صفر تا صد عروسی و تشریفات آن در ایران (از تالار تا آرایش و لباس عروس)

صفر تا صد عروسی و تشریفات آن در ایران (از تالار تا آرایش و لباس عروس)


منبع: تاپ ناز

56

1401/8/19

01:06


متفاوت تر از تمام دنیا، مراسم عروسی، عقد و… در ایران به یک شکل و با رعایت یک سری پیش نیازها برگزار می شود و حتی ممکن است چند مرحله اصلی داشته باشد. در گذشته این مراسمات تماما در حیاط، باغ ها و همین طور خانه ها انجام می گرفت، اما امروزه تالارها، خانه باغ های پذیرایی، مخصوص انجام این گونه مراسمات هستند. المان هایی که باید برای برگزاری مراسم عروسی رعایت شود نیز زیاد است.

علاوه بر آن، مراحلی مانند: عکاسی، فیلمبرداری، مراسم فرمالیته عروس و داماد، انتخاب لباس و ست، خرید قبل از عروسی و همین طور تزئینات گل و ماشین و… نیز باید با دقت عمل ویژه ای انجام شود. به همین منوال پیشنهاد می شود که برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات، حتما یک چک لیست کلی داشته باشید و بر اساس آن پیش بروید. این چک لیست به شما کمک می کند که در تمام کارهایی که به شما محول شده دقیق تر باشید.

صفر تا صد عروسی و تشریفات آن در ایران (از تالار تا آرایش و لباس عروس)

مراحل مهم برگزاری هرچه بهتر مراسم عروسی

اولین مسئله در مورد برگزاری هرچه بهتر مراسم عروسی، توجه به زمان بندی و برنامه ریزی است. این برنامه ریزی از ساعت شروع و پایان تا زمان حضور عروس و داماد را شامل می شود. پس از آن تهیه اقلام مورد نیاز برای پذیرایی میهمانان، البسه و همین طور تمامی اکسسوری ها، پیش نیازها و خودروی گل کاری شده نیز در این لیست قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم چند فاکتور کلیدی چند مرحله ای بر مبنای این چک لیست را برای برگزاری هرچه بهتر این گونه مراسمات در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

1. زمان بندی را جدی بگیرید

اولین راه حل شما برای مدیریت تمامی پیش آمدهای احتمالی، برنامه ریزی و زمان بندی منعطف است. از ساعت حضور شما در آرایشگاه، زمان انجام تمامی پیش نیازها مانند گل آرایی ماشین عروس، تحویل دسته گل عروس، تهیه اقلام پذیرایی به صورت تمام و کمال، تهیه غذا بر اساس نیاز و خواست شما، سرو غذا به صورت حرفه ای، پخش موسیقی ها در قالب زمان بندی مناسب، ارائه سرویس های پذیرایی، حضور در مراسم فرمالیته و یا عکاسی در موعد مقرر، برنامه ریزی برای ثبت تصاویر در موعد مشخص به جهت از دست نرفتن نور، انتخاب مکان و کترینگ از جمله کلیدی ترین و اصلی ترین بحث هایی است که در جدول زمان بندی برگزاری مراسم عروسی اهمیت دارد.

2. خوش سلیقه ترین باشید!

موضوع مهم دیگر در مورد برگزاری یک مراسم عروسی جذاب، توجه به جذابیت های بصری است، این می تواند شامل استفاده از المان های تزئینی روی خودرو عروس، دسته گل و همین طور تاج عروس و موارد مشابه باشد. تشریفات مهمانی آداب خاص خود را دارد. حتی برخی از خانم ها روی انتخاب رنگ گل و تاج نیز حساس هستند. بخش مهم دیگر که باید به شکل ویژه تری به آن توجه کنید و همواره در تصاویر و خاطرات شما ماندگار باقی می ماند، مرتبط با البسه عروس و داماد خواهد بود. می توانید از فرصت خود در روز فرمالیته عکاسی عروس و داماد استفاده کرده و همین طور لباس های مختلفی را تست کنید.

صفر تا صد عروسی و تشریفات آن در ایران (از تالار تا آرایش و لباس عروس)

3. مکان عروسی را انتخاب کنید

گزینه های متعددی پیش و روی شماست که می توانید آن ها را به عنوان لوکشین عروسی انتخاب کنید. این می تواند شامل تالار عروسی، باغ و محوطه های بزرگ که برای این کار طراحی شده اند و… باشد. از این رو حتما بر اساس فصل برگزاری مراسم، همه چیز را هماهنگ و هرچیزی که لازم است را آماده کنید. مثلا در فصل تابستان نیاز به استفاده از سیستم های برودتی ضروری است.

در زمستان نیز باید به موازات بارش باران، تمامی تدابیر لازم را اندیشیده و همه چیز را درست پیش ببرید. این باعث می شود که در صورت بروز هرگونه رخداد، درگیر مشکلات دیگر و خارج از برنامه نشوید. لازم است که جای پارک مناسب برای تمامی خودروهایی که قرار است به مراسم شما بیایند نیز فراهم کنید. در مورد تالارهای عروسی این امکان وجود دارد.

4. پخش موسیقی و چند رسانه ای

بخش مهمی از مراسم شما نیز باید با انتخاب یک سری موارد کاملا ایده آل برگزار شود. موسیقی مراسم عروسی مهم تر از چیزی است که فکرش را می کنید. همین طور فیلمبرداری و پخش صوت و… نیز باید با بهترین کیفیت انجام پذیرد. تهیه لیست موسیقی ها، همین طور اقلام آتش بازی البته مجاز نیز از جمله مهم ترین ارکان برگزاری مراسم شما خواهد بود.

صفر تا صد عروسی و تشریفات آن در ایران (از تالار تا آرایش و لباس عروس)

5. از ایده های روز دکوراسیون استفاده کنید

استفاده از ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. محلی که قرار است عقد در آن برگزار شود. گلکاری و استفاده از المان های بصری مسئله مهمی است. خانم ها نیز بسیار نسبت به آن حساس تر هستند و دوست دارند که همه چیز بی نقص، عالی و کم نظیر باشد. می توان از رنگ های ست برای لباس و تم ورود و یا محیط کلی تالار استفاده کرد. بسیاری از تالارهای عروسی این کار را خودشان انجام می دهند و پیش برگزاری مراسم، کاتالوگ های انتخابی را در اختیار شما قرار می دهند.

ایده های دکوراسیون را در مورد لباس عروس هم جدی بگیرید. چون قطعا دوست ندارید پس از این که تصاویر و فیلم های مراسم عروسی خود را می بینید پشیمان شوید. همه چیز را حرفه ای انتخاب کنید، البته که حرفه ای بودن در پس گران بودن و لوکس بودن نیست، بلکه می تواند متفاوت شدن شما از هر چیزی که تاکنون کسی در مورد عروسی تصور می کرد را نیز تبدل به یک شدنی کند.

6. مراقب سالن آرایش و… باشید!

یکی از سخت ترین و خسته کننده ترین بخش ها برای عروس و داماد (البته که بیشتر عروس) مربوط به سالن آرایش است. اگر بتوانید بخش مهمی از این کارها را از قبل انجام دهید قطعا همه چیز بهتر پیش می رود. فراموشن کنید که شما باید مدت زمان نسبتا طولانی در سالن آرایشی حضور داشته باشید و احتمالا کارهای مختلفی روی ظاهر شما انجام می شود. برای حضور در سالن حتما کفش راحتی به همراه داشته باشید سعی کنید تمامی شرایطی که می تواند عامل استرس و تنش باشد را از خود دور کنید.

مطمئن باشید که وقت را به درستی برنامه ریزی کرده اید و می توانید همه چیز را هندل کنید و در نهایت به برگزاری یک مراسم خوب و بسیار با کیفیت فکر کنید. برای آرایش عروس هم سبک های مختلفی وجود دارد که بسته به نیاز ممکن است مدت زمان انجام آن ها متفاوت باشد. البته امروزه تست هایی از قبل انجام می شود که تا حدی شما را از ظاهری که قرار است داشته باشید مطالع می سازد. می توانید در روز فرمالیته نیز کارهای خود را تا حد زیادی انجام دهید تا بیش از این خسته نشوید.

7. تاج عروس هم این روزها جذاب است

با تمامی این اوصاف، تاج عروس هم می تواند جذاب، زیبا و خاص باشد. این روزها در رنگ ها، طرح ها و ابعاد و یا حتی اشکال مختلفی طراحی می شود و جلوه بصری فوق العاده ای دارد. می تواند حس و حال مراسم عروسی شما را کمی لاکچری تر کند. پس پیشنهاد می کنم که طرح های مختلف تاج عروس را ببینید. بخصوص هر ساله مزون ها می توانند شما را با بهترین و ترندهای سال هماهنگ سازند. البته که مطابق مد روز بودن همیشه عالی نیست، اما به هر حال می تواند سیگنال های مثبتی برای شما داشته باشد.

صفر تا صد عروسی و تشریفات آن در ایران (از تالار تا آرایش و لباس عروس)

در نهایت

مدیریت مراسم عروسی، ایده پردازی برای لباس عروس و ساقدوش ها، شنل، تاج و کلاه عروسی، لباس و تیپ داماد، میکاپ هایی که عروس می تواند انجام دهد و… باید با دقت عمل زیادی انجام پذیرد. برای پیش رفتن همه چیز به خوبی و خوشی، برنامه ریزی را در اولویت اول کارهای خود قرار دهید. بسیار هم روی آن پایبند باشید و به بهترین شکل ممکن همه مراحل را بر اساس چک لیست خودتان انجام دهید.

  1. سایت آفوربیا به عنوان یک رسانه تخصصی مطالب و محتواهای مختلف را برای برگزاری هرچه بهتر عروسی های مدرن و کلاسیک مطابق نیاز در اختیار شما قرار می دهد
  2. از جمله اصلی ترین موضوعاتی که در این وب سایت به آن ها پرداخته خواهد شد می توان به:
  • جذاب ترین و بهترین ایده های لباس عروس و ساقدوش ها و شنل و کلاه عروسی
  • انواع میکاپ عروس و ایده های آرایش ناخن و مو عروس و ساقدوش ها
  • ایده غذا و فینگرفود و کیک و اسنک و خوراکی های دیگر برای انواع مراسمات عروسی و عقد
  • ایده دکور و دیزاین و دسته گل عروسی و طراحی های بصری جذاب و سه بعدی
  • استایل های شیک و مدرن داماد و عروس
  • و…

اشاره کرد.

  1. کسانی که در زمینه خدمات عروسی و مراسمات و تشریفات فعالیت دارند به راحتی و با چند کلیک ساده، می توانند در سایت آفوربیا، آگهی خدماتی خود را، با جزئیات و عکس و فیلم و کاتالوگ و … به صورت رایگان و ویژه ثبت کنند. در نهایت و با ثبت صحیح اطلاعات و یک تایید کوچک، کاربران با جست و جوی موارد مورد نیاز می توانند اطلاعات لازم را دریافت کرده و نیازهای خود را بر این اساس برآورده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو