کاربرد موس مو و نحوه استفاده از آن

کاربرد موس مو و نحوه استفاده از آن


منبع: آرگا

20

1401/8/18

23:10


موس مو یا فوم حالت دهنده مو یکی از محصولات آرایشی پر استفاده در جهت زیبایی مو می باشد. در این مطلب با کاربرد موس مو آشنا می شوید.

اکثر افراد به دنبال داشتن مویی زیبا و خوش حالت هستند چرا که این موضوع بر زیبایی چهره آن ها هم تاثیر زیادی دارد. یکی از محصولات آرایشی بهداشتی کمک کننده در این زمینه موس مو می باشد که در این مطلب با کاربرد موس مو آشنا خواهید شد.

آشنایی با کاربرد موس مو

موس مو یا فوم حالت دهنده مو از محصولات آرایشی بهداشتی است که به زیبایی موها مربوط است و دارای خاصیت حجم دهندگی و حالت دهندگی به موها می باشد. در صورتی که موهای شما کم پشت و بی حالت باشد به کمک موس مو می توانید موهایی خوش حالت و زیبا را تجربه نمایید.

همچنین این ماده سبب براق شدن مو و پرحجم به نظر رسیدن موها می گردد. از این رو بهتر است به جای استفاده از چند محصول متفاوت، موس مو را به کار برده تا موهای ایده آلی داشته باشید. چرا که خوش حالت و خوش فرم بودن موها در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد. در ادامه با کاربرد موس مو و نحوه استفاده از آن بیشتر آشنا می شوید.

تفاوت موس مو و ژل مو

بیشتر افراد با موس مو دقیقا آشنایی نداشته و این که از طرز استفاده از آن اطلاع چندانی ندارند. موس یا فوم حالت دهنده مو به خاطر فواید زیادش نسبت به سایر حالت دهنده های مو بیشتر مورد توجه افراد واقع شده و در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. مواد استفاده شده در ساخت موس مو تقریبا شبیه ژل مو بوده ولی موس مو در قوطی های تحت فشار به بازار عرضه می شود.

که به صورت کف از بطری خارج می گردد. در ساخت این محصول علاوه بر مواد فعال از ماده پیشران نیز استفاده شده که وظیفه اش خارج کردن ماده و ایجاد کف می باشد . این کف با شانه روی مو پخش می گردد. در ضمن موس مو به علت این که یک پوشش نازک تر نسبت به ژل مو ایجاد می کند، نگهداری کوتاه تری نسبت به ژل مو داشته و در عوض فرم طبیعی تری به موها می دهد.

به طوری که افراد بعد از استفاده از موس مو احساس خوشایندتری دارد. موس مو اکثرا برای قوام و ضخامت دادن به مو کاربرد داشته و با استفاده از این محصول معجزه کننده موهایی براق، خوش حالت و حجیم را تجربه خواهید کرد. از این رو به جای استفاده از چندین محصول متفاوت تنها از موس مو بهره گرفته و از تاثیرات جادویی آن روی مو لذت ببرید.

دقت داشته باشید که موس مو نیز دارای اقسام مختلفی بوده که همه آن ها مناسب موهای شما نبوده و باید با توجه به میزان ضخامت و چربی موی خود نسبت به خرید بهترین نوع آن اقدام نمایید. به طور کلی موس مو برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی با موهای وز و بی حالت
  • افراد با موهای کم پشت و نازک
  • افراد با موهای کدر و مات

موس مو چه کاربردی دارد؟

موس مو جهت اهداف و کاربرد های گوناگونی طراحی شده که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

۱. حالت دهندگی موها

یکی از کاربردهای اصلی موس مو حالت دهندگی و فرم دادن به موها می باشد. موهای بدون حالت و صاف در نقطه مقابل موهای وز قرار دارند. بیشتر افراد از موهای بی حالت ابراز خستگی دارند و به دنبال روشی برای حالت دادن به موها می باشند. موس مو با حفظ ظاهر طبیعی موها، به آن ها حالت داده و سبب زیبا و چشم نواز شدن آن ها می گردد.

باید اشاره نمود که مراقبتاز موهای فر و آراستن آن کار ساده ای نبوده و استفاده از موس مو برای زیباتر نمودن این مدل مو کاربرد شایانی دارد. قابل ذکر است موس مو درجه بندی متنوعی داشته از این رو باید بدانید تفاوت درجه های موس مو چیست و کدام یک برای موهای شما مناسب تر می باشد.

تفاوت درجات موس مو به میزان حالت دهندگی آن ها مربوط است و هر کدام به یک اندازه به حالت پذیری موها کمک می نمایند. هر اندازه درجه موس مو بالاتر باشد میزان حالت پذیری مو نیز بیشتر می شود به طور مثال قدرت حالت دهندگی موس مو شماره یک به مراتب کمتر از درجه ۳ آن خواهد بود.

در این راستا نکته مهم برای خرید موس مو این است که باید با توجه به نوع موهایی که فرد است یا صاف شماره مناسب را برگزینید. به طور مثال موس شماره یک تا سه برای موهای فر و شماره ۴ به بالا برای موهای صاف و لخت مناسب تر می باشند. با افزایش درجه موس، موها نیز بعد از استفاده از آن بیشتر خشک می شود. در این صورت اگر موهای شما خشک است بهتر است از موس با درجه ملایم یک یا دو استفاده نمایید.

۲. حجم دهندگی موها

بعد از حالت دادن به موها دومین کاربرد موس مو حجم بخشیدن به موها است. افرادی که موهای کم پشت و نازک داشته باشند به سادگی به کمک موس مو می توانند موها را پرپشت و حجیم نمایند. برای رسیدن به این موضوع کافی است مقداری موس مو را به ریشه موها بزنید بعد موها را پوش دهید. به این سادگی موهایی حجیم و زیبا خواهید داشت.

۳. رفع حالت وزی مو

موس مو محصولی بی نظیر بوده که برای همه نوع مو چه صاف و بی حالت و چه وز مناسب می باشد. موس مو به موها ظاهری صاف و زیبا بخشیده و به هیچ وجه موها وز نمی شود. ضمنا مانند ژل مو حالت چسبنده ایجاد نکرده و برعکس اسپری مو، سبب خشکی مو نمی شود. می توان گفت موس مو بهترین جایگزین برای اسپری یا ژل مو به نظر می رسد.

۴. براق کنندگی مو

از دیگر کاربرد های موس مو براق کردن آن است. از این رو اگر موی شما کدر و مات باشد که ظاهر چندان خوبی نداشته و می خواهید براق و درخشنده به نظر برسد می توانید موس مو را به کار گیرید. از این خاصیت جذاب می توانید جهت پوشاندن نواقصی مانند کدر شدن ساقه مو به جهت دکلره و عواملی این چنینی بهره بگیرید.

۵. سرعت بخشیدن به آرایش موها

به خاطر نوع مواد به کار رفته در ترکیبات موس مو، خیلی سریع خشک شده و حالت دلخواه را به موهای شما می بخشد و همچنین سبب افزایش سرعت آرایش مو می گردد. همچنین به برعکس ژل مو ساختار خیلی سبکی داشته و به صورت فوم تولید می گردد از این رو برای افراد دارای موهای چرب خیلی مناسب است و می توانند به جای ژل مو از موس مو بهره بگیرند.

۶.محافظت در برابر حرارت

از این کاربرد موس مو کمتر صحبت شده است. امروزه از ابزارهای حرارتی جهت حالت دادن به موها بسیار استفاده می شود که ممکن است در طولانی مدت اثرات نامطلوبی روی موها بگذارد. شایان ذکر است بیشتر برندهای سازنده موس مو یک پوشش ویژه به محصولاتشان اضافه می کنند که می تواند از موها در برابر گرما و اشعه یو وی محافظت کنند.

به این ترتیب این نوع موس مو از موها در برابر آسیب های حرارتی محافظت کرده و سبب براق و زیبا به نظر رسیدن موها هم می شود. ضمنا این موس موها برای آب هوای شرجی مناسب بوده و موها را در این آب و هوا خوش حالت نگاه می دارد.

۷. مانع از شکنندگی مو می شود.

موس مو سبب شده موها خشک و شکننده نباشند. برعکس ژل مو که باعث شکنندگی موها شده و نرمی آن ها را از بین می برد و سبب خیلی خشک و غیر قابل انعطاف شدن موها می شود، موس مو این طور نبوده و نه تنها مانع از خشک و شکننده شدن موها می شود بلکه آن ها را نرم و لطیف می کند. که این موضوع به مواد استفاده شده در این محصول مربوط بوده که موجب آبرسانی به موها می شود. البته تمام انواع موس ها دارای این مواد نیستند.

مزایای موس مو برای موهای صاف و فر

موس مو یکی از بهترین حالت دهنده های مو بوده که نسبت به سایر حالت دهنده ها عوارض کمتری داشته و فواید زیادی به دنبال دارد از جمله:

  • سبب شوره سر نشده و بر عکس ژل با استفاده طولانی مدت از موس مو ، شوره سر ایجاد نمی شود.
  • فرم طبیعی به موها بخشیده و مانند ژل که ظاهری غیر طبیعی به مو می دهد با حفظ حالت طبیعی موها سبب حجیم و حالت دار شدن آن ها می شود.
  • برای تمام موها چه حالت دار و چه بدون حالت کارایی دارد. در صورتی که موهای شما موج دار باشد و می خواهید فر موها را کنترل نمایید به ویژه وقتی رطوبت یا گرمای هوا بر کوتیکول مو اثر می گذارند و سبب وز و پف کردن آن می شوند کمک می کند تا حالت موج دار یا فر مو بسیار زیبا و جذاب تر به نظر برسد و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

  • با استفاده از موس مو می توانید به موهای صاف و بی حالت خود فرم بخشیده و موهایی حالت دار و براق داشته باشید.
  • برخی موس ها جهت ضخیم سازی تار مو فرمول سازی شده و یک انتخاب عالی برای موهایی هستند که در حال نازک شدن می باشند.
  • موس مو ساختار سبکی دارد چرا که به صورت فوم تولید می شود. به این ترتیب بعد از حالت دهی به موها احساس سنگینی و چربی روی موها نخواهید داشت. این محصول بدون هیچ وزن اضافه ای سبب حفظ حالت موها شده و سبب می شود شینیون مرتب تر و درخشان تری ایجاد شود.
  • سریع خشک می شود از این رو حالت دلخواه را به مو می بخشد. این کار سرعت آراستن مو را تسریع نموده از این رو در مواقعی که عجله دارید و می خواهید سریع موهای شما حالت پیدا کنید بهترین گزینه خواهد بود.

نحوه استفاده از موس مو

برخی افراد ممکن است با روش اصولی استفاده از موس مو آگاهی نداشته باشند و با استفاده نامناسب و اشتباه به موهای خود آسیب برسانند . از این رو در ادامه نحوه استفاده از موس مو بیان می شود. البته قبل از آن اول باید نوع موی خود را تشخیص دهید.

مو دارای بافت و ضخامت های مختلفی مانند کم پشت، پر پشت، صاف، مجعد، وز، فر، خشک، چرب و یا ترکیبی از این موارد می باشد. به این ترتیب مطابق زیر عمل کنید.

  • اگر موی شما کم پشت است برای حجم دهی و حالت پیدا کردن آن موس را به ریشه مو بزنید.
  • در صورتی که موهای شما چرب باشد پیش از استفاده از موس مو باید اول موها را شستشو داده و شامپو بزنند.
  • افراد با موهای مجعد یا فر برای نرم کردن مو کمی موس مو را روی کف دست زده و به موها اعمال نمایند.
  • افراد با موهای خشک و یا نرم باید از موس حالت دهند به قدرت نگهداری بالا بهره بگیرند.

در ادامه مراحل زیر را در استفاده از موس مو دنبال کنید.

۱. ابتدا موهای خود را شسته تا چربی زدایی شود. در صورتی که قصد حجم دهی به موها را دارید از شامپو حجم دهنده مناسب استفاده نمایید.

۲. برای استفاده از موس مو باید موها مرطوب باشد به نحوی که نه آب از آن چکه کند و نه خشک باشد. البته مرطوب بودن مو ضرورتی نداشته ولی سبب شفافیت و درخشش بیشتر موها می شود. از این رو در جهت کسب نتیجه ایده آل این مرحله را حتما انجام دهید. بنابراین موها را به آرامی بین انگشتها فشرده تا آب اضافی آن خارج شود بعد با ضربه های آرام حوله مقداری بیشتر موها را خشک نمایید.

۳. اکنون اسپری موس مو را سر و ته کرده و خوب تکان دهید. سپس مقدار کافی موس را روی کف دست خود ریخته و آن را با دو کف دست آغشته کرده و از جلوی موها به سمت عقب اعمال نمایید و به ریشه مو دقت کنید. سعی کنید موس مو به صورت یکنواخت به همه بخش های مو پخش شود.

برای این کار از یک شانه دندانه بزرگ استفاده نمایید و موس مو را کاملا یکنواخت پخش کنید. ضمنا می توانید در حین این کار موها را پوش داده و در بالاتر از حد معمول نگاه دارید. دقت کنید میزان مصرف موس مو به حجم و ضخامت موهای شما بستگی دارد. به این ترتیب استفاده زیاد از آن سبب مات شدن رنگ مو می شود. برای موهای متوسط باید به اندازه یک تخم مرغ موس مو استفاده کنید.

۴. حالا نوبت خشک کردن موها با سشوار است. البته جریان هوا به خودی خود این کار را انجام می دهد ولی به حجیم سازی موها کمک نمی کند از این رو برای کسب نتیجه بهتر از سشواری که روی کمترین درجه تنظیم شده استفاده و موها را خشک کنید.

۵. در نهایت موها را با یک برس با موهای نرم یا شانه دندانه درشت مرتب کنید. از شانه دندانه ریز یا برس سیمی استفاده نکنید زیرا موها در آن گیر نموده و کشیده شده و حجم موها از بین می رود. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه صحیح استفاده از ژل مو  و روش های طبیعی براق شدن مو روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو