بهترین آجیل و مغزها برای دوران بارداری چیست؟

منبع: نمکستان

23

1401/8/19

18:16


مطابق با آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام‌ شده آجیل‌ها منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و عناصر فسفر، روی، مس، پتاسیم و... هستند. این ماده غذایی خوشمزه برای جنین و مادر فواید بسیار زیادی دارد.

مطابق با آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام‌ شده آجیل‌ها منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و عناصر فسفر، روی، مس، پتاسیم و… هستند. این ماده غذایی خوشمزه برای جنین و مادر فواید بسیار زیادی دارد. در حال حاضر برخی آجیل‌ها و مغزها نسبت به بقیه فواید و خواص بیش‌تری دارند و مصرف آن‌ها در دوران بارداری توصیه می‌شود. در ادامه قصد داریم بهترین آجیل‌ها و مغزهای دوران بارداری را بطور کامل معرفی و بررسی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

آجیل و بارداری

همانطور که گفتیم آجیل سرشار از انواع ویتامین‌ و عناصر مختلف ازجمله فسفر، روی، مس و پتاسیم است. همچنین با چربی‌های مفیدی که در خود دارد چربی مورد نیاز بدن مادر و جنین را به خوبی تأمین می‌کند. البته به این نکته دقت داشته باشید که در برخی موارد مصرف بیش از حد آجیل برای جنین بعد از تولد خطرافرین است و موجب مبتلا شدن به آلرژی و آسم می‌شود.

بهترین آجیل و مغزها برای دوران بارداری چیست؟

همان طور که گفتیم برخی آجیل‌ها و مغزها نسبت به دیگری برای دوران بارداری مناسب‌تر هستند. در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین آجیل و مغزها برای دوران بارداری چیست؟

فندق

فندق یکی از بهترین مغزهای دوران بارداری است که با ویتامین‌ها و عناصر موجود در خود موجب تقویت و رشد بهتر بافت اندام‌های عضلانی جنین می‌شود. همچنین این آجیل کمبود آهن و کم‌خونی‌ مادر را نیز به خوبی برطرف می‌کند.

لازم به ذکر است که فندق یکی از مغزهای بسیار پرکالری است اما این کالری‌ها برای مادر و جنین خطرآفرین نیستند، چراکه در فندق هیچ کربوهیدراتی یافت نمی‌شود.

ویتامین‌های موجود در فندق

همانطور که گفتیم در فندق ویتامین‌های بسیاری وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ویتامین

A, B, C, E, … اشاره کرد.

موادمعدنی موجود در فندق

فندق علاوه بر ویتامین‌های ذکر شده مواد معدنی بسیاری نیز در خود دارد که عبارتند از؛

  • آهن
  • کلسیم
  • منیزیم
  • ید
  • سدیم
  • و…

پسته خام

پسته خام از دیگر مغزهای مفید دوران بارداری است که با پروتئین، فیبر، آهن، فولات، کلسیم و پتاسیم بسیار بالای خود نیازهای جنین و مادر را به خوبی تأمین می‌کند.

از مهم‌ترین خواص پسته خام در دوران بارداری می‌توان به کمک به رشد جنین، متعادل‌کردن سطح چربی، افزایش سطح ایمنی، جلوگیری از کم‌خونی‌، بهبود یبوست، جلوگیری از ایجاد عفونت دوران بارداری، موثر در رشد مغز جنین، موثر در سلامت چشم‌ها و… اشاره کرد.

شایان ذکر است که مصرف زیاد پسته همانند مصرف بیش از حد دیگر آجیل‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد و مشکلاتی نظیر؛ مشکلات گوارشی از جمله اسهال، نفخ شکم، شکم درد و… ایجاد کند. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که در مصرف این مغز زیاده‌روی نکنید و روزانه ۱۰تا ۲۰ عدد از آن را میل نمایید.

آجیل‌های باکیفیت‌ بارداری

بادام هندی

از مهم‌ترین خواص مصرف بادام هندی در دوران بارداری می‌توان به تکمیل رشد و نمو جنین، مبارزه با عفونت، مبارزه با اسهال و یبوست‌، تأمین انرژی مورد نیاز مادر، سلامت استخوان‌ها، جلوگیری از پوسیدگی لثه و دندان‌ها و… اشاره کرد.

آجیل‌های باکیفیت‌ بارداری

همان طور که می‌دانید امروزه خرید آجیل باکیفیت‌ امری دشوار و بسیار زمان‌بر است . لوبلی یکی از بهترین و مطمئن‌ترین وب‌سایت‌های خرید انواع آجیل است. شما می‌توانید هر نوع آجیل را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت از سایت loobli.co به صورت آنلاین خریداری نمایید و درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید .از آنجایی که محصولات لوبلی سلامت محور و کم نمک هستند ، برای دوران بارداری یک گزینه مناسب محسوب می شوند.

گردو

گردو از دیگر مغزهای مناسب دوران بارداری است که ویتامین و فسفر بسیار زیادی در خود دارد. خوب است بدانید که مصرف این آجیل در دوران بارداری ضریب هوشی فرزند را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این آجیل همچنین موجب تقویت عمومی بدن مادر و زیبایی پوست شکم نیز می‌شود.

از دیگر خواص گردو در بارداری می‌توان به تنظیم خواب، مبارزه با افسردگی، زوال عقل، افزایش سطح کلسترول‌های خوب و… اشاره کرد.

مویز

مویز از دیگر مغزهای مغذی دوران بارداری است که فواید بسیار زیادی برای جنین و مادر دارد. از مهم‌ترین این فواید می‌توان به رشد سلول‌های بدن جنین، تأمین انرژی مادر، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان،  جلوگیری از کم‌خونی، درمان یبوست، کاهش استرس، سلامت دهان و دندان، تقویت هوش و حافظه جنین در حال رشد،  کمک به شادی و آرامش مادر، تأثیر مثبت بر سیستم عصبی جنین، تقویت بینایی جنین‌ و… اشاره کرد.

عوارض مصرف بیش از حد مویز

همان طور که می‌دانید مصرف بیش از حد مغزها و آجیل‌های مختلف از جمله مویز عوارض بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش سطح قند خون و بروز قند خون حاملگی، افزایش وزن جنین و در نتیجه زایمان سخت، احتمال بروز دیابت نوع۲ در مادر و کودک و… اشاره کرد.

نکاتی در رابطه با مصرف آجیل در دوران بارداری

بادام زمینی

بادام زمینی از دیگر آجیل‌های مناسب دوران بارداری است که مصرف آن فواید بسیار زیادی برای مادر و جنین به همراه دارد.

از مهم‌ترین مزایای مصرف بادام زمینی در هنگام بارداری می‌توان به رفع بی‌اشتهایی، محافظت از سلول‌های بدن مادر و جنین در برابر سوخت ‌و ساز ناسالم، تقویت استقامت بدنی مادر و… اشاره کرد.

نکاتی در رابطه با مصرف آجیل در دوران بارداری

همان طور که گفتیم انواع آجیل با مواد مغذی و ویتامین‌های بسیار بالای خود در دوران بارداری برای مادر و جنین بسیار مناسب و مفید است.  اما دقت داشته باشید که آجیل‌های بوداده با نمک سدیم بسیار زیادی در خود دارند و فشارخون را تا حد بسیاری افزایش می‌دهند،  به همین خاطر مصرف آجیل های کم نمک و سلامت محور لوبلی توصیه می شود. همچنین آجیل‌های مصرفی خود را ظرف بسته و در فریزر نگهداری کنید تا به این ترتیب احتمال فاسد شدن و روغن ‌افتادن آن‌ها تا حد بسیاری کاهش یابد و مسمومیت ایجاد نکند.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به معرفی و بررسی مهم‌ترین و بهترین مغزها و آجیل‌های دوران بارداری پرداختیم. همان طور که گفتیم آجیل با مواد مغذی و ویتامین‌های بسیار بالای خود یکی از بهترین و مناسب‌ترین تغذیه‌های دوران بارداری است. از مهم‌ترین مغزهای دوران بارداری می‌توان به گردو، پسته خام، مویز، فندق، بادام زمینی، بادام هندی و… اشاره کرد.

دقت داشته باشید که در مصرف آجیل نیز همانند مصرف دیگر مواد غذایی باید دقت داشت، چراکه مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب بیماری‌های مختلف از جمله قند خون، فشار خون، افزایش وزن بیش از حد و… شود و در نهایت  سلامت مادر و جنین را به خطر اندازد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو