نقد فیلم Enola Holmes 2

منبع: فوت و فن

50

1401/8/19

08:01


میلی بابی براون (Millie Bobby Brown) بار دیگر با نقش‌آفرینی جذاب، کمدی و جالب خود در نقش انولا هولمز در فیلم انولا هولمز ۲ (Enola Holmes 2) توانسته توجه‌ها را نسبت به خودش جلب کند. در ادامه همراه با نقد این اثر سینمایی تازه سرویس آنلاین نتفلیکس همراه باشید.

نقد فیلم Enola Holmes 2

میلی بابی براون (Millie Bobby Brown) بار دیگر با نقش‌آفرینی جذاب، کمدی و جالب خود در نقش انولا هولمز در فیلم انولا هولمز ۲ (Enola Holmes 2) توانسته توجه‌ها را نسبت به خودش جلب کند. در ادامه همراه با نقد این اثر سینمایی تازه سرویس آنلاین نتفلیکس همراه باشید.

کارگردانی فیلم «انولا هولمز ۲» را هری بردبیر (Harry Bradbeer) برعهده دارد و فیلم‌نامه آن را نیز جک تورن (Jack Thorne) قلم زده است. هر دوی آن‌ها نیز قبلا در فیلم اول با یکدیگر همکاری داشته‌اند. فیلم «انولا هولمز ۲» در همان ابتدای خود بیننده‌ها را به درون معمایی پیچیده و چند لایه وارد می‌کند که برای حل آن بار دیگر به مهارت‌های انولا نیاز است.

فیلم «انولا هولمز ۲» داستان این کاراگاه جوان را دنبال می‌کند که آژانس کاراگاهی خودش را در شهر لندن افتتاح می‌کند اما هنوز نتوانسته آن طور که باید پرونده‌های خوبی را بدست بیاورد. سن کم، جنسیت و همچنین بی‌تجربگی همگی عواملی هستند که مانع پیشرفت انولا شده‌اند. با این حال، دختر جوانی به نام بسی با بازی سرانا سو لینگ بلیس (Serrana Su-Ling Bliss) از انولا درخواست می‌کند که پرونده خواهر گمشده‌اش را بپذیرد.

دنباله‌ها گاهی اوقات گرفتار تله می‌شوند و بیش از حد روی بخش‌های برجسته و موفق فیلم اول تکیه می‌کنند. این آثار با تاکید بیش از حد روی همین موارد، خاصیت آن‌ها را از بین می‌برند اما فیلم «انولا هولمز ۲» به خوبی توانسته از این تله دوری کند. در عوض، داستان به شکلی موفقیت‌آمیز روی پایه‌های فیلم اول ساخته می‌شود و به خوبی روی نکات مثبت فیلم اول تاکید شده است و در عین حال، فیلم اجازه داده تا این موارد فراتر از حد خود رشد پیدا کنند.

در فیلم «انولا هولمز ۲» همانند فیلم اول بار دیگر به رابطه میان انولا و توکسبری با بازی لویی پاتریج (Louis Partridge) پرداخته می‌شود و در این رابطه نیز صداقت بسیار خوبی به چشم می‌خورد. هیچ فروتنی و شرمندگی در فیلم‌نامه وجود ندارد و به خوبی روی جذبه میان دو کاراکتر کار شده است.

میلی بابی براون به عنوان بازیگر نقش اصلی بار دیگر توانسته توانایی‌های خود در زمینه کمدی را به نمایش بگذارد. تلاش انولا برای رشد و شکوفایی و بیرون آمدن از زیر سایه برادرش به نام شرلوک با بازی هنری کویل (Henry Cavill) برای بیننده بسیار ملموس است. داستان کمتر به مسائل زنانه و انتقادها نسبت به این موارد می‌پردازد و بیشتر روی زن جوانی متمرکز شده که تلاش دارد سرنوشت خودش را در جامعه در دست بگیرد. با وجود بازیگران زیاد در اطراف میلی بابی براون، او توانسته این فیلم را به دوش بکشد و نقش‌آفرینی درخشانی را از خودش به جای بگذارد.

شخصیت شرلوک هولمز از جمله شخصیت‌هایی است که به دفعات بسیار زیاد در دنیای سینما و سریال و توسط بازیگران مختلف به تصویر کشیده اما با این وجود، هنری کویل توانسته به خوبی سبک منحصربه‌فرد خودش را در این نقش به اجرا در بیاورد. علاوه بر این، نقش‌آفرینی هنری کویل به عنوان شرلوک هولمز بسیار سرگرم‌کننده است و بیننده به راحتی تمام آثار اکشن قبلی هنری کویل را فراموش می‌کند و جذب تماشای او می‌شود. صحنه‌هایی که میلی بابی براون و هنری کویل در کنار هم حضور دارند، لذت‌بخش‌ترین بخش‌های فیلم محسوب می‌شوند.

دیوید تیولیس (David Thewlis)، شارون دانکن بروستر (Sharon Duncan-Brewster)، هانا داد (Hannah Dodd) و عادل اختر (Adeel Akhtar) از جمله بازیگران مکمل فیلم «انولا هولمز ۲» به شمار می‌روند که نقش‌آفرینی خوبی داشته‌اند. داستان این فیلم تازه توانسته به خوبی از کاراکتر ادیث بهره برد و فضای بیشتری را برای نقش‌آفرینی در اختیار سوزان ووکوما (Susan Wokoma) قرار بدهد.

معمایی که در مرکزیت داستان فیلم «انولا هولمز ۲» قرار گرفته، پر از پیچش‌ها، چرخش‌ها و آشکارسازی‌های جالب‌توجه است که بیننده‌ها را به هیجان در می‌آورد. در هیچ صحنه‌ای بیش از حد درنگ نمی‌شود و هیچ صحنه اکشنی نیز آن قدر طولانی نیست که چشم بیننده‌ها را آزار بدهد. فیلم «انولا هولمز ۲» با مدت زمان بیش از دو ساعت، از سرعت داستانی خوبی برخوردار است و در عین حال، فضای کافی در اختیار کاراکترها قرار داده است تا رشد پیدا کنند و به خوبی با یکدیگر کنش داشته باشند.

فیلم «انولا هولمز ۲» اثری پر از بخش‌های متحرک و داستان‌های مختلف است اما این موارد به گونه‌ای نیستند که بیننده‌ها مسیر داستان را گم کنند. از سوی دیگر، همین موارد سبب شدند تا این اثر سینمایی ارزش چند بار دیدن را داشته باشند. بدون شک، موفقیت این فیلم می‌تواند امید بیننده‌ها برای ساخت فیلم سوم این مجموعه را زنده نگه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو