فواید شگفت انگیز برگ بو برای پوست و مو

فواید شگفت انگیز برگ بو برای پوست و مو


منبع: بیتوته

79

1401/8/20

05:09


برگ بو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، مواد مغذی ای که درد به حفظ سلامت و شادابی پوست و مو کمک کرده و باعث کاهش ریزش مو و پیشگیری از پیری زودرس پوست می شود. 

فواید شگفت انگیز برگ بو برای پوست و مو



تغذیه موهای آسیب دیده با برگ بو, درمان ریزش مو با برگ بو, درمان شپش با برگ بو

خواص برگ بو برای مو

 

فواید برگ بو برای زیبایی پوست و مو

برگ بو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، مواد مغذی ای که درد به حفظ سلامت و شادابی پوست و مو کمک کرده و باعث کاهش ریزش مو و پیشگیری از پیری زودرس پوست می شود. 

شاید برگ بو را فقط به عنوان یک چاشنی غذایی بشناسید ولی این برگ معطر به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی ، مواد معدنی و ویتامین های ضروری برای حفظ سلامت و شادابی پوست و مو مفید است. 

 

برگ بو یک گیاه خوشبو و همیشه سبز است که برای معطر کردن غذا از آن استفاده می شود و بومی منطقه مدیترانه است. برگهای این گیاه خوشبو دارای ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و اژنول است که به تغذیه و شادابی پوست کمک میکند و از سویی دیگر با کاهش تنش و استرس باعث بهبود عملکرد بدن و کاهش چین چروک های پوستی و پیشگیری از پیری زودرس می شود. 

 

خواص برگ بو برای پوست

برگ بو برای سم زدایی بدن و به حداقل رسیدن اثرات پیری زودرس روی پوست ، کاهش التهاب و تسریع روند بهبود زخم ها بسیار مفید است. برگ بو دارای مواد مغذی منحصر به فردی است که ضماد آن روی پوست به کاهش درد مفاصل کمک میکند ، ماسک برگ بو میتواند باعث بهبود رنگ و شفافیت پوست شود ، مالیدن برگ بو روی لکه ها و ضایعات پوستی باعث کاهش تیرگی ها می شود. 

 

درمان شوره سر با برگ بو, پاکسازی پوست با برگ بو, برگ بو برای پوست و مو

پاکسازی پوست با برگ بو 

 

پاکسازی پوست با برگ بو

برگ بو خاصیت پاک کنندگی قوی دارد ، روغن برگ بو که به نام روغن لاورل شناخته می شود خاصیت ضد التهاب و ضد میکروبی دارد و به پاکسازی عمقی پوست کمک میکند.

 

کاهش لک های پوستی با برگ بو

داشتن پوستی صاف و شفاف و بدون لک و جوش ، آرزوی همه است. با پودر میوه درخت برگ بو و مخلوط آن با عسل میتوانید ماسکی برای از بین بردن لک های پوستی بسازید. 

 

کاهش التهاب و درمان زخم با برگ بو

برگ بو خاصیت ضد التهاب ، ضد باکتری و ضد قارچ دارد و به ترمیم پوست و بهبود زخم ها و جای گزیدگی  حشرات کمک میکند.

 

شادابی و شفافیت پوست با برگ بو

برگ بو میتواند شادابی و شفافیت را به پوستتان برساند ، کافیست هفته ای یک بار ، 5 عدد برگ بو را در 2 لیوان آب در حال جوش بیندازید و حوله ای ضخیم روی سر و صورتتان بکشید و به مدت 15 دقیقه صورتتان را بخور دهید. بعد از مدتی شاهد تاثیر شگفت انگیز بخور برگ بو روی شفافیت پوستتان خواهید شد. 

 

برگ بو برای پوست و مو, برگ بو برای مو, خواص برگ بو برای پوست

فواید برگ بو برای زیبایی پوست و مو

 

خواص برگ بو برای موها 

درمان شوره سر با برگ بو

همانطور که بالاتر اشاره شد ، برگ بو خاصیت ضد باکتری دارد و میتوانید درمانی مناسبی برای شوره سر باشد. 

 

درمان شپش با برگ بو

یکی از مشکلاتی که برای برخی از افراد به خصوص افرادی که با حیوانات خانگی بیشتر در ارتباط هستند ، شپش سر است. برای درمان شپش سر میتوانید 50 گرم برگ بو را با 400 میلی لیتر آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید عصاره برگ بو وارد آب شود سپس این ترکیب را به ریشه موها بمالید و 3 – 4 ساعت صبر کنید و موها را آبکشی کنید. 

 

خواص برگ بو برای پوست, خواص برگ بو برای مو, خاصیت های باورنکردنی برگ بو برای زیبایی

درمان ریزش مو با برگ بو 

 

درمان ریزش مو با برگ بو

ویتامین آ و ویتامین ث و آنتی اکسیدان های برگ بو میتواند از پوست و مو در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. بتاکاروتن و پروتئین موجود در برگ بو باعث تقویت فولیکول مو شده و خطر ریزش مو را کاهش میدهد. وجود روی ، پتاسیم ، منیزیم و ویتامین های گروه ب در برگ بو نقش موثری در کنترل ریزش موها دارند. 

 

یکی از درمان های طبیعی برای ریزش مو استفاده از دم کرده و روغن برگ بو است. میتوانید کف سر را با دم کرده و روغن برگ بود آغشته کنید تا شاهد کاهش ریزش موها و افزایش ضخامت تارهای مویتان باشید. 

 

برای تقویت موها میتواند  3 – 4 عدد برگ بو را در یک کاسه آب جوش دم کنید و سپس بعد از شستشوی موها ، این عصاره را روی ریشه موها بریزید . برای افزایش اثر آن میتوانید 5 قطره روغن اسانس برگ بو را به این آب اضافه کنید. 

 

درمان شوره سر با برگ بو, پاکسازی پوست با برگ بو, برگ بو برای پوست و مو

ترمیم موهای آسیب دیده با برگ بو 

 

تغذیه موهای آسیب دیده با برگ بو

برگ بو میتواند از موها در برابر آسیب محافظت کند. ویتامین ث و فلاونوئیدهای موجود در برگ بود از موها در برابر رادیکالهای آزاد محافظت میکند و مانع از سفیدی زودرس ، ریزش مو ، موخوره ، خشکی مو و سایر علایم آسیب دیدگی موها می شود ، برگ بو رطوبت را به فولیکول مو باز میگرداند و باعث تقویت فولیکول مو می شود. 

 

برای ترمیم موهای آسیب دیده و وز شده ، برگ بو را در آب بجوشانید و بعد از خنک شدن شستشوی موها ، این تونیک را به ساقه موها بزنید در صورت تمایل 2 - 5 قطره روغن اسانس برگ بو را به تونیک برگ بو اضافه کنید تا به صافی بیشتر موها کمک کند. 

 

برای حالت گرفتن موهای خشک و بی حالت میتوانید به جوشانده برگ بو نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل اضافه کنید و صبر کنید از داغی بیوفتد سپس این مخلوط را به آرامی روی پوست سر و موها بکشید و اجازه دهید روی مو خشک شود. استفاده منظم از این روش میتواند موها را آبرسانی کرده و نرم و خوش حالت کند. 

 

پیشگیری از سفید شدن موها با برگ بو

عوامل متعدد از جمله آلودگی ، استرس ، عادات بد غذایی و سبک زندگی نامناسب باعث سفیدی زودرس موها می شود. برگ بو می تواند از موهای شما در برابر سفیدی زودرس محافظت کند ، ویتامین های خانواده ب موجود در برگ بود میتواند روند سفید شدن موها را به تاخیر بیندازد. 

 

تست آلرژی برگ بو

با وجود خواص بی نظیر برگ بو ممکن است ، برخی افراد به این گیاه آلرژی داشته باشند بنابراین حتما قبل از استفاده از آن مقداری برگ بو را پودر کرده با آب جوش خمیر کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست داخل بازو قرار دهید تا از عدم حساسیت به این ماده مطمئن شوید. 

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو