عقب‌نشینی روسیه از شهر مهم اوکراین

منبع: برترین ها

8

1401/8/18

21:59


رسانه‌ها غروب چهارشنبه به وقت تهران اعلام کردند که نیروهای روسیه در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین برای حفظ جان شهروندان تصمیم به ترک این منطقه گرفته‌اند.

فارس: رسانه‌ها غروب چهارشنبه به وقت تهران اعلام کردند که نیروهای روسیه در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین برای حفظ جان شهروندان تصمیم به ترک این منطقه گرفته‌اند.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» در این باره اعلام کرد که روسیه تصمیم گرفته نیروهای خود را از بخش راست رودخانه «دنیپر» از جمله خرسون خارج کند. وزارت دفاع روسیه توضیح داده که می‌خواهد از تلفات غیرضروری در میان نیروهای خود جلوگیری کند و جان غیرنظامیان را نجات دهد.

عقب‌نشینی روسیه از شهر مهم اوکراین

ژنرال «سرگئی سوروویکین» فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین روز چهارشنبه به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با اشاره به حملات اوکراین به غیر نظامیان در خرسون گفت :«اگر رژیم کی‌یف. حمله ویرانگرتری به سد "کاخوفسکایا" انجام دهد، جریان آب ممکن است سرازیر شود که مناطق وسیعی را آب برده و تلفات غیرنظامی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.»

سوروویکین گفت که خروج از این منطقه به جلوگیری از بدترین سناریو و همچنین حفظ نیرو‌ها در منطقه کمک می‌کند.

شویگو نیز به این ژنرال روس دستور داده تا جابجایی امن را برای نظامیان و غیرنظامیان ترتیب دهد.

روسیه ماه گذشته پس از آن که ساکنان در یک همه پرسی به جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند، منطقه خرسون را به خود اختصاص داد.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» نیز اعلام کرد که کرملین از تصمیم به عقب نشینی نیروهای روسیه از شهر «خرسون» در جنوب اوکراین خبر داده است.

به گزارش این منبع خبری، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دستور خروج نیروها را از رودخانه «دنیپر» صادر کرده است. گفته می‌شود که ژنرال «سرگئی سوروویکین» فرمانده کل نیروهای روسیه در اوکراین پیشنهاد کرده است خطوط دفاعی در ساحل شرقی این رودخانه مستقر شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو