تا چه میزان با روش‌های اجرای نمای ساختمان آشنایید؟

منبع: تالاب

14

1401/8/18

20:45


تا چه میزان با روش‌های اجرای نمای ساختمان آشنایید؟

نمای ساختمان به عنوان اولین بخشی از یک بنا که هر ناظر آن را مشاهده می‌کند شناخته می‌شود. طراحی و اجرای نمای ساختمان شامل مراحل مختلفی است اما مرحله اساسی را می‌توان اجرای آن دانست. در این مقاله به بررسی انواع روش های اجرای نمای ساختمان می‌پردازیم.

 

نمای ساختمان به عنوان اولین بخشی از یک بنا که هر ناظر آن را مشاهده می‌کند شناخته می‌شود. طراحی و اجرای نمای ساختمان شامل مراحل مختلفی است اما مرحله اساسی را می‌توان اجرای آن دانست.

 

پس از طراحی و زمانی که نوبت به اجرای نمای ساختمان می‌رسد، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. یکی از این نکات انتخاب شرکت مجری نما است. شرکتی که پروسه اجرای نمای ساختمان را به او می‌سپارید باید توانایی این را داشته باشد که بتواند طراحی انجام شده را در نما پیاده کند. به همین علت برای اینکه طراحی و اجرای نما متناسب و هماهنگ با یکدیگر پیش  روند، بهتر است هر دوی این مراحل را به یک شرکت بسپارید.

 

یک شرکت حرفه‌ای بهترین شیوه اجرای نما را متناسب با پروژه به همراه جدیدترین متریالهای مورد استفاده در نمای ساختمان  انتخاب می‌کند و اقدام به ساخت نمای ساختمان می‌کند. در ادامه به روش های اجرای نمای ساختمان می‌پردازیم؛ همراه ما باشید.

 

اجرای نمای ساختمان به شیوه خشک

نمای خشک یکی از روش‌های پرطرفدار اجرای نمای ساختمان است که در آن به جای استفاده از ملات از اتصالات، یراق آلات و … استفاده می‌شود. نمای خشک به علت اینکه بر خلاف اجرای نمای ملاتی از خطری مانند سقوط مصالح برخوردار نیست و می‌توان از آن برای اجرای انواع متفاوتی از متریال‌ها استفاده کرد.

 

اجرای نمای خشک طی چند مرحله انجام می‌شود که مرحله اول و اصلی آن زیرسازی است، در زیرسازی که به آن شاسی کشی نیز می‌گویند پروفیل و اتصالات برای تحمل وزن نما به سازه اصلی وصل می‌شوند. برای شاسی کشی احتیاج به تهیه نقشه‌های شاپ است که برای اجرای هر نوع متریال متفاوت است.

 

اجرای نمای ساختمان به روش خشک مزایایی دارد؛ شامل:

سرعت اجرای بالا نسبت به سایر روش‌ها 

بار مرده وارد شده به ساختمان را کاهش می‌دهد.

نمایی کاملا مهندسی و اجرا خواهد شد و امکان بروز خطا کاهش می‌یابد.

ایمنی بیشتری نسبت به روش سنتی (ملاتی)

اغلب نماهایی که به روش خشک اجرا می‌شوند عبارتند از: نمای خشک پرسلانی، نمای خشک آجری، نمای خشک کامپوزیت و نمای خشک سنگی

 

تا چه میزان با روش‌های اجرای نمای ساختمان آشنایید؟

اجرای نمای ساختمان با استفاده از چسب 

روش‌ دیگری که برای اجرای نما به روش خشک وجود دارد، استفاده از چسب برای اجرای نما است. در این روش از هیچ ملات و اتصالاتی برای اجرای نما استفاده نمی‌شود. نکته مهمی که در رابطه اجرای این نوع از نمای خشک وجود دارد این است که از چسب مناسب و با کیفیت در اجرا استفاده شود و محاسبات لازم قبل از اجرای نما انجام شود. انتخاب چسب و انجام محاسبات، ارتباط مستقیم با دوام و مقاومت نمای اجرا شده دارد.

 

اجرای نمای ساختمان به شیوه ملاتی

روش قدیمی و سنتی اجرای نما، روش ملاتی است که در آن از سیمان، ماسه و … استفاده می‌شود. در این روش برای اتصال مصالح به سازه اصلی ساختمان،پس از زیرسازی از ملات استفاده می‌شود.  اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی مزایا و معایب خاص خود را دارد که اگر بخواهیم به ‌آن‌ها اشاره کنیم باید بگوییم:

 

اجرای نما به روش ملاتی مدت زمان بیشتری را نسبت به سایر روش های اجرای نما طلب می‌کند و ممکن است بیشتر از روش‌های دیگر اجرای نما طول می‌کشد.

این روش اجرایی به دلیل استفاده از ملات باعث کثیفی کارگاه خواهد شد.

روش اجرای نمای ملاتی هزینه کمتری نسبت به نمای خشک دارد و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است.

نماهای ملاتی نسبت به نمای خشک از مقاومت کمتری برخوردار هستند.

 

تا چه میزان با روش‌های اجرای نمای ساختمان آشنایید؟

چرا نمای ساختمان و توجه به طراحی آن، امر مهمی است؟ یکی از مهم‌ترین موارد در ساخت، نمای ساختمان است، چرا که در اولین دید بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب می‌گذارد و باید شکوه و جلال خاصی را دارا باشد، برای انتخاب نمای ساختمان باید به چهار عامل اصلی دقت کرد: نوع اجرا، نوع متریال، سبک ساختمان و کاربری ساختمان.

 

طراحی، اجرا و بازسازی نمای ساختمان با نمادیزاین

ما در نمادیزاین با توجه به بودجه کارفرما، طراحی، اجرا و بازسازی نمای ساختمان را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام می‌دهیم. تیم ما با بیش از ده سال سابقه طراحی و اجرای تخصصی نمای خشک توانسته است طراحی و اجرای نمای ساختمان های بسیاری را به روش خشک وملاتی انجام دهد.

 

این شرکت با استراتژی توجه به بودجه کارفرما و تلاش برای کاهش هزینه اجرای نمای ساختمان توانسته است کارفرمایان بسیاری را راضی نگه دارد و در پروژه‌های متعدد با آن‌ها همکاری داشته باشد. 

 

برخی از راه‌کارهای نمادیزاین برای کاهش هزینه طراحی و اجرای نمای ساختمان عبارتند از:

نمادیزاین تمامی نقشه‌های نمای ساختمان را بر اساس ابعاد متریال طراحی می‌کند و در اختیار کارفرما قرار می‌دهد که این کار از پرتی مصالح جلوگیری می‌کند و در انتها با جلوگیری از هدر رفت مصالح، هزینه تهیه متریال را تا مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

نمادیزاین تهیه تمامی نقشه‌های شاپ و فاز دو را بر عهده می‌گیرد و در صورت درخواست کارفرما در اختیار او قرار می‌دهد.

متریال‌های مورد نیاز برای اجرای نما توسط نمادیزاین به صورت مستقیم از کارخانه تهیه می‌شود و با حذف واسطه هزینه نهایی اجرای نما تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

برای مشاوره رایگان با مشاوران نمادیزاین می‌توانید به وب سایت نما دیزاین مراجعه کرده و از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو