سفر لذت‌بخش یک روزه به جاده چالوس

سفر لذت‌بخش یک روزه به جاده چالوس


منبع: دلتا پیام

29

1401/8/19

12:34


در این مطلب می‌خواهیم درباره سفر یک روزه به جاده چالوس و گزینه‌هایی که در این سفر پیش روی شماست صحبت کنیم.

سفر لذت‌بخش یک روزه به جاده چالوس

مسافرت‌های کوتاه یک یا دو روزه معمولا در آخر هفته‌ها رخ می‌دهند. برای انجام این مسافرت‌ها قاعدتا می‌بایست مکان‌هایی نزدیک انتخاب شوند. اهالی پایتخت معمولا چنین مسافرت‌های کوتاهی را به تنها یک مقصد انجام می‌دهند: شمال کشور. در این مطلب می‌خواهیم درباره سفر یک روزه به جاده چالوس و گزینه‌هایی که در این سفر پیش روی شماست صحبت کنیم. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

سفر یک روزه به جاده چالوس

در بین سفرهای یک روزه به شمال، جاده چالوس هم به سبب نزدیکی با تهران و هم به دلیل جذابیت‌های فراوانی که دارد محبوب‌ترین انتخاب در نزد پایتخت‌نشین‌ها به شمار می‌رود.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین شاید یکی از اولین نام‌هایی باشد که در خصوص سفر یک روزه به جاده چالوس به ذهن می‌آید. این پیست معروف که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری شهر کرج واقع شده است یکی از مقاصد گردشگری محبوب خصوصا در فصل زمستان است. در این مجموعه تفریحی همچنین امکانات دیگری نظیر پیست چمن، پیست اسب سواری، زمین والیبال، زمین تنیس و… نیز برای گردشگران مهیا شده است.

پیست دیزین سفر یک روزه به جاده چالوس

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی چالوس که با نام جنگل فین نیز شناخته می‌شود یک گزینه دیگر در سفر یک روزه به جاده چالوس است. اگر ساکن تهران هستید می‌توانید خود را در عرض کمتر از سه ساعت به این منطقه جنگلی زیبا برسانید. پارک جنگلی چالوس درست در کنار رودخانه چالوس واقع شده است و در سفر به این منطقه رودخانه و جنگل را در کنار هم خواهید داشت. مرداب زیبای کندوچال با گل‌های انبوه نیلوفر آبی که در سطح آن دیده می‌شوند نیز در دل همین جنگل واقع شده است.

روستای سپهسالار

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در سفر یک روزه به جاده چالوس خیلی از تهران دور نشوند. یکی از محبوب ترین این مناطق روستای سپهسالار است. این روستا در فاصله پانزده کیلومتری سد کرج و در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس واقع شده است. در دل این روستا یک رودخانه زیبا و در فاصله دو کیلومتری آن نیز یک آبشار تماشایی قرار گرفته است. مقبره امامزاده ابراهیم که در دل یک غار واقع شده است نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای سپهسالار است.

روستای سپهسالار

تله کابین نمک آبرود

مقصد اصلی بسیاری از گردشگران در سفر یک روزه به جاده چالوس تله کابین نمک آبرود است. شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود در دوازده کیلومتری شهر چالوس واقع شده است. در این شهرک دو خط تله کابین وجود دارد. از جمله دیگر تفریحات موجود در این شهرک می‌توان به زیپ لاین، شاتل سواری، قایق سواری،‌هاورکرافت، پیست کارتینگ و شهربازی کودکان اشاره کرد. روزانه بالغ بر هزار گردشگر از شهرک تفریحی نمک آبرود دیدن می‌کنند. اگر می‌خواهید درباره نمک آبرود بیشتر بدانید، مطلب جذاب‌ترین نقاط نمک آبرود را بخوانید.

روستای شهرستانک

تفرجگاه شاهان قاجار و ییلاق محبوب ناصرالدین شاه. اگر می‌خواهید یک سفر یک روزه به جاده چالوس را پشت سر بگذارید روستای شهرستانک یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این روستای ییلاقی در نزدیکی منطقه آسارا و در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس واقع شده است. شهرستانک منطقه ای بسیار سرسبز است و هرسو می‌توانید درختان تنومند گردو، سیب، توت، زردآلو و آلبالو را ببینید. چشمه گله گیله و رودخانه ای که از آن سرچشمه می‌گیرد از دیگر جاذبه‌های این روستا هستند.

غار یخ مراد

اگر می‌خواهید در سفر یک روزه به جاده چالوس تجربه ای منحصربه‌فرد را برای خود رقم بزنید سری به غار یخ مراد بزنید. این غار نیز در کیلومتر هفتاد جاده چالوس قرار دارد. جالب‌ترین و دیدنی‌ترین جذابیت غار یخ مراد ستون‌های یخی آن هستند. ویژگی متمایز این ستون‌ها با ستون‌های یخی غارهای دیگر این است که از سقف آویزان نیستند. بلکه در عین شگفتی به شکل ستون‌هایی کریستالی از زمین سر بر آورده‌اند. تالارها و دریاچه‌های کوچک یخ‌زده از دیگر جلوه‌های تماشایی غار یخ مراد هستند.

غار یخ مراد

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دیدنی‌ترین نقاط نوشهر و چالوس در پاییز را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو