وزیر ارتباطات: در ناآرامی های اخیر اینترنت ثابت هرگز قطع نشد

منبع: تکراتو

14

1401/8/18

15:01


به گفته وزیر اقتصاد، در جریان ناآرامی‌های اخیر اینترنت ثابت هرگز قطع نشد. همچنین وزیر ارتباطات طبق این ادعا، از عدم ارائه بسته جبرانی برای کاربران اینترنت ثابت صحبت کرد که پیش از این چندبار به آن اشاره شده بود!

وزیر ارتباطات: در ناآرامی های اخیر اینترنت ثابت هرگز قطع نشد

به گفته وزیر اقتصاد، در جریان ناآرامی‌های اخیر اینترنت ثابت هرگز قطع نشد. همچنین وزیر ارتباطات طبق این ادعا، از عدم ارائه بسته جبرانی برای کاربران اینترنت ثابت صحبت کرد که پیش از این چندبار به آن اشاره شده بود!

اینترنت ثابت هرگز قطع نشد. این حرف را وزیر ارتباطات در ارتباط با عدم ارائه بسته اینترنت جبرانی برای کاربران اینترنت ثابت زد. زارع‌پور معتقد است، بدلیل اینکه در زمان اعتراضات و قطع اینترنت همراه، همواره اینترنت ثابت متصل بوده است، لذا بسته جبرانی برای کاربران اینترنت ثابت در نظر گرفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تکلیف مالیات بر کسب و کارهای اینستاگرامی چه شد؟

به کفته وزیر ارتباطات، اینترنت ثابت هرگز قطع نشد

وزیر ارتباطات اعلام کرد طی ناآرامی‌های اخیر، هیچ‌گاه اینترنت ثابت قطع نشده و تنها محدودیت برای دو پلتفرم وجود داشته است. از همین رو، بسته جبرانی نیز برای مشترکین آن در نظر گرفته نشده است.

اختلال و محدودیت‌های اینترنت از ابتدای مهرماه، مردم را با چالش‌های مختلفی رو‌به‌رو کرد. این محدودیت‌ها موجب تضییع حق بسیاری از مشترکین اپراتورهای اینترنت شد، چرا که هزینه اینترنتی را پرداخت کرده‌اند که روی آن امکان دسترسی به پلتفرم‌های پرکاربرد وجود ندارد.

اینترنت ثابت هرگز قطع نشد

همین موضوع باعث شد تا رگولاتوری وعده دهد زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پس از رفع محدودیت‌های حاکم بر اینترنت و عادی‌شدن شرایط کشور، تمدید می‌شود. اگرچه یک ماه از این وعده گذشته، اما هنوز عملی نشده است.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤال فارس که با اعلام بسته جبرانی برای اینترنت موبایل، آیا بسته جبرانی برای اینترنت ثابت هم ارائه خواهد شد؟ گفت:

اینترنت ثابت هیچ‌گاه قطع نبوده. در این مدت اینترنت ثابت همیشه بدون محدودیت باز بوده است؛ البته به غیر از محدودیتی که آن دو پلتفرم (واتس‌اپ و اینستاگرام) داشته‌اند.

به گفته وی چون در این مدت اینترنت ثابت هرگز قطع نشد، خبری از بسته جبرانی نیز نیست.

اینترنت ثابت هرگز قطع نشد

موج فیلترینگ در یک ماه گذشته، بازی‌ها و پلتفرم‌های پرطرفداری را از دسترس مشترکین اینترنت ثابت و همراه کشور خارج کرد. نکته مهم نیز اینجاست که اینستاگرام معمولا بخش اعظمی از حجم مصرفی اینترنت کاربران را به خود اختصاص می‌داده است.

نارضایتی از اینترنت ثابت را می‌توان حتی در صورت‌های مالی یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت به‌خوبی مشاهده کرد. گزارش مالی مهرماه آسیاتک که در کدال منتشر شده است، نشان می‌دهد درآمد این شرکت در مقایسه با تابستان، حدود 16 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است وعده چند ماه پیش وزارت ارتباطات برای جبران خسارت وارد‌شده به برخی از مشترکین اینترنت از سوی مخابرات نیز هنوز عملی نشده است. 11 مرداد‌ماه امسال، پس از آتش‌سوزی حوضچه فیبر نوری مخابرات و اختلال گسترده در اینترنت، وزارت ارتباطات اعلام کرد که این شرکت باید خسارت‌های وارده به مشترکین را جبران کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خبر صحبت وزیر ارتباطات مبنی‌ بر اینکه اینترنت ثابت هرگز قطع نشد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو