هدست واقعیت مجازی قاتل معرفی شد ؛ با Game Over شدن در بازی، واقعا می‌میرید!

منبع: تکراتو

13

1401/8/18

21:01


هدست واقعیت مجازی قاتل واقعاً شما را به کام مرگ فرو می‌برد! این هدست بر اساس داستان ژاپنی معروف Sword Art Online (SAO) ساخته شده است.

هدست واقعیت مجازی قاتل معرفی شد ؛ با Game Over شدن در بازی، واقعا می‌میرید!

هدست واقعیت مجازی قاتل واقعاً شما را به کام مرگ فرو می‌برد! این هدست بر اساس داستان ژاپنی معروف Sword Art Online (SAO) ساخته شده است.

هدست واقعیت مجازی قاتل یکی دیگر از سوپرایزهای فناوری‌ است که به گفته بنیان‌گذار شرکت «آکیلس‌ریفت» طراحی و ساخته شده است. پالمر لاکی بنیان‌گذار آکیلس‌ریفت ایده ساخت این هدست را بر اساس داستان ژاپنی معروف Sword Art Online (SAO) پیاده کرده است.

بیشتر بخوانید:‌ هدست هولولنز مایکروسافت سربازان آمریکایی را کلافه کرده؛ «این دستگاه‌ها ما را به کشتن می‌دهند!»

هدست واقعیت مجازی قاتل معرفی شد

این ایده که کشته‌شدن در بازی‌های ویدیویی یا واقعیت مجازی بتواند باعث مرگ شما در دنیای واقعی شود، چند وقتی است که به داستان‌های علمی تخیلی راه پیدا کرده است. حالا «پالمر لاکی»، هم‌بنیان‌گذار آکیلس مدعی شده که نمونه اولیه یک هدست VR با این ویژگی را ساخته است.

لاکی در پستی در وبلاگ شخصی خود اعلام کرده:

هدست VR جدیدی ساخته که دارای سه شارژ انفجاری توکار است. این قطعات در مقابل پیشانی فرد قرار می‌گیرند و می‌توانند بلافاصله مغز کاربر را از بین ببرند. این انفجار مرگبار زمانی فعال می‌شود که حسگر نوری بتواند نور یک صفحه قرمز در فرکانس‌های خاص را شناسایی کند. در نتیجه، زمانی که صفحه Game Over نمایش داده شود، فرد واقعاً خواهد مرد!

هدست واقعیت مجازی قاتل معرفی شد ؛ با Game Over شدن در بازی، واقعا می‌میرید!

البته لاکی تأکید می‌کند که: «هدست کشنده او که در تصاویر شبیه یک کوئست پرو به نظر می‌رسد، در حال حاضر، صرفاً یک اثر هنری است که سعی دارد مسیر احتمالی آینده حوزه طراحی بازی‌ها را یادآوری کند.»

او می‌گوید:

هنوز جرأت آزمایش این دستگاه را پیدا نکرده است، چون این هدست به دلایل بسیار زیادی ممکن است خطا داشته باشد و کاربر را به اشتباه بکشد.

لاکی می‌گوید: «ایده اصلی ساخت هدست واقعیت مجازی قاتل داستان ژاپنی معروف Sword Art Online (SAO) بوده که درباره یک بازی واقعیت مجازی MMORPG با همین نام است. این داستان روایت می‌کند که در ماه نوامبر سال 2022 یک دانشمند دیوانه بازیکنان را در هدست NerveGear به دام می‌اندازد و به آن‌ها می‌گوید که اگر در حین بازی بمیرند، در دنیای واقعی کشته خواهند شد.»

هدست NerveGear در این داستان به‌گونه‌ای طراحی شده که برداشتنش غیرممکن است و به مرگ بازیکن منجر می‌شود. لاکی می‌گوید:

او هم برای پیاده‌سازی مکانیزم‌های مشابه، ایده‌هایی در ذهن دارد، اما هنوز آن‌ها را اجرایی نکرده است.

نکته عجیب این‌جاست که لاکی می‌گوید هزاران نفر به او پیام داده و پرسیده بودند که آیا تاکنون داستان SAO را دیده و قصد دارد چنین هدستی بسازد یا خیر؟ هم‌بنیان‌گذار آکیلس مدعی است که این حوزه از طراحی بازی‌ها حوزه‌ای است که تاکنون به آن توجهی نشده. با این حال، با گسترش متاورس احتمالاً باید با دقت بیشتری پیگیر اخبار این دنیا باشیم.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره هدست واقعیت مجازی قاتل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو