دیوار دفاعی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله تاکنون مغفول مانده است

منبع: همگردی

15

1401/8/18

13:32


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، دیوار دفاعی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله تاکنون مغفول مانده است.

محمدجواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین که با حضور وزیر کشور در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان تاکنون گل ستان بوده و نتوانستیم از گلها و ظرفیت هایی که میتوانست قابلیت شکوفایی داشته باشد، استفاده مطلوب کنیم.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان ملی به استان گلستان شد و افزود: با توجه به اینکه در فصل بودجه بندی قرار داریم، انتظار است توجه ویژه ای به استان گلستان شود و از این گلستان به عنوان یک استان گردشگری حمایت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با بیان اینکه برنامه های دولت سیزدهم در راستای محرومیت زدایی است، تصریح کرد: استان گلستان با وجود مواهب طبیعی مختلف در محرومیت قرار دارد که می طلبد بیشتر مورد توجه باشد.

ساوری با اشاره به اینکه دیوار تاریخی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله می تواند به تخت جمشید تنه بزند ولی تاکنون مغفول باقی مانده، بیان کرد: در نزدیکترین نقطه دیوار در یک بومگردی از 73 کشور دنیا توریست وارد استان می شود و امیدواریم با همت دولت بتوانیم این اثر تاریخی را به خوبی معرفی کنیم.

وی دیوار دفاعی گرگان را سومین دیوار تاریخی دنیا دانست و گفت: این اثر تاریخی از نظر عدم مداخلات بشری رتبه نخست را در دنیا دارد، امیدوارم بتوانیم دیوار دفاعی گرگان را از مظلومیت و مهجوریت خارج کنیم و شاهد رونق گردشگر در این مکان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح گردشگری و طبیعت گردی آشوراده توضیح داد: امیدوارم به همت دولت سیزدهم جزیره آشوراده تعیین و تکلیف شود، متاسفانه به دلیل کم توجهی گذشته جز پنج استان آخر هستیم که امید داریم با حمایت دولت سیزدهم غبار محرومیت را از چهره استان بزداییم.

دیوار دفاعی گرگان با تاریخ یک هزار و 600 ساله تاکنون مغفول مانده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو