بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان [آبان 1401]

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان [آبان 1401]


منبع: تکراتو

32

1401/8/20

09:03


لیست کوتاه بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان نشان می‌دهد که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این شرکت را با مشکلات جدی مواجه کرده است. با این‌حال، اگر از طرفداران محصولات این کمپانی هستید، این لیست در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند.

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان [آبان 1401]

لیست کوتاه بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان نشان می‌دهد که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این شرکت را با مشکلات جدی مواجه کرده است. با این‌حال، اگر از طرفداران محصولات این کمپانی هستید، این لیست در انتخاب بهتر به شما کمک می‌کند.

بعد از این‌که هواوی کار خود را برای ساخت گوشی‌های هوشمند و باکیفیت آغاز کرد، انقلابی جدید در بازار موبایل به وجود آورد. شاید در ابتدا بسیاری از افراد فکر می‌کردند که گوشی‌های چینی کیفیت خوبی ندارند و به همین دلیل هم آن‌ها را نمی‌خریدند. این‌درحالی‌است‌که بعد از مشاهده کیفیت بالای گوشی‌های هواوی، متوجه شدند که این برند با سایر شرکت‌ها فرق دارد.

با وجود همه پیشرفت‌هایی که هواوی از آغاز فعالیت خود داشت، در چند سال اخیر با مشکلاتی مواجه شد. مهم‌ترین آنها، اختلافات بین این شرکت و گوگل بود که باعث شده سرویس‌های گوگل در گوشی‌های هواوی تحریم شوند.

علی‌رغم همه این مشکلات، هواوی همچنان در تلاش است که گوشی‌های باکیفیتی را به کاربران عرضه کند تا بتواند این مشکل را جبران نماید. شما می‌توانید با قیمت نزدیک به 15 میلیون تومان، یک گوشی باکیفیت و بالارده هواوی خریداری کنید و از آن برای کارهای متنوعی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان

هواوی در تلاش است که بتواند کیفیت سخت‌افزاری و طراحی گوشی‌های خود را افزایش دهد. شما می‌توانید گوشی‌های هواوی را در بازه‌های قیمتی مختلفی در بازار پیدا کنید و شاید تنوع زیادی هواوی باعث شود که نتوانید خرید آگاهانه و درستی داشته باشید. ما در این مقاله برخی از بهترین گوشی های 15 میلیون تومانی هواوی را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید در این بازه قیمتی، خرید کدام گوشی برای شما بهتر است.

هواوی نوا 10

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع OLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 120 هرتز
  • پردازنده: اسنپدراگون 778G 4G (6 نانومتری)
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 و 256 گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه باکیفیت 50+8+2 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 60 مگاپیکسل
  • باتری: 4000 میلی‌آمپر ساعت

می‌توان با اطمینان گفت که یکی از بهترین گوشی های رده بالای هواوی که می‌توانید با قیمت نزدیک به 15 میلیون تومان خریداری کنید، گوشی هواوی نوا 10 است. این اسمارت‌فون با ظاهری زیبا و براق، ابعاد 162.2×73.9×6.9 میلی‌متر و وزن بسیار سبک 168 گرم، یک گوشی بسیار خوش‌دست محسوب می‌شود.

این گوشی که یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای طراحی شده که احساس بسیار خوبی به کاربران منتقل می‌کند. البته توجه داشته باشید که به دلیل براق بودن پنل پشتی، تاحدی جای اثر انگشت روی آن می‌ماند که می‌توانید با استفاده از یک قاب محکم این مشکل را برطرف کنید.

هواوی نوا 10 دارای یک نمایشگر بسیار باکیفیت 6.67 اینچی از نوع OLED است که با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 395 پیکسل در اینچ عرضه می‌شود. این نمایشگر علاوه بر پشتیبانی از قابلیت HDR10، توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارد و به لطف پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز، سرعت بسیار خوبی هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی در اختیار شما قرار می‌دهد.

هواوی نوا 10

اگر اهل بازی‌های ویدیویی هستید، با خرید گوشی هواوی نوا 10 می‌توانید از انواع بازی‌ها لذت ببرید. به همین دلیل هم ما آن را یکی از بهترین گوشی های 15 میلیون تومانی هواوی می‌دانیم.

هواوی یک پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 778G در گوشی هواوی نوا 10 تعبیه کرده است. این پردازنده 6 نانومتری عملکرد فوق‌العاده خوبی هنگام اجرای بازی‌های ویدیویی و اغلب برنامه‌های سنگین دارد و شما می‌توانید انواع بازی‌ها را بدون هیچ‌گونه مشکلی اجرا کنید.

پردازنده مرکزی هواوی نوا 10 هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Kryo 670 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این اسمارت‌فون هم بر عهده Adreno 642L است.

به‌طورکلی، هواوی تلاش کرده که در این گوشی، از نظر سخت‌افزاری سنگ تمام بگذارد و به همین دلیل هم می‌توان آن را در لیست بهترین گوشی‌های گیمینگ هم به شمار آورد.

هواو نوا 10 تنها با یک نسخه رم 8 گیگابایتی و دو نسخه حافظه 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. اگر می‌خواهید فایل‌ها و ویدیوهای زیادی در گوشی خود نگهداری کنید، قطعاً حافظه 256 گیگابایتی گزینه مناسب‌تری است. زیرا این اسمارت‌فون از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کند. نوع حافظه داخلی این گوشی هم UFS است که در این بازه قیمتی عملکرد بسیار خوبی دارد.

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های میان رده هواوی

یکی دیگر از دلایلی که ما هواوی نوا 10 را میان بهترین گوشی های 15 میلیون تومانی هواوی قرار داده‌ایم، دوربین باکیفیت آن است. سه دوربین در پنل پشتی این اسمارت‌فون دیده می‌شود که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این لنز واید 27 میلی‌متری با دریچه دیافراگم 1.9، می‌توانید عکس‌های بسیار باکیفیتی ثبت کنید.

یک لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید با پوشش 112 درجه و دریچه دیافراگم 2.2 و یک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر با دیافراگم ۲.۴ هم در کنار دوربین اصلی این اسمارت‌فون قرار گرفته‌اند. این گوشی به شما امکان ضبط ویدیو‌های 4K ،1080 و 720 پیکسل را می‌دهد و به لطف پشتیبانی از لرزشگیر الکترونیکی تصویر، می‌توانید ویدیو‌های باکیفیتی ضبط کنید.

بیشتر بخوانید:

شاید کمی تعجب‌برانگیز باشد، اما دوربین سلفی گوشی هواوی نوا 10 دارای یک سنسور 60 مگاپیکسلی اولتراواید با پوشش 100 درجه است. ازاین‌رو، می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان به شمار آورد. با استفاده از دوربین سلفی آن که از قابلیت لرزشگیر الکترونیکی تصویر پشتیبانی می‌کند نیز می‌توانید ویدیو‌های 4K و 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید.

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان

با وجود همه قابلیت‌های خوب گوشی هواوی نوا 10، این گوشی از نظر باتری چندان تعریفی ندارد. منبع انرژی این اسمارت‌فون یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت است که شاید عملکرد شارژدهی آن نسبت به سایر هم‌رده‌های خود کمی پایین‌تر باشد. این باتری از شارژ سریع 66 وات پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در مدت‌زمان کوتاه‌تری آن را به 100 درصد شارژ کامل برسانید.

به‌طورکلی، گوشی هواوی نوا 10 قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که باعث می‌شود در این بازه قیمتی یکی از بهترین گوشی های رده بالای هواوی شناخته شود. پس اگر شما هم می‌خواهید با قیمت نزدیک به 15 میلیون تومانی، یک گوشی هواوی باکیفیت خریداری کنید و چندان به باتری اهمیت نمی‌دهید، این اسمارت‌فون می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

هواوی نوا 10 SE

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های 15 میلیون تومانی هواوی
  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع OLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 90 هرتز
  • پردازنده: اسنپدراگون 680G 4G (6 نانومتری)
  • رم: 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 و 256 گیگابایت
  • دوربین: سه‌گانه باکیفیت 108+8+2 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: 4500 میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان که قابلیت‌های زیادی دارد، گوشی هواوی نوا 10 SE است. این اسمارت‌فون با ابعاد 162.4×75.5×7.4 میلی‌متر و وزن بسیار سبک 184 گرم، یک گوشی کاملاً خوش‌دست است و می‌توانید تا ساعات طولانی از آن استفاده کنید و اصلاً احساسات خستگی نخواهید کرد.

این گوشی دارای یک نمایشگر OLED به‌اندازه 6.67 اینچ است که با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 395 پیکسل در اینچ، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی کمی کمتر از نوا 10 و به‌اندازه 90 هرتز است. نمایشگر هواوی نوا 10 SE علاوه بر پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)، توانایی نمایش یک میلیارد رنگ را دارد.

هواوی نوا 10 SE به تراشه قدرتمند کواکلام اسنپدراگون 680G 4G مجهز شده است. این تراشه 6 نانومتری عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توانید نسبت به عملکرد پایدار این اسمارت‌فون مطمئن باشید. پردازنده مرکزی ان گوشی هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A73 می‌شود.

بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان

مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هم بر عهده Adreno 610 است. عملکرد پردازشی هواوی نوا 10 SE یکی از دلایلی است که ما آن را در لیست بهترین گوشی های 15 میلیون تومانی هواوی قرار داده‌ایم.

شما می‌توانید این اسمارت‌فون را در نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی با حافظه 128 و 256 گگیگابایتی خریداری کنید. نسخه رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی عملکرد خیلی بهتری دارد و می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان به شمار آورد. هواوی نوا 10 SE هم مانند گوشی قبلی از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل هم نسخه 256 گیگابایتی آن برای استفاده‌های سنگین و طولانی‌تر مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید:

سه دوربین در پنل پشتی این اسمارت‌فون وجود دارد که لنز اصلی 108 مگاپیکسلی آن کیفیت بسیار خوبی دارد. این لنز واید 27 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به شما امکان ثبت عکس‌های خیلی خوبی را می‌دهد. به همین دلیل هم ما آن را میان بهترین گوشی های رده بالای هواوی آورده‌ایم.

یک لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی با پوشش 112 درجه و دریافراگم 2.2 به همراه یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 هم در کنار دوربین اصلی تعبیه شده‌اند. متأسفانه این گوشی به شما امکان ضبط ویدیوی 4K را نمی‌دهد و فقط می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید که تعریف چندانی ندارد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آن هم از همین قانون پیروی کرده است.

هواوی نوا 10 SE

بهترین گوشی های رده بالای هواوی

گوشی هواوی نوا 10 SE از نظر عملکرد شارژدهی نسبتاً خوب عمل کرده است. این گوشی از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت انرژی می‌گیرد. باتری این اسمارت‌فون از قابلیت شارژ سریع 66 وات و همچنین قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند.

به‌طورکلی، هواوی نوا 10 SE را می‌توان جزو بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان به شما آورد. پس اگر شما هم می‌خواهید یک گوشی با این قیمت خریداری کنید، هواوی نوا 10 SE می‌تواند گزینه مناسبی باشد. زیرا به دلیل قابلیت‌های نسبتاً خوبی که دارد، در لیست بهترین گوشی های رده بالای هواوی قرار می‌گیرد.

سخن نهایی

شما با شناخت بهترین گوشی های هواوی تا 15 میلیون تومان متوجه شدید که گوشی هواوی نوا 10 یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید در این بازه قیمتی است. گوشی هواوی نوا 10 SE هم می‌تواند برای شما مناسب باشد که در سری نوا 10 معرفی شده است.

سؤالات متداول

بهترین گوشی از نظر نمایشگر کدام است؟

همه گوشی‌هایی که شما می‌توانید با قیمت نزدیک به 15 میلیون تومان خریداری کنید، دارای نمایشگر باکیفیت نوع OLED هستند. بااین‌حال، نمایشگر گوشی هواوی نوا 10 به دلیل داشتن نرخ نوسازی بالاتر 120 هرتز، گزینه مناسب‌تری برای بازی‌های ویدیویی است. زیرا این نرخ نوسازی نسبت به نرخ نوسازی 90 هرتزی گوشی هواوی نوا 10 SE، سرعت خیلی بهتری دارد.

بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری کدام است؟

از نظر باتری، گوشی هواوی Nova 10 SE عملکرد بهتری دارد؛ مخصوصا با توجه به اینکه نمایشگر 90 هرتزی آن، شارژ کمتری مصرف می‌کند. اما از نظر دوربین باید گفت که هواوی نوا 10 برای فیلم‌بردای و عکاسی سلفی،‌ گزینه بهتری است. اما از نظر سایر مشخصات دوربین، هواوی نوا 10 اس ای،‌ دست کمی از نوا 10 ندارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: TECHRATO

نظر شما درباره بهترین گوشی های 15 میلیون تومانی هواوی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو