معنی اسم شاینا از اسامی خاص و اصیل دخترانه

منبع: آرگا

11

1401/8/18

14:10


شاینا یکی از اسامی دخترانه و اصیل ایرانی است که تلفظ و معنای زیبایی هم دارد. برای دانستن معنی اسم شاینا با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

اگر اسم شاینا را برای فرزند دلبند خود انتخاب کرده اید، بدانید نام بسیار زیبا و خاصی است که ریشه فارسی داشته و تلفظ و معنای آن هم زیبا می باشد. در این مطلب با معنی اسم شاینا آشنا می شوید.

آشنایی با معنی اسم شاینا

همه والدین به دنبال بهترین اسم برای فرزند دلبند خود هستند و تا متولد شدن نوزاد یکی از دغدغه های آن ها انتخاب اسمی زیبا و منحصر به فرد برای فرزند می باشد. اسمی که تلفظ و معنی زیبایی هم داشته باشد. بیشتر پدر و مادرها تمایل دارند اسم انتخابی علاوه بر زیبایی، فراوانی کمی داشته و شیک و خاص باشد.

اسم شاینا یکی از همین اسامی خاص و زیبا است که می توانید برای فرزند دختر خود انتخاب کنید. فراوانی این اسم در ثبت احوال تاکنون کمتر از سه هزار نفر اعلام شده است. این اسم دخترانه زیبا؛ ریشه ایرانی داشته و به عنوان یک اسم اصیل ایرانی هم تلقی می شود. همچنین گفته شده که شاینا اسم یکی از دختران کوروش کبیر است. در ادامه با معنی اسم شاینا در فرهنگ نامه های مختلف آشنا می شوید.

معنای نام شاینا در فرهنگ نامه های مختلف

در فرهنگ معین اسم شاینا به شاهدانه معنا شده است. گیاهی از جنس گزینه که ارتفاعش به حدود یک متر می رسد. این گیاه دارای برگ های دندانه دار و طویل بوده و بوی تندی هم دارد و از دانه های آن روغن گرفته می شود. در فرهنگ فارسی اسم شاینا به معنای شاهدانه و دانه ای ممتاز اعلام شده است. همچنین در لغت نامه دهخدا اسم شاینا به مروارید درشت معنا شده است.

درباره اسم شاینا معناهای دیگری نیز ذکر شده است از جمله شایسته و مروارید درشت و پر از گل، و به عقیده برخی این اسم بین المللی بوده و به معنای زیبا، نورانی، دردانه پادشاه و نور خورشید هم می باشد. همچنین در زبان عبری اسم شاینا به معنای دختر زیبا ذکر شده است.

همانطور که اشاره شد ریشه اسم شاینا فارسی بوده و به معنای زیبا و دوست داشتنی نیز می باشد. در ضمن یک منبع نیز آن را درخشان معنی کرده است. ناگفته نماند برای نام شاینا در ثبت احوال؛ معنی شاهدانه ، مروارید درخشان، فروغ و روشنی ذکر شده است. در ضمن تعداد حروف ابجد آن ۳۶۲ می باشد.

اسامی دخترانه و پسرانه هم آوا و متناسب با اسم شاینا

در این بخش به اسامی دخترانه و پسرانه ای که تقریبا با اسم شاینا هم آوا بوده و متناسب با آن است، اشاره می شود.

  • اسم دخترانه متناسب اسم شاینا: شایلین، شارینا، سارینا، نینا، شانیا، آینا
  • اسم پسرانه متناسب با اسم شاینا: شایراد، شایان، شروین، اشوان

در پایان از همراهی شما عزیزان با این مطلب سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای دانستن معنای اسامی دخترانه ای که با حرف ش شروع می شود از جمله شهرزاد و شانا روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو