انجام پروژه مقابله با آفات موزه ای در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

منبع: همگردی

10

1401/8/18

21:30


میراث آریا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، انجام پروژه مقابله با آفات موزه ای در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران صورت می گیرد.

با توجه به وجود مخاطرات و تهدیدات ناشی از آفات و عوامل مخل بیولوژیک برای آثار تاریخی فرهنگی، اهمیت شناسایی و کنترل این مخاطرات در راهبردهای حفاظت پیشگیرانه، اجرای عملیات علمی و عملی به منظور شناسایی، پایش کمی و کیفی این عوامل و مقابله با آنها از سوی واحد حفاظت و مرمت کاخ نیاوران در برنامه ای بلند مدت در حال اجراست.

واحد حفاظت و مرمت کاخ نیاوران با همکاری پژوهشگران و متخصصانی در زمینه حشره شناسی، مقابله با آفات، مهندسی سلامت و بهداشت محیط، راهبرهای حفاظت پیشگیرانه در باغ موزه و کاخ موزه های مجموعه نیاوران با اتکا بر اصول و دستور العمل های پیش بینی شده، اقدام به شناسایی و مقابله با عوامل مخل بیولوژیک محیطی کرده است.

در سالهای گذشته، برنامه ای راهبردی برای اجرای عملیات یکپارچه و تلفیقی برای مقابله با آفات و کنترل روند فرسایشی ناشی از این عوامل مخل بیولوژیک در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تدوین شده است.

در مراحل اولیه این طرح بلندمدت که تاکنون در چند فاز اجرا شده، نوع و گونه آفات موجود در مجموعه و کمیت و پراکندگی آنها در اماکن و محیط مورد شناسایی، ارزیابی و پایش قرار گرفته است.

زمانبندی تعطیلی موزه های نیاوران برای اجرای پروژه

براساس زمان بندی پیش بینی شده، موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برای انجام پروژه مبارزه با آفات موزه ای در سال 1401 تعطیل خواهد بود.

موزه کوشک احمدشاهی روز یکشنبه 22 آبان، موزه جهان نما روز دوشنبه 23 آبان، موزه خودروهای اختصاصی نیاوران روز سه شنبه 24 آبان و موزه کتابخانه اختصاصی روز چهارشنبه 25 آبان تعطیل است. همچنین کاخ موزه اختصاصی نیاوران 28 و 29 آبان تعطیل خواهد بود.

انجام پروژه مقابله با آفات موزه ای در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو