پروژه سرمایه گذاری سایت جهانی بیستون باید الگوی کشوری شود

منبع: همگردی

23

1401/8/19

07:31


میراث آریا/ براساس خبر و گزارش های واصله، پروژه سرمایه گذاری سایت جهانی بیستون باید الگوی کشوری شود.

رضا سامه در سفر به استان کرمانشاه ضمن بازدید از سایت جهانی بیستون طی نشستی با سرمایه گذار ابر پروژه گردشگری بیستون گفت و گو کرد.

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی اظهار کرد: در سایت ها و مجموعه های تاریخی باید برای مسئله سرمایه گذاری و گردشگری کشور به یک فرمول مشخص برسیم.

او با تاکید بر اینکه ما امانتدار آثار تاریخی هستیم و مسئولیت صیانت و حفاظت از آن را به عهده داریم، بیان کرد: بیستون جایگاه و جذابیت خود را دارد و به هیچ چیزی نیاز ندارد. بازدیدکنندگان این مجموعه نیاز به خدمات دارد، ما باید متناسب با شرایط موجود امکاناتی را فراهم کنیم.

سامه افزود: در سایتهای تاریخی جنس خدمات رسانی متفاوت است. دستورالعمل هایی در حوزه میراث فرهنگی داریم که نمیتوان از آنها سرپیچی کرد.

او تصریح کرد: دستورالعمل های میراث فرهنگی مشخص است اما میراث فرهنگی باید آداب مواجهه با آثار تاریخی را در جامعه تبیین کند.

مدیرکل امور پایگاه های ملی و جهانی در ادامه اظهار کرد: تمام سرمایه گذاری ها در محوطه های تاریخی باید هم تقویت کننده سایت و هم دارای قابلیت برگشت پذیری باشد.

او با اشاره به اینکه سایتهای تاریخی باید درآمدزا شود، گفت: این اتفاق می تواند در بلند مدت پایگاه های میراث فرهنگی را از اعتبارات دولتی بی نیاز کند.

سامه در خاتمه از مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون خواست تا در سریع ترین زمان ممکن با برگزاری جلسات متعدد با سرمایه گذار، طرح عملیاتی ابر پروژه گردشگری بیستون را تهیه و برای بررسی و ارائه راهکارهای اجرایی و صدور مجوزهای لازم ارائه کند.

پروژه سرمایه گذاری سایت جهانی بیستون باید الگوی کشوری شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو