با اشاره به اینکه گردشگری هوشمند روز به روز در حال توسعه است، تأکید کرد: باید برنامه ها و رویکردهای بخش دولتی و خصوصی در مسیر توسعه گردشگری هوشمند مشخص شود.

استاندار یزد ادامه داد: در صورت عدم برابری سرعت تغییرات و بروزرسانی رویکردهای حوزه گردشگری استان با سرعت تغییرات دنیا، مدیریت مسائل و موضوعات این بخش و حتی مدیریت روایت تاریخ، تمدن، اصالت و هویت استان در دست افراد غیر یزدی می افتد.

او با بیان اینکه مباحث مربوط به گردشگری هوشمند و فناوری های نوین مالی باید جدی گرفته شود، گفت: پول و دلار ابزارهای سنتی اقتصاد بوده و قطعا در زمانهای پیش رو تغییر خواهد کرد، لذا در صورت عدم فراهم سازی زیرساختها و تدوین راهبردها بدون آینده پژوهی، قطعا محکوم به شکست خواهیم بود.

فاطمی در ادامه به دغدغه های ارائه شده پیرامون توسعه گردشگری هوشمند اشاره کرد و افزود: آسیب های این حوزه باید احصا و نسخه مشخصی برای رفع آنها نوشته شود.

استاندار یزد با اشاره به نقش بسزای تولید و انتشار محتواهای گردشگری در معرفی یزد و جذب گردشگران داخلی و خارجی گفت: باید برای هر ذائقه محتوا و روایت خاص و جذاب از ظرفیت ها تولید و منتشر کرد.

فاطمی در پایان خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: دوران مسئولیت بسیار کوتاه است بنابراین باید بهره وری عمر مسئولیت خود را بالا برده و روند اجرای اقدامات را سرعت ببخشید.

تاکید بر لزوم توسعه گردشگری هوشمند در یزد با برنامه ریزی برای تمام ابعاد و جوانب آن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو