3 نکته کلیدی و مهم برای چیدمان خانه عروس

منبع: تالاب

85

1401/8/18

20:45


3 نکته کلیدی و مهم برای چیدمان خانه عروس

افزایش اجاره بها مسکن و بیشتر از آن بالا رفتن قیمت برای خرید، باعث کاهش متراژ انتخابی زوج های جوان شده است. از این رو چیدمان جهیزیه منزل عروس و داماد به یک چالش تبدیل شده است تا به بهترین شکل چیده و دیده شود. زیرا بهترین و گران ترین اسباب و لوازم هم در صورت چینش اشتباه، زیبا دیده نمی شوند. از آن جایی که با متراژ محدودی روبرو هستیم، باید مواردی را قبل و حین خرید جهیزیه در نظر بگیریم. در ادامه این مطلب به همراه کارشناسان گامی نو، به بررسی نکات مهم در چیدمان منزل عروس می پردازیم.

 

1 : سبک چیدمان

به طور معمول خانه های ایرانی پیرو 3 سبک در چیدمان دکوراسیون می باشند. سبک مدرن ، کلاسیک و تلفیقی که باید بر اساس سلیقه و عواملی مثل متراژ منازل انتخاب شوند. بسته به نوع لوازمی که توجه شما را جلب می کند و در نتیجه آن ها را انتخاب می کنید، تعیین خواهید کرد که سبک منزل شما چه می باشد.

 

مدرن و مینیمال

در سبک مدرن و مینیمال توجه بر انتخاب لوازمی است که از لحاظ طرح و مدل ساده و هستند و دارای جزئیات در کمترین و حداقل ترین حالت ممکن می باشند. در این سبک بیش تر از آنکه به خود وسیله و ظراهر آن توجه شود به چگونگی چیدمان و کاربردی که آن شیء دارد، توجه می شود. برای مثال در چیدمان یک خانه به این سبک ، کمتر از وسایل دکوری و تزئینی استفاده می شود و خود وسایل نیز دارای استایلی با خطوط صاف و مستقیم می باشد. پس اگر طرفدار سبک ساده هستید، سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال به شما پیشنهاد می شود. که در این دکوراسیون اصل بر اسفاده اصولی از فضا است مثل یک جاکفشی بزرگ و جا دار که در ورودی خانه قرار می گیرد و تمام کفش ها در برخی موارد کیف ها را در خود جای می دهد.

 

3 نکته کلیدی و مهم برای چیدمان خانه عروس

کلاسیک

کلاسیک که در دهه ی گذشته بیشتر مورد توجه بوده است و هنوز هم در اکثر خانه ها دیده می شود، بیشتر روی جزئیات تمرکز دارد. برای مثال مبلمان استیل یا سلطنتی بیشتر در این سبک استفاده می شود و نسبت به سبک مدرن که تمرکز در کارایی وسایل بود، در این سبک جلوه های بصری نیز مطرح هستند. از جمله وسایلی که در این سبک دیده می شود، بوفه ها و کنسول های خیلی کار شده هستند.

 

تلفیقی

سبک تلفیقی بیش تر از دو مورد قبلی در بین زوج های جوان رواج دارد، که به دلیل در برگیرند بودن همه نوع سلیقه عموما استفاده می شود. این سبک از کنار هم قرار گرفتن موارد پر طرفدار تر از بقیه سبک ها شکل گرفته است. متناسب با روحیه ، بودجه و ظرفیت خانه می توان موارد مختلفی را از لست خرید دکوراسیون حذف یا به آن اضافه نمود.

 

2 : چیدمان

پس از اینکه سبک مورد نظرتان را انتخاب کردید، حال نوبت آن است که برای خانه خود خرید کنید. فرقی نمی کند که جهیزیه را چه کسی خریداری می کند، اتاق نشینمن یا پذیرایی، مهم ترین بخش خانه است. جایی که در آن از مهمانان خود پذیرایی می کنید و بیشتر زمان خود را در آن می گذرانید. برای این که بدانیم خرید اسباب و اثاثیه این قسمت از خانه را از کجا باید شروع کنیم، باید بدانیم چه وسایلی برای نشینمن احتیاج داریم.

 

لوازم مورد نیاز برای اتاق نشیمن به شرح زیر است:

مبلمان

میز جلو مبلی

میز عسلی

بوفه (در صورت علاقه)

میز کنسول

فرش ها

میز تلویزیون

سیستم صوتی تصوری مثل تلویزیون و اسپیکر

جا کفشی

میز غذا خوری

میز تلفن

پرده

 

سپس به ترتیب اولویت، اقدام به خرید آن ها می نماییم. اول به سراغ وسایل بزرگتر و اصلی تر بروید مانند مبل ها و فرش ها. بعد از اینکه یکی از این دو را خریدید ، دیگر وسایل را نیز با توجه به این دو مورد انتخاب نمایید. برای مثال اگر فرشی با تناژ طوسی یا نقره ای انتخاب نمودید، مبل ها را نیز با پارچه ای در تناژ و تونالیته همین رنگ خریداری نمایید تا با هم هماهنگ باشند.

 

پس از آن به سراغ منسوجات چوبی مثل میز تلویزیون، جا کفشی، کنسول، جلو مبلی ها، عسلی، میز تلفن و میز ناهار خوری که باید در یک رنگ و مدل باشند، بروید. اگر به فکر کاهش هزینه ها هستید بهتر است از متریال متنوعی مثل ام دی اف که هم کیفیت و هم قیمت مطلوبی دارند، به جای چوب استفاده کنید. پس از خرید این لوازم نوبت به دیگر لوازم دارای اهمیت بیشتر مثل تلویزیون می رسد.

 

نکاتی نیز وجود دارد که باید به آن در هنگام خرید تمام این وسایل دقت کنید، در صدر همه نیز بودجه، سلیقه و نیاز شما و همسرتان است. در این زمینه از چشم و هم چشمی و خرید بی رویه بپر هیزید زیرا در طول چیدمان و مصرف، به دلیل ازدیاد بالای وسایل با مشکلات و مسائل متعددی مواجه خواهید شد.

 

انتخاب پرده

در مرحله بعدی یعنی انتخاب پرده بسیار دقیق باشید و سعی نمایید که با بقیه دکوراسیون هماهنگ باشد. پرده ها را بلند یعنی از سقف تا کف انتخاب کنید تا سقف را بلند و در نتیجه خانه را دلباز تر نشان دهد. این مورد را حتی اگر پنجره های کوتاهی دارید نیز رعایت نمایید. در انتخاب پرده به قابلیت عبور نور نیز دقت فرمایید زیرا پرده نباید باعث شود که نور به داخل خانه راه پیدا نکند.

 

3 : دکوری ها و تزئینات

پس از انتخاب وسایل اصلی و حیاتی به سراغ وسایل دکوری و لوازم تزئینی می رویم تا به دکوراسیون چیده شده رنگ و بو بدهیم. برای خرید دکوری ها دستمان بسیار باز می باشد فقط باید کمی سلیقه به خرج داد و انتخاب های درستی انجام داد. به دلیل اینکه هدف ما چیدمان جهیزیه می باشد، حساسیت و دقت بیشتر می شود، اول از همه به انتخاب وسایل مهم تر مثل آباژور ها و لوستر ها بپردازید زیرا مورد توجه تر هستند پس از آن به سراغ گل های طبیعی بروید به جای استفاده از تعداد زیادی گل و گلدان در اندازه های کوچک، به سراغ گل ها و گلدان های بزگ و لوکس بروید و به یک یا دو مورد بسنده کنید. فراموش نکنید که زیاده روی در هیچ موردی به صلاح دکوراسیون منزل شما نخواهد بود. پس از این مورد هم نوبت به وسایل تابلو ها و ظروف تزئینی می رسد باید آن ها را بر اساس تم رنگی و سبک خانه خریداری نمایید.

 

چینش دکوری ها

برای چینش لوازم دکوری نیز در خانه های کوچک و امروزی، بهتر است به جای بوفه ها که بیشتر برای نمایش کالا های غیر مصرفی می باشد از شلف ها استفاده کنیم که هم برای قرار دادن اکسسوری ها مناسب هستند و هم برای گذاشتن وسایل دیگر استفاده می شود و در قسمت های مختلف خانه از نشیمن گرفته تا اتاق و آشپزخانه و حتی سرویس های بهداشتی می توان از آن ها استفاده نمود. حتی با استفاده از این شلف ها در کنار یا بالای جا کفشی می توان فضای مناسبی برای قرار دادن کیف ها و کلید ها ایجاد نمود.

 

اکسسوری گران قیمت

فراموش نکنید که پرداخت مبلغ بالایی برای خرید هر یک از این موارد لزوما به زیبا بودن و خاص بودن آن شیء منجر نمی شود این امکان وجود دارد یک گلدان کریستال خیلی گران در کنار سبک دکوراسیون شما اصلا به چشم نیاید و حتی نا معقول به نطر برسد. در مقابل استفاده از کوسن های ارزان قیمت با طرح های متنوع باعث شود که ویژگی منحصر به فردی به دکوراسیون شما افزوده شود در حالی که هزینه بسیار پایین تری برای آن صرف کرده اید.

 

آینه ها

مورد دیگری که وجودش در نقاط مختلف خانه تاثیر شگرفی روی روی بالا رفتن سطح دکوراسیون خانه شما می گذارد، آینه ها هستند. آینه ها به روشن شدن و باز تر دیده شدن فضا کمک می کنند و حتی با وجود یک آینه بزرگ شما حس می کنید که فضا بزرگتر شده است. پس از آن ها غافل نشوید.

 

سخن آخر

گامی نو یک مجموعه می باشد که به تولید انواع مختلف لوازم منزل مثل تخت خواب ، جا کفشی ، میز تحریر و آرایش و … می پردازدو با حذف واسطه ها قیمت ها و طراحی هایش را بسیار به نظر مشتریان نزدیک نموده است. پیشنهاد می شود برای تهیه سرویس خواب و سایر لوازم مورد نیازتان به سایت گامی نو (www.gaminodena.com) مراجعه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو