خواص بی‌نظیر عسل در سلامت پوست و مو

منبع: تالاب

19

1401/8/18

20:30


خواص بی‌نظیر عسل در سلامت پوست و مو

عسل يكي از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سلامت پوست و مو به شمار مي­رود. این ماده از دیرباز مورد توجه عموم جامعه و متخصصین بوده و امروز کمتر کسی می­تواند اثرگذاری آن را بر روی سلامتی انکار کند.

از عسل به عنوان یک ماده طبیعی، محصولات جانبی زیادی تولید می­شود. انواع ماسک­ها، کرم­ها و کره­های بدن را می­توان نمونه­ای از این محصولات دانست.

در این مقاله قصد داریم به شکل کامل بررسی کنیم که عسل چگونه بر روی سلامت پوست و مو تاثیر خواهد گذاشت و این خواص دقیقا چه چیزی را شامل می­شوند. اگر می­خواهید نسبت به این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

 

عسل چه خاصیتی برای پوست و مو دارد؟

عسل با نام قدیمی خود یعنی انگبین مایعی ارزشمند است که توسط زنبور عسل تولید می­شود. از دوران باستان در بین پیشینیان ما ارزش ویژه­ای داشته، به‌گونه‌ای که حتی برخی آن را آسمانی تصور می­کرده­اند.

با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی مشخص شد که عسل در درمان بسیاری از بیماری­ها مفید است. دانشمندان و اطبا در دستورات درمانی خود این ماده را جا می­دادند و از آن استفاده می­کردند.

پس از مدت­ها این قضیه اثبات شد که عسل تاثیرات فراوانی نیز بر سلامت پوست و مو خواهد داشت.

 

خواص عسل برای پوست

عسل برای پوست نیز دارای خاصیت­های زیادی است که در ادامه قصد داریم آنها را معرفی کنیم.

 

خاصیت مرطوب­ کنندگی

هیدروکسی‌ موجود در عسل باعث می­شود که این ماده همواره بتواند رطوبت را در خود حفظ کند. زمانی که این ماده به سطح پوست برسد، پوست نیز سطح رطوبت موجود در هوای آزاد را جذب خواهد کرد و با همین روش خشکی پوست برطرف خواهد شد. برای استفاده از این ویژگی می­توانید از ماسک­های دیپ سنس استفاده کنید.

 

عسل، پاک­کننده منافذ پوستی

حفره­های کوچک موجود بر روی پوست صورت ممکن است تحت­الشعاع عوامل بسیاری دچار آسیب شوند و راه تنفسی­شان مسدود گردد. آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که منافذ پوستی را تهدید خواهد کرد.

عسل با استفاده از آنزیم­های خود می­تواند سطح پوست را از باکتری و آلودگی محیطی پاک کند و به منافذ بسته شده پوست تنفسی دوباره هدیه دهد. داشتن روتین پوستی با استفاده از محصولات طبیعی مثل عسل برای مراقبت از پوست ضروری است.

 

درمان التهابات پوستی

عسل می­تواند به التهابات پوستی کمک کند. اگر جای زخم یا بیماری­های پوستی مثل آکنه شما را آزار می­دهد، چاره کار عسل است.

استفاده روزانه از این محصول می­تواند باکتری­های سطح پوست را نابود کند و به دنبال همین مسئله، شما دیگر مشکلاتی مثل آکنه و … نخواهید داشت. عسل می­تواند جای زخم را کمتر کند.

ماساژ آهسته و ملایم هم به مراقبت از پوست کمک بسیاری خواهد کرد و هم باعث خواهد شد که زخم­های شما سریع­تر التیام پیدا کنند. با این کار گردش خون نیز در پوست بیشتر خواهد شد و نقاط آسیب­دیده با سرعت بیشتری ترمیم می­شوند.

خواص بی‌نظیر عسل در سلامت پوست و مو

خواص عسل برای مو

جز پوست، عسل در بسیاری از موارد به مو و تقویت مو نیز کمک خواهد کرد. در ادامه مطلب خواص عسل برای مو را بررسی خواهیم کرد.

 

درخشان شدن مو و تقویت ­مو­های آسیب­دیده

عسل برای مو­های شما یک لایه محافظتی خواهد بود. این یعنی که مو­های شما اگر با عسل پوشیده شوند، کمتر آسیب می­بینند. این مسئله در مراقبت از مو بسیار مهم و حائز اهمیت است.

گلوکز اکسیداز موجود در عسل، باعث آزاد­سازی پراکسیدهیدروژن در مو خواهد شد. همین نکته به درخشان­تر شدن مو­های شما کمک شایانی خواهد کرد و به همین خاطر آن را به شدت مفید برای مو قلمداد می­کنیم.

مو­هایی که توسط آسیب­های مختلف دچار مشکل شده­اند با استفاده از عسل دوباره جذابیت خود را به دست می­آورد. پس تقویت مو­های آسیب­دیده نیز یکی دیگر از مزیت­های استفاده از این ماده­ شگفت­انگیز است.

 

جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو­

ریزش مو چیزی است که همه انسان­ها در طول عمر خود با آن درگیر هستند. مسئله اصلی که در افراد مختلف تفاوت ایجاد می­کند، میزان ریزش است.

اگر ریزش مو شدیدی دارید، یکی از موادی که می­توانید جلوی این قضیه را بگیرد، عسل است. عسل این قابلیت را دارد که رنگ مو­های شما را تثبیت کند و مواد معدنی مورد نیاز آن را به پوست سر برساند.

به همین جهت افرادی که به شکل مستمر از این محصولات استفاده می­کنند، کمتر از بقیه درگیر مشکل از دست دادن رنگ‌دانه و سفید شدن مو خواهند شد.

 

جلوگیری از پوست­ریزی، شوره و نرم­کننده طبیعی مو

خشکی و التهابات مربوط به پوست سر ممکن است باعث این شود که شما درگیر پوست­ریزی یا شوره سر شوید. شوره نیز می­تواند دلایل مختلف داشته باشد. اما معمول­ترین دلیل آن دلایل قارچی و باکتریایی است.

عسل دارای خواص ضد باکتری و ضدالتهابی نیز هست. این ماده می­تواند کمک کند که از شر چنین مشکلاتی نیز خلاص شوید. آنزیم‌ها و مواد مغذی موجود در عسل علاوه بر تضمین سلامت پوست و مو به شما در داشتن مو­هایی نرم کمک خواهد کرد.

به عبارتی دیگر عسل را می­توان یک نرم­کننده طبیعی به شمار آورد که از دوران باستان نیز مورد استفاده است.

خواص بی‌نظیر عسل در سلامت پوست و مو

درمان طبیعی بیماری­های سر و پوست سر

همان‌طور که گفتیم خواص درمانی عسل برای پوست و مو بی­شمار است. افرادی که دچار مشکلات و بیماری­های مربوط به مو مثل موخوره هستند می­توانند با استفاده از چنین محصولاتی زندگی دوباره را به مو­های خود هدیه دهند.

انواع ماسک­های درمانی، کرم و محصولاتی از این دست، به پروسه مراقبت از مو کمک خواهد کرد و باعث می­شود که شما مو­هایی شاداب داشته باشید.

 

چگونه از خواص عسل برای مو­های خود استفاده کنیم؟

شما می­توانید هم به شکل مستقیم از این ماده برای روتین پوستی خود بهره ببرید و هم می­توانید از محصولات آن استفاده کنید. محصولات ترکیبی عسل نیز اگر از کیفیت خوبی برخوردار باشند همانند محصول طبیعی می­توانند بر روی پوست شما تاثیرگذار باشند.

 

امکان خرید محصولات شیر و عسل دیپ سنس برای شما از طریق فروشگاه آنلاین لابراتوار دکتر اخوی فراهم شده تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت در اختیار داشته باشید. برای آگاهی از محصولات و بررسی آنها کافی است سری به وب‌سایت دیپ سنس بزنید.

 

جمع‌بندی

حالا که تاثیر عسل بر روی سلامت پوست و مو را دریافتیم استفاده از آن برایمان توجیه عقلانی خواهد داشت. عسل می­تواند بسیاری از بیماری­های پوستی و معضلات مربوط به مو را درمان کند.

در کنار خاصیت درمانی می­توان عسل را وسیله­ای برای تقویت پوست و مو دانست. عنصری طبیعی که شادابی و سرزندگی را به پوست و مو هدیه می‌دهد.

شما نیز اگر می­خواهید چنین هدیه­ای را دریافت کنید، از طریق بخش فروشگاهی دیپ سنس محصول مورد نظرتان را انتخاب و سپس نسبت به تکمیل سفارش اقدام فرمایید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو