تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک تاک به کمک شبکه اجتماعی Vine

منبع: ترنجی

10

1401/8/18

17:05


اگر بگوییم ایلان ماسک خیلی خوب خود را در صدر اخبار دنیای فناوری قرار می‌دهد، احتمالا بیراه نگفته‌ایم. وی مدتی است که رسما مالک توییتر شده است و حالا گویا برنامه‌های بسیار بیشتری برای دنیای شبکات اجتماعی دارد. بر اساس اخبار دریافتی، احتمالا باید شاهد تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک تاک با شبکه اجتماعی Vine باشیم. با ترنجی همراه شوید.

تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک تاک به کمک شبکه اجتماعی Vine

اگر بگوییم ایلان ماسک خیلی خوب خود را در صدر اخبار دنیای فناوری قرار می‌دهد، احتمالا بیراه نگفته‌ایم. وی مدتی است که رسما مالک توییتر شده است و حالا گویا برنامه‌های بسیار بیشتری برای دنیای شبکات اجتماعی دارد. بر اساس اخبار دریافتی، احتمالا باید شاهد تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک تاک با شبکه اجتماعی Vine باشیم. با ترنجی همراه شوید.

تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک تاک با شبکه اجتماعی Vine

حدس می‌زنیم بیشتر شما از شبکه اجتماعی Vine بی اطلاع باشید. مدت‌ها پیش، یعنی پیش از عرضه TikTok، این شبکه اجتماعی با هدفی جالب با په عرصه رقابت گذاشت تا با ویدیوهای شش ثانیه‌ای خود، جهان را تغییر دهد (!). همه چیز حکایت از موفقیت آن داشت و این شبکه اجتماعی خیلی زد وایرال شد و تاثیرات زیادی را در هر بخش می‌گذاشت و به یک ابزار بازاریابی قدرتمند نیز تبدیل شد. متاسفانه، پس از سه سال فعالیت، توییتر آن را تعطیل کرد. در آن زمان، توییتر تصمیم خود را اینگونه توضیح داد که رقبای قدرتمندتری مانند اینستاگرام، اسنپ چت و یوتیوب وجود دارد. اکنون ایلان ماسک می‌خواهد Vine را احیا کند و برای رقابت با تیک تاک، از آن استفاده نماید.

اینستاگرام در حال حاضر آسیب پذیر است، بنابراین هر رویکرد جدید شانس بیشتری نسبت به قبل برای Vine دارد. نیکو بوناتسوس گفته است که اگر Vine دقیقا همان پلتفرم قبلیباشد، باور کردن این موضوع دشوار است. برای کسانی که با این نام آشنا نیستند، لازم است بگوییم که او در پروژه‌هایی مانند Snap، Discord و Yik Yak سرمایه گذاری کرده است. اخیرا یک نظرسنجی توییتری با بیش از ۴.۹ میلیون رای انجام شده است که حدود ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که مایل به بازگشت Vine هستند.

تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک تاک

اما تردیدهای زیادی در مورد اینکه آیا ایلان ماسک باید آن را مجددا احیا کند یا خیر، وجود دارد. مسئله این است که بیشتر طرفداران Vine دیگر نوجوان نیستند. بنابراین حتی اگر آن‌ها رای مثبت هم بدهند، به احتمال زیاد کاربران فعال شبکه اجتماعی Vine نخواهند شد. احیا کردن این برنامه چندان سخت نیست، بلکه بوناتسوس گفته است که مرتبط کردن دوباره آن از نظر فرهنگی سخت‌ترین کار ممکن است. اما در مورد احیا و بازگرداندن خود Vine، باید توجه داشته باشیم که از زمان خروج آن از بازار، تغییرات زیادی کرده است.

منظور ما این است که کدهای فعلی این پلتفرم قدیمی است. بنابراین مهندسان توییتر باید تلاش زیادی کنند تا دوباره آن را آپدیت و به‌روز نمایند. ایلان ماسک قبلا از مهندسان توییتر خواسته است تا کدهای موجود در آن را بررسی کنند. اما ما حدس می زنیم که بهتر است این پلتفرم از صفر شروع کند. سارا بیک پور که در توییتر روی Vine کار می‌کرد و مسئولیت کنار گذاشته شدن آن را رهبری می‌کرد، با این موضوع موافق است. وی می‌گوید که این کد بیش از ۶ سال است که آپدیت نشده‌اند و حتی برخی بخش‌های آن ده‌ سال آپدیت نشده است. به حدی که شما حتی نمی‌خواهید به آن نگاه کنید. اگر بخواهیم واین را احیا کنیم، باید از اول کدنویسی آن شروع شود.

تلاش ایلان ماسک برای رقابت با تیک تاک

در سال ۲۰۱۷ پلتفرم Yik Yak، برنامه‌ای که در بین دانش آموزان بسیار محبوب بود، بسته شد. اما در سال ۲۰۲۱، صاحبان آن تصمیم گرفتند این برنامه را دوباره راه اندازی کنند. در حال حاضر، حتی یک نسخه اندروید از آن نیز وجود دارد. مثال جالب دیگر، برنامه Gowalla است که یک شبکه اجتماعی مبتنی بر مکان افراد است و در سال ۲۰۱۲ بسته شد. سال گذشته، این برنامه دوباره احیا و راه‌اندازی شد. به طور کلی، این یک موضوع مبهم نیست که واین جدید یا قدیمی باشد، اما موضوع این است که الان کمی به فراموشی سپرده شده است. در هر صورت شاید Vine نیز موفق شود.

به گفته GizChina، از این نظر، Vine باید برای رقابت با TikTok چیزی متفاوت ارائه دهد. حتی MrBeast خالق یوتیوب نیز گفته است که همه پلتفرم‌های اصلی در تلاش هستند تا ویژگی‌ها TikTok را کپی کنند. به همین دلیل نیز شکست می‌خورند. وی گفته است که هیچ کس دیگر اصیل نیست و هر قابلیت جدیدی که ارائه دهید، یک ماه بعد روی تمام پلتفرم‌ها دیگر خواهد بود. مگر اینکه نکته‌ یا ويژگی انحصاری خاصی داشته باشد. از این نظر، توییتر باید برنامه ریزی تازه‌ای انجام دهد، ویژگی‌های جدیدی ارائه دهد و برای وبلاگ‌نویسان جذاب‌تر شود.

طبق پروتکل‌ها، مدیران محصول توییتر در حال فکر کردن در مورد شبکه اجتماعی Vine هستند که تا پایان سال جاری مجددا عرضه خواهد شد. در حال حاضر، آن‌ها فکر می‌کنند Vine باید یک پلتفرم شبیه توییتر باشد. این موضوع ممکن است به کاربران اجازه دهد تا نرم‌افزار دوربین را از رابط توییتر راه‌ اندازی کنند تا به راحتی فیلم‌ها را ضبط و ارسال نمایند. خوب، حتی اگر این قابلیت یک ویژگی اصلی در توییتر نباشد، این دو به هم مرتبط خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو